کد خبر : 116179
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1397 - 9:53
-

خواب زمستانی تیم‌های فوتسال و معضلی به نام مربی مجانی!

خواب زمستانی تیم‌های فوتسال و معضلی به نام مربی مجانی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال درحالی از ۱۰ تیر آغاز می‌شود که تنها یک تیم، تمرین‌هایش را شروع کرده و سایر تیم‌ها نیز یا در هنوز در خواب زمستانی به سرمی‌برند یا مشغول جذب بازیکن و مربی‌ هستند. مس سونگون تنها تیمی است که از هفته پیش اردو زده و به دلیل حضور

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال درحالی از ۱۰ تیر آغاز می‌شود که تنها یک تیم، تمرین‌هایش را شروع کرده و سایر تیم‌ها نیز یا در هنوز در خواب زمستانی به سرمی‌برند یا مشغول جذب بازیکن و مربی‌ هستند. مس سونگون تنها تیمی است که از هفته پیش اردو زده و به دلیل حضور در جام‌باشگاه‌های آسیا، بابرنامه‌تر از سایر تیم‌ها ظاهر شده است. همچنین تیم گیتی‌پسند اصفهان که زودتر از همه باشگاه‌ها وارد بازار نقل و انتقالات شده بود، با وجود جذب بازیکنان مدنظرش هنوز هیچ جلسه تمرینی نداشته است.

تیم‌های فرش‌آرای مشهد، آتلیه طهران قم، سن‌ایچ ساوه، مقاومت قرچک و اهورای بهبهان نیز فعالیت‌هایی در بازار نقل و انتقالات داشته‌اند اما هنوز تمرین‌ها را آغاز نکردند. در این میان تیم‌های شهرداری ساوه، آذرخش بندرعباس،‌ ارژن شیراز، شهروند ساری، حفاری اهواز و مقاومت البرز در بلاتکلیفی کامل به سرمی‌برند و حتی حضور برخی از آن‌ها در لیگ قطعی نیست. تیم منحل شده تاسیسات دریایی تهران نیز بدترین وضعیت ممکن را دارد و بعد از ناکامی مسئولان این باشگاه در واگذاری امتیاز تیم، مشخص نیست چه تیمی جایگزین تاسیسات دریایی خواهد شد.

حداقل سه ماه زمان برای تمرین پیش فصل

ناصر صالح کارشناس فوتسال درباره زمان استاندارد برای شروع تمرین‌های پیش فصل توضیح داد: اگر بخواهیم تیم خوبی را برای یک فصل از لیگ برتر فوتسال آماده کنیم، به سه ماه زمان نیاز داریم تا اهداف تاکتیکی و بدنسازی مربی پیاده شود. اما متاسفانه باشگاه‌های ما تفکر حرفه‌ای ندارند چرا که مدیرانشان ورزشی نیستند. هر کسی به دنبال منافع خودش است و شما می‌بینید تیم‌هایی مثل مس و گیتی‌پسند هم باوجود اینکه مشکل مالی ندارند، یک ماه قبل از شروع فصل، استارت زده‌اند. بنابراین نابسامانی‌ها به خاطر سوءمدیریت است و مدیران نمی‌توانند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. از طرفی می‌بینیم به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهند و به عنوان مثال گیتی‌پسند اصفهان درحالی که باید از پتانسیل فوتسال اصفهان استفاده کند، هیچ بازیکن بومی جذب نمی‌کند.

ناصر صالحمعضلی به نام مربی مجانی

مدرس فوتسال AFC همچنین به سیاست به‌کارگیری مربی-بازیکن در بین باشگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: فوتسال ما با این سیاست‌ها افت می‌کند و دیدید تیم‌هایی مثل دبیری و تاسیسات دریایی که از مربی-بازیکن استفاده کرده بودند چطور منحل شدند. دیدگاه مربی و بازیکن متفاوت است و به اعتقادم یک مربی نمی‌تواند به صورت ثمربخش در زمین بازی هم حضور داشته باشد. آمدن مربیان جوان به لیگ، ارزشمند است اما وقتی می‌شنویم یک مربی با ۲۰ میلیون تومان قرارداد بسته، ناراحت می‌شویم. حتی مربی‌ای را می‌شناسم که بعد از پنج سال همکاری با باشگاه، مبلغی دریافت نکرده است. در شرایطی که مربیان باتجربه کنار می‌روند و مربیان مجانی ظهور می‌کنند، شک نکنید فوتسال نیز به نابودی کشیده خواهد شد. متاسفانه برخی از همکاران عزیز می‌خواهند به هر قیمتی که شده، باشند و برخی مدیران هم به دنبال منافع سیاسی خود هستند.

کوچ فوتسالیست‌ها به دلیل دیده نشدن

صالح با بیان این که مشکل اقتصادی در وضعیت فعلی باشگاه‌ها تاثیرگذار بوده، اظهار کرد: صداوسیما هیچ کمکی به فوتسال نمی‌کند و مسئولان فوتسال هم نمی‌خواهند جلسه‌ای با این عزیزان داشته باشند تا آن‌ها را مجاب کنند که فوتسال در خون جوانان ایرانی است و باید از این رشته حمایت کنند. به همین دلیل است که می‌بینیم بازیکنان ایرانی راهی لیگ‌های خارجی مثل آذربایجان می‌شوند. این که بتوانیم بازیکن ترانسفر کنیم خوب است اما این که کجا بروند نیز مهم‌ است. به اعتقادم باید مسئولان فوتسال کشور باید فکر عاجلی کنند تا مشکلات تیم‌داری باشگاه‌ها حل شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.