کد خبر : 130247
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 دی 1397 - 12:41
-

همه آنچه باید از پلی آف لیگ برتر بدانید/ رتبه تیم ها بر اساس پلی آف است نه جدول

همه آنچه باید از پلی آف لیگ برتر بدانید/ رتبه تیم ها بر اساس پلی آف است نه جدول

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،با پایان مسابقات لیگ برتر در مرحله اول و مشخص شدن چهره هشت تیم راه یافته به پلی آف،حالا شیوه برگزاری این بازی ها مورد توجه است.سازمان لیگ فوتسال پس از برگزاری چند جلسه و چندین اصلاحیه از مدتی پیش آئین نامه برگزاری بازی ها را برای باشگاه ها ارسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،با پایان مسابقات لیگ برتر در مرحله اول و مشخص شدن چهره هشت تیم راه یافته به پلی آف،حالا شیوه برگزاری این بازی ها مورد توجه است.سازمان لیگ فوتسال پس از برگزاری چند جلسه و چندین اصلاحیه از مدتی پیش آئین نامه برگزاری بازی ها را برای باشگاه ها ارسال کرده است که تا حدودی شیوه برگزاری بازی ها در آن مشخص شده با این حال برخی ابهامات در این زمینه هم وجود دارد که برای روشن شدن آنها باید این مطلب را بخوانید.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تیم های اول تا هشتم لیگ در مرحله پلی آف برای تعیین تیم قهرمان شرکت می کنند اما نکته مهم و مبهم این است که جایگاه کنونی تیم ها جایگاه آنها در پایان فصل نخواهد بود و ملاک رتبه بندی بر اساس پلی آف است. به جز تیم های نهم تا چهاردهم که بازی های لیگ جایگاه آنها را مشخص کرده است تیم های اول تا هشتم باید پس از سپری کردن مرحله پلی آف در مورد جایگاه خود صحبت کنند. برای مثال شهروند ساری هم اکنون با قرار گزفتن در رتبه هفتم به مصاف مس سونگون می رود.

اگر این تیم در مرحله اول پلی آف موفق به شکست مس شود قطعا در رتبه بندی نهایی جایگاهی بین اول تا چهارم خواهد داشت اما اگر در مجموع سه دیدار شکست بخورد و راهی مرحله بعدی شود ملاک جایگاه این تیم در جدول است و رتبه هفتم رتبه شهروند ساری در لیگ است.برای سایر تیم ها هم این قضیه مصداق دارد.در بین ۴ تیم بالای جدول هم مثلا اگر فرش آرا که تیم سوم جدول است موفق به شکست دادن سوهان محمد سیما شود و به جمع تیم برتر راه پیدا کند این تیم رتبه ای در بین اول تا چهارم دارد اما اگر نتواند حریف خورد شکست دهد نباید جایگاه خود در جدول را رتبه سومی تلقی کند و جایگاه او در بین رتبه پنجم تا هشتم بر اساس جایگاهی است که درلیگ داشته است.

مثلا اگر گیتی پسند و مس سونگون صعود کرده و فرش آرا از صعود باز بماند با توجه به اینکه در جمع تیم های حذف شده بالاترین رتبه را داشته این تیم در جایگاه پنجم قرار می گیرد. در مورد سایر مسائل اینکه در مرحله اول تیم ها با برنده شدن در دو بازی از سه بازی راهی مرحله بعد می شوند. هر مسابقه باید برنده داشته باشد و در صورت تساوی  ابتدا دو وقت سه دقیقه و سپس سه ضربه پنالتی را شاهد خواهیم بود. مرحله دوم یا نیمه نهایی به صورت دو بازی رفت وبرگشت است که بازی ها با هر نتیجه ای به پایان برسد به قوت خود باقی است و در مجموع دو دیدار در صورت مساوی بودن تیمها در برد و باخت یا تساوی تفاضل گل ملاک خواهد بود و نکته اینجاست که گل زده درخانه حریف محاسبه نخواهد شد.

در صورت تساوی تیم ها در دو زمان سه دقیقه ای و سپس سه پنالتی برنده را مشخص می کنند. در مرحله اول تیم هایی که در جدول رتبه بالاتری داشته باشند در دو بازی میزبان هستند و در مرحله دوم و فینال تیم های با رتبه بالاتر در بازی برگشت میزبان خواهد بود. فینال مسابقات رفت و برگشت است و به شیوه مرحله دوم برگزار می شود.در پلی آف، تیم ها اجازاه نقل و انتقالات ندارند مگر اینکه جای خالی داشته باشند و از سهمیه فیفا استفاده کنند.کارت های زرد بازی ها در مرحله دوره ای بخشیده می شود اما محرومیت ها به جای خود باقی است.با درخواست تغییر ساعت و زمان بازیها نیز موافقت نخواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.