کد خبر : 137544
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 10:43
دسته‌بندی نشده
-

شمس:مقصر راه نیافتن به فینال آسیا تنها فدراسیون و کادر فنی هستند/فوتسال ایران روز به روز ضعیف‌تر می‌شود

شمس:مقصر راه نیافتن به فینال آسیا تنها فدراسیون و کادر فنی هستند/فوتسال ایران روز به روز ضعیف‌تر می‌شود
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران، ناکامی امیدهای فوتسال را در مسابقات قهرمانی آسیا زنگ خطری جدی برای این رشته ورزشی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران، ناکامی امیدهای فوتسال را در مسابقات قهرمانی آسیا زنگ خطری جدی برای این رشته ورزشی عنوان کرد.

حسین شمس ا درباره ناکامی تیم فوتسال امید ایران در رقابت‌های زیر ۲۰ سال قهرمانی آسیا و رسیدن این تیم به مدال برنز گفت: خیلی متأسفم که فوتسال ما در خانه جام را از دست داد و تنها به عنوان سومی بسنده کرد. تیم ملی ایران در این رقابت‌ها انتظارات را برآورده نکرد. این نشان می‌دهد که تیم با مشکلات زیادی روبه‌رو است، البته ما از مدت‌ها قبل هشدار داده بودیم و اعلام کردیم که زنگ خطر فوتسال به صدا در آمده است اما کسی توجهی نکرد. در این رقابت‌ها ژاپن تیم ما را شکست داد و این نشان می‌دهد که دیگر تیم‌ها هم به آسانی می‌توانند ایران را شکست بدهند.

وی در مورد ضعف‌های تیم امید فوتسال اظهار کرد: تیم در خط دفاع عملکرد بسیار بدی داشت. طبیعی است که دریافت ۱۵ گل در جریان این مسابقات نشان می‌دهد دروازه تیم امید ایران مشکل فنی داشت. همین مشکلات خط دفاعی و ضعف دروازه‌بان باعث شد به فینال نرسند. البته تعویض گلر در دیدار رده‌بندی مقابل اندونزی وضع را کمی بهتر کرد و او عملکرد بهتری داشت، به نظرم اگر از ابتدای بازی‌ها این گلر درون دروازه قرار می‌گرفت و کادر فنی به توصیه دیگران توجه و مشکلات خط دفاعی را برطرف کرده بودند ایران می‌توانست فینالیست شود.

شمس ادامه داد: تیم امید در دوره قبل رقابت‌ها عنوان قهرمانی را به دست آورد و تنها دو گل دریافت کرد اما در این دوره ۱۵ بار توپ از خط دروازه تیم ایران گذشت که در تاریخ فوتسال این امر تا به حال اتفاق نیفتاده بود. در دیدار رده‌بندی تیم ایران موفق شد با یک نتیجه پرگل اندونزی را شکست دهد، این نشان می‌دهد این تیم لیاقت رسیدن به فینال را داشت، البته زمانی که برابر تیم هنگ کنگ سه گل دریافت کرد، همان‌جا زنگ خطر به صدا در آمد که باید در چارچوب دروازه و نوع تاکتیک خط دفاعی تجدید نظر ایجاد شود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران افزود: فوتسال ایران در چند سال اخیر همیشه در قاره آسیا قهرمان بوده است و این نشان می‌دهد