کد خبر : 115950
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 11:33
-

شیربیگی: حتی بعد از فینال نمی‌دانستم خانم گل شده‌ام!/امید زیادی دارم که فراموش مان نکنند/هیچ وقت خودم را با کسی مقایسه نمی کنم

شیربیگی: حتی بعد از فینال نمی‌دانستم خانم گل شده‌ام!/امید زیادی دارم که فراموش مان نکنند/هیچ وقت خودم را با کسی مقایسه نمی کنم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،گفتگو با سارا شیربگی خانم گل فوتسال آسیا را بخوانید: ابتدا در مورد دفاع از عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا صحبت کنید. این قهرمانی کام مردم ایران را شیرین کرد. چه مسیری را طی کردید تا جام را بالای سر ببرید؟ بعد از قهرمانی در نخستین دوره در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،گفتگو با سارا شیربگی خانم گل فوتسال آسیا را بخوانید:
ابتدا در مورد دفاع از عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا صحبت کنید. این قهرمانی کام مردم ایران را شیرین کرد. چه مسیری را طی کردید تا جام را بالای سر ببرید؟
بعد از قهرمانی در نخستین دوره در سال ۲۰۱۵، دید اهالی فوتبال و حتی مردم به فوتسال بانوان بسیار تغییر کرد. مردم پیگیر بازی های ما شدند و حتی دیدارهای دوستانه ما را دنبال می کردند. هنرمندان نیز از ما حمایت مستمری داشتند. از سال ۲۰۱۵ تا کنون اردوهای مداومی داشتیم و بازی های تدارکاتی خیلی خوبی برگزار کردیم. به جرات می توانم بگویم در این ۳ سال حتی یک هفته در خانه نبودیم و مدام در اردو بودیم که البته شرایط بسیار سختی را برای‌مان رقم زد. ناگفته نماند هر کاری که لازم بود فدراسیون و وزارت ورزش انجام دادند و تلاش کردند که بتوانیم جایگاه قهرمانی که حق بانوان ایران است را حفظ کنیم. خوشبختانه با آمادگی کامل به تایلند رفتیم و هدف مان نیز قهرمانی در آسیا بود. خدا را شکر در گروه نسبتا راحتی قرار گرفتیم. گروه ما سه تیمه بود و با تیم های ازبکستان و ترکمنستان بازی های به نسبت آسانی داشتیم اما در مرحله حذفی به چین برخورد کردیم که این بازی خیلی سخت بود. چین پیش از آغاز مسابقات به تهران آمده بود که دو بازی دوستانه هم برگزار کردیم اما آنها در این فاصله پیشرفت زیادی داشتند. بعد از چین، ویتنام را شکست دادیم. این تیم را هم با توجه به نکاتی که کادر فنی به ما گوشزد کرده بود، توانستیم خیلی خوب اداره کنیم.
فینال عجیب و غریبی مقابل ژاپن داشتید و به یکباره روند بازی را تغییر دادید…
بازی فینال، سخت و حتی می توان گفت عجیب و غریب بود. البته ما از ابتدا رفته بودیم که ژاپن را ببریم اما فکر نمی کردیم با این نتیجه به پیروزی برسیم. همان طور که گفتم بازی را مدیریت کرده و نکات کادر فنی را رعایت کردیم و در نیمه دوم موفق شدیم در عرض دو دقیقه، کار ژاپن را تمام کنیم. بعد دوباره بازی را مدیریت کردیم و قهرمان شدیم. به نظر من قهرمانی خیلی خوب و دلچسبی بود و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
البته انتظارات از شما بالا رفته و مردم دیگر به کمتر از قهرمانی رضایت نمی دهند…
بله همین طور است. در بازی های ترکمنستان، نه خودمان راضی بودیم و نه مردم از عملکرد ما رضایت داشتند چرا که سوم شدیم. شاید اگر چند سال قبل سوم می شدیم همه خوشحال می شدند ولی انتظارات از تیم ما بالا رفته است.
می توان به سکوی جهانی فکر کرد؟
مردم که چنین انتظاری از ما دارند. به اعتقاد من اگر همین روند را ادامه دهیم و حمایت ها مداوم باشد، مطمئن باشید جواب می گیرند چون واقعا پتانسیل و استعداد بازیکنان ایرانی بسیار زیاد است. اگر همین طور ادامه بدهند و بازی های دوستانه و اردوهای مداوم برای ما برگزار کنند، مطمئنا می توانیم در جهان هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
قهرمانی شما در حال حاضر تازه و توجهات زیاد است. نگران نیستید تب قهرمانی فروکش کند و فراموش شوید؟
این اتفاق معمولا در ایران می افتد و نمی توانم بگویم چنین نیست. یک سری قول ها به ما داده اند و کمی نسبت به قبل امیدوارتر هستیم. به شخصه امید زیادی دارم که فراموش مان نکنند. به هر حال خودشان دیدند که هر چه قدر به ما توجه کنند، جوابش را می گیرند. اگر واقعا از ما سکوی جهانی می خواهند یا مقام های بهتری طلب می کنند، همه چیز بستگی به خودشان دارد.
