کد خبر : 137453
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تیر 1398 - 16:05
دسته‌بندی نشده
-

شمسایی: عنوان سومی در آسیا راضی کننده نیست/ حیدریان را راحت از دست دادیم

شمسایی: عنوان سومی در آسیا راضی کننده نیست/ حیدریان را راحت از دست دادیم
عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال با بیان اینکه عنوان سومی در مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم زیر ۲۰ سال ایران راضی کننده نیست، گفت: نمی‌توانستیم به آقای شاندیزی دست بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وحید شمسایی درباره نتایج تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در مسابقات قهرمانی آسیا و عنوان سومی کشورمان به رادیو تهران گفت: میزبانی این مسابقات برای کشورمان افتخار بود که به نحو احسن هم برگزار شد. این یک نتیجه مثبت برای ما بود. ولی با وجود این تلاش، ناکامی فوتسالمان در این مسابقات ناراحت کننده بود. عنوان سومی چیزی نیست که دنبالش می گردیم. متاسفانه باختیم. این هم جزوی از زندگی است.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال ادامه داد: امروز هم دیر است بخواهیم برنامه ریزی کنیم. باید الگوبرداری درست داشته باشیم نه اینکه دو، سه ماه ۵۰ بازیکن ببینیم و با ۱۴ نفر وارد مسابقات شویم و قهرمان هم بشویم. ژاپن از دو سال پیش که قهرمان نشد، برنامه پیشرفته و مدونی را اجرا کرد و جالب است در آینده شاکله تیم ملی بزرگسالانشان هم از این تیم شکل می گیرد. همیشه نمی شود از اتفاقات و خلاقیت استفاده کنیم. می توانستیم قهرمان شویم اما نشدیم.

وی درباره ارزیابی اش از شرایط حمید شاندیزی سرمربی تیم ایران گفت: وقتی ما وارد کمیته فنی شدیم، شاندیزی از دوره کفاشیان انتخاب شده بود. یک ماه بعد از آن هم مسابقات مقدماتی آسیا بود و نمی شد به آقای شاندیزی دست بزنیم چون از یکی دو سال قبل در کار بود. خودمان را به او نزدیک کردیم و در کمیته فنی از شاندیزی خواستیم استرس را از روی تیمش بردارد. شاندیزی زحمتش را کشید ولی به جز بازی آخر، تک تک مسابقات را با استرس بازی کردند. این استرس را مربی و کادر فنی باید بردارد.

عضو کمیته فنی و توسعه تاکید کرد: بازیکنان ایران جوان هستند و مدام ولوله دارند. مربی باید این استرس را خنثی می کرد که نشد. شاندیزی زحمتش را کشید ولی باخت به ژاپن همه چیز را خراب کرد. ناراحتی ام این است که دو بازی آخر فوق العاده بودیم. مقابل ژاپن در حالی که می توانستیم برنده باشیم، بد باختیم.

شمسایی درباره نتایج تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در بازی های آسیایی و اینکه همان زمان زنگ خطر برای ایران به صدا درآمده بود، گفت: ابتدا با روسیه بازی کردیم که یک باخت نصیبمان شد و یک مساوی. روسیه فینالیست جوانان جهان بوده است و نتیجه برابر این تیم معقول بود! در تورنمنت چین تایپه به اندونزی باختیم. خودم در مصاحبه هایم گفتم یک تلنگر سنگین بود. در چین تایپه به اندونزی باختیم و ژاپن را شکست دادیم اما در قهرمانی آسیا برعکس شد یعنی اندونزی را بردیم و به ژاپن باختیم.

وی یادآور شد: ماه آخر هم محمد هاشم زاده (مربی تیم ملی فوتسال) را به کادر تیم امید اضافه کردیم. کمیته فوتسال برنامه ریزی هایش را انجام داد. شاندیزی هم تلاش کرد. متاسفانه تیر آخر را نزدیم.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال در پاسخ به این سئوال که آیا کادر فنی تیم زیر ۲۰ سال تغییر می کند؟ گفت: داوود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال امروز از تبریز بر می گردند. قرار شد اوایل هفته آینده کمیته فنی جلسه ای بگذارد و ریز به ریز نکته ها را بررسی می کنیم تا به این رشته ضرر نرسد. سال آینده مسابقات مقدماتی را در پیش داریم. این نیست که تا سال آینده هیچ کاری نکنیم و استعدادیابی نداشته باشیم.

شمسایی در پاسخ به این سئوال که چرا محمدرضا حیدریان از سرمربیگری تیم زیر ۲۰ سال منصرف شد؟ گفت: حیدریان قبل از ورود ما به کمیته فنی از سمتش کنار رفته بود. این اتفاق زمان کفاشیان و دوستمان در کمیته فنی (عباس ترابیان) افتاده بود. آقایان منوط کرده بودند یک نفر را بالای سر حیدریان بگذاریم! حیدریان می گفت آدم هایم را خودم انتخاب می کنم اما آنها می خواستند خودشان تعیین کنند. حیدریان را راحت از دست دادیم چون گفتیم مدیر فنی باید آقای ایکس و مربی باید فلانی باشد. این دور از قانون حرفه ای است.

وی ادامه داد: همیشه مرغ همسایه غاز است. الان مارک ویلموتس به تیم ملی آمده و با خودش دو سه دستیار آورده است و فدراسیون هم یک مربی ایرانی کنارش می گذرد. یا همین استراماچونی یا برانکو. این یک قالب حرفه ای است.

شمسایی با بیان اینکه در سه جلسه از حیدریان خواهش کرده است تا به کمیته فنی بیاید که این پیشنهاد را قبول نکرد، گفت: محمدرضا یک مقدار آدم ساکت و گوشه گیری است. او هنوز تلفن همراه ندارد و با برادر زاده اش تماس می گیریم.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام سه شنبه , ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

شماها اگر فنى بودید شاندیزى رو عوض مى کردید و نمیذاشتید فوتسال ایران اینقدر تو کشور خودمون خوار و ذلیل بشه فقط اداى فنى ها رو در میارید هیچى نمیفهمید وگرنه توى ایران اعتبار فوتسال ایران را از بین نمی بردید فقط حرف فقط حرف دنبال شهرت و میز و صندلى هستى همین والسلام