کد خبر : 77832
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1395 - 15:19
-

شمسایی: ملی پوشان بدون توجه به کمبودها و نداری‌ها در بالاترین سطح مسابقات خوش درخشیدند/دیدار با آرژانتین می‌تواند برای ما راحت‌تر باشد

شمسایی: ملی پوشان بدون توجه به کمبودها و نداری‌ها در بالاترین سطح مسابقات خوش درخشیدند/دیدار با آرژانتین می‌تواند برای ما راحت‌تر باشد
امیر شمسایی در مورد شکست 4 بر 3 تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل روسیه در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی 2016 اظهار داشت: به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تبریک می‌گویم. آنها بدون توجه به کمبودها و نداری‌ها در بالاترین سطح مسابقات خوش درخشیدند. تا همینجا هم دست‌شان درد نکند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،امیر شمسایی در مورد شکست ۴ بر ۳ تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل روسیه در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ اظهار داشت: به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تبریک می‌گویم. آنها بدون توجه به کمبودها و نداری‌ها در بالاترین سطح مسابقات خوش درخشیدند. تا همینجا هم دست‌شان درد نکند.

وی ادامه داد: در نیمه اول مطابق روال بازی‌های گذشته بد بودیم. یکی، دو گل نخوردیم و علیرضا صمیمی هم چند موقعیت را از روسیه گرفت. در ادامه یک گل خوردیم و با وجود اینکه خوب نبودیم، موفق شدیم گل مساوی را به ثمر برسانیم. در چند دقیقه آخر خوب بازی کردیم و مالکیت توپ را در اختیار گرفتیم که این مسئله هم دلیل دارد.

کارشناس فوتسال کشورمان تصریح کرد: در فوتسال برای تصاحب مالکیت توپ باید فاصله بین خطوط رعایت شود. در نیمه اول فاصله مهدی جاوید و حسین طیبی با ۳ بازیکن عقب، زیاد بود. در نیمه دوم این مشکل برطرف شد و بازیکنان فضاها را پوشش دادند. در نتیجه با ۳، ۴ ضربه به توپ صاحب موقعیت می‌شدند. در واقع می‌توان گفت ملی‌پوشان ما در نیمه دوم، روسیه را گرداندند.

شمسایی خاطرنشان کرد: پیش از این هم گفته بودم که این دیدار، بازی تفکر مربیان است و هر تیمی که کمتر اشتباه کند، پیروز خواهد شد. ما چندین بار از یک نقطه و روی پاس بلند گل خوردیم. در چنین مسابقاتی که سطح بسیار بالایی دارد، دیدار نیمه‌نهایی سخت‌تر از فینال است. روسیه تیمی با قدرت بدنی بسیار بالا است و بازیکنان ما نباید اجازه می‌دادند از حریف عقب بیفتند.

وی با اشاره به تصمیم محمد ناظم‌الشریعه در زمانی که بازی با نتیجه ۲ بر ۲ در جریان بود، تأکید کرد: علی‌اصغر حسن‌زاده یک دقیقه پس از ورود به زمین توانست گل مساوی را بزند اما سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت ۴ بازیکن را بیرون بکشد. شاید تصور می‌کرد تیم دوم بهتر می‌تواند دفاع کند اما باید این نکته را در نظر گرفت که بازیکنی که بیرون رفته در یک دقیقه نمی‌تواند خود را ریکاوری کند. همانطور که دیدید بازیکن روسیه پشت سر بازیکن ما صاحب توپ شد. به نظر من این یک ایراد بود و البته قصد ما از بیان این نکات، کمک به تیم ملی است.

کارشناس فوتسال کشورمان ادامه داد: در ادامه به بازی ۵ نفره و «پاور پلی» رو آوردیم که یک تیغ دو لبه است. در این بازی شانس با ما یار نبود و از سوی دیگر دروازه‌بان روسیه بسیار خوش‌شانس بود که دروازه‌اش دیگر باز نشد. این شکست چیزی از ارزش‌های ملی‌پوشان ما کم نمی‌کند و آنها در حال حاضر باید تمرکز خود را روی دیدار رده‌بندی بگذارند. هر چند معتقدم می‌توانستیم به دیدار فینال صعود کنیم.

شمسایی درباره اینکه روسیه با نتیجه‌ای پر گل اسپانیا، قهرمان اروپا را با نتیجه پر گل شکست دهد اما مقابل ایران به سختی پیروز شد، تصریح کرد: باید به یاد داشته باشیم که اسپانیا ۳ بازیکن اصلی خود را مقابل روسیه در اختیار نداشت. از سوی دیگر ما در سال‌های اخیر بارها با روسیه بازی کرده‌ایم و کاملاً از همدیگر شناخت داریم. روسیه تیم گردن‌کلفت و قدرتمندی است و البته به نظر من بازیکنان روسیه‌ای این تیم از برزیلی‌هایشان بهتر بازی کردند.

وی در پایان با اشاره به رویارویی با پرتغال یا آرژانتین در دیدار رده‌بندی گفت: ۴ تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی به همدیگر نزدیک هستند. هر چند معتقدم دیدار با آرژانتین می‌تواند برای ما راحت‌تر باشد. اگر در دیدار رده‌بندی با آرژانتین روبرو شویم، احتمال بیشتری وجود دارد که روی سکوی سوم مسابقات جام جهانی قرار بگیریم.

منبع:میزان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.