عنوان های فردی مسابقات نیز نصیب ایران شد. شما خانم گل شدید، فرشته کریمی بهترین بازیکن شد و نسیمه غلامی کاپ بازی جوانمردانه را به نمایندگی از ایران گرفت…
باید تاکید کنم تمام ۱۴ بازیکنان ما به اضافه کادر فنی، قهرمان بودند. تیمی که قهرمان می شود، ۱۴ بازیکنش ستاره و یکدل بوده که توانسته قهرمان شود. واقعا این حس را تجربه کردم که با یکدلی می شود به همه جا رسید. در مورد خانم گلی و بهترین بازیکن شدن باید بگویم همه بچه ها عالی بودند و صادقانه نمی توانم بگویم من بهتر از دیگری بودم یا «فرشته» برتر بود بلکه همه بچه ها یکدست بودند. واقعا اگر امکان داشت جوایز فردی بیشتری در این بازی ها بدهند، مطمئن باشید به ایران می رسید و صد حیف که فقط این دو عنوان بود. البته ما به نمایندگی از بچه های تیم، این کاپ ها را دریافت کردیم.
آیا این گونه بود که بخواهید تمام توپ ها را خودتان به گل تبدیل کنید تا خانم گل شوید؟
واقعا این طور نبود. من بعد از چند سال خانم گلی در ایران، هدفم خانم گلی آسیا بود و می خواستم به این هدف برسم. وقتی عازم مسابقات شدیم، بازی های اول به گونه ای پیش رفت که من ۳، ۴ گل از دیگران فاصله گرفتم. در بازی های آسیایی، جبران ۳، ۴ گل کمی سخت است اما واقعا قبل از بازی با ژاپن، کلا بی خیال خانم گلی بودم و اصلا به این موضوع فکر نمی کردم که حتما من گل بزنم و خانم گل شوم. واقعا قهرمانی تیمم مهم تر از هر چیزی بود. اعتقاد داشتم اگر خانم گل شوم ولی قهرمان نشویم، به هیچ دردی نمی خورد. لذت واقعی خانم گلی با قهرمانی بیشتر می شود. شاید باور نکنید حتی بعد از پایان فینال متوجه نشدم خانم گل شده ام! چون حواسم فقط به بازی بود و مدام فریاد می زدم «فاطمه» گل بزند تا خانم گل شود چرا که بازیکن ژاپن هم یک گل زده بود. وقتی نامم را صدا زدند، تصور کردم بهترین بازیکن مسابقات شده ام و اصلا نمی دانستم خانم گل شده ام. به هیچ وجه فکر نمی کردم تعداد گل هایم با دو بازیکن دیگر برابر شده و به خاطر پاس گل های بیشتر، خانم گل شده باشم. من، فاطمه اعتدادی و یک بازیکن از ژاپن ۹ گله بودیم ولی پاس گل بیشتری داده بودم و چون باید تنها یک نفر انتخاب می شد، من برگزیده شدم.
قهرمانی شما در شبکه های مجازی بازتاب زیادی داشت. فرزانه توسلی با احمدرضا عابدزاده و شما با مهاجمانی مانند کریستیانو رونالدو مقایسه می شدید. خودتان کدام قیاس را بیشتر دوست داشتید؟
اصلا به چنین چیزهایی فکر نمی کنم و مقایسه ها اهمیت چندانی برایم ندارد. البته دیدم که با بازیکنانی مانند مهدی طارمی مقایسه می‌شدم ولی هیچ وقت خودم را با کسی مقایسه نمی کنم چون بانوان واقعا شرایط متفاوتی دارند. بانوان تیم ما کار بزرگی انجام دادند و مردم دوست دارند چیزی که در دل شان هست را بگویند. به نظرم بانوان با کاری که انجام دادند، با آقایان برابر شدند. در ایران و همه جای دنیا، تفاوت هایی بین آقایان و بانوان وجود دارد اما مردم ما به قدری لطف داشتند و پیام های تبریک شان باعث انگیزه و دلگرمی ما شد که قادر به توصیفش نیستم. ما انرژی زیادی از مردم گرفتیم و فکر می کنم به خاطر دعای مردم بود که توانستیم در فینال خیلی خوب بازی کنیم و البته در همه بازی ها درخشان ظاهر شویم.
حرف پایانی شما را می شنویم…
دوست دارم اول از مردم تشکر کنم که باعث دلگرمی ما شدند. همچنین از خانواده و مربیانم که برایم زحمت کشیدند سپاسگزارم. باید از یک شخص ویژه تشکر کنم که سبب شد به فوتسال حرفه ای وارد شوم و تلاش زیادی کرد به این جایگاه برسم. سرکار خانم یاری، اولین شخصی بود که باعث شد در لیگ برتر بازی کنم و راهنمایی و کمک زیادی در این راه به من کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.