کد خبر : 116292
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 10:23
-

سید حسن خمینی:پیروزی تیم فوتسال بانوان ایران در آسیا، مهمترین و با ارزش‌ترین اتفاق ورزشی سال‌های اخیر بود/ ورزش بانوان مظلوم‌‌تر و عقب‌‌تر از ورزش مردان است

سید حسن خمینی:پیروزی تیم فوتسال بانوان ایران در آسیا، مهمترین و با ارزش‌ترین اتفاق ورزشی سال‌های اخیر بود/ ورزش بانوان مظلوم‌‌تر و عقب‌‌تر از ورزش مردان است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی عصر دیروز در دیدارجامعه بزرگ ورزش و جوانان کشور در حسینیه جماران، با بیان اینکه ورزش کشور سال خوبی را در زمینه های بسیار مختلف پشت سر گذاشت گفت: اگر از من بپرسید که مهمترین و با ارزش‌‌‌ترین اتفاق ورزشی این سال‌های اخیر چه بود به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی عصر دیروز در دیدارجامعه بزرگ ورزش و جوانان کشور در حسینیه جماران، با بیان اینکه ورزش کشور سال خوبی را در زمینه های بسیار مختلف پشت سر گذاشت گفت: اگر از من بپرسید که مهمترین و با ارزش‌‌‌ترین اتفاق ورزشی این سال‌های اخیر چه بود به نظرم پیروزی بانوان فوتسالیست ما در آسیا بود.

وی با اشاره به اینکه این کار که برای دومین بار اتفاق افتاد از جهات مختلفی دارای ارزش است، اظهار داشت: اول اینکه اساسا ورزش بانوان در جامعه ما علیرغم اینکه واجب‌‌تر است، مظلوم‌‌تر و عقب‌‌تر از ورزش مردان است.

یادگار امام ادامه داد: این پیروزی که می‌‌‌تواند سر آغاز پیروزی در بقیه رشته‌‌‌ها باشد، زمینه نشاط خانم‌‌‌ها برای حضور در عرصه‌‌‌ای است که مانع‌‌‌هایی از جهت دینی برای آن بود و الحمدالله با تدبیر و پوشش صحیحی که اعمال شد این مانع هم برداشته شد.

سیدحسین خمینی افزود: اینکه خواهران جوان من توانستند فاصله بزرگی با سطوح بالا را در مدت بسیار کوتاهی طی کنند و کشورهایی که این زمینه از ما سابقه و حضور بیشتری داشتند را شکست دهند، اتفاق بسیار بزرگی است که به نظر من می‌‌تواند سرآغاز یک نگاه بسیار خوب در زمینه ورزش بانوان در کشور باشد.

وی با بیان اینکه امروز آینده خوبی را برای این ورزش متصوریم، تصریح کرد: ژاپن تیم کمی نبود که ورزشکاران خانم ما توانستند آن را شکست دهند و امیدواریم در افق جهانی هم شاهد این پیروزی‌‌‌ها باشیم.

یادگار امام به جهش خارق‌‌العاده والیبال کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این پیروزی نشاط زیادی را به جوانان عطا کرد؛ همچنین صعود بی‌‌‌دردسر تیم فوتبال به جام جهانی نیز نشانه خوبی است و اینکه دو بار متوالی این تیم به جام جهانی رفت، واقعیت توانمندی فوتبال ما را به اثبات رساند که نشاط و امیدی را به جامعه تزریق کرد؛ همچنین صعود دو تیم پرطرفدار به یک چهارم نهایی آسیا موجب نشاط جامعه شد.

سید حسن خمینی با اشاره به موفقیت در رشته‌‌‌های مختلف و بیان اینکه جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به نشاط و امید نیاز دارد، ابراز داشت: امروز هیچ چیز مانند قهرمانی در ورزش امید و نشاط را به جامعه عطا نمی‌‌‌کند و اگر واقعا بخواهیم از گردنه‌‌‌های سخت عبور کنیم یکی از مهمترین نقاط اتکا ما سرمایه‌‌‌گذاری در بخش ورزش و امیدبخشی و نشاط‌‌آفرینی این بخش است.

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره و بیان کرد: ایشان می‌‌فرمایند، «ان لبدنک علیک حقا؛ برای بدن تو، حقی است که باید آن را ادا کنی» و این حق را باید با ورزش ادا کرد.

در پایان پیراهن تیم ملی فوتبال مردان و مدال قهرمانی تیم فوتسال بانوان به یادگار امام اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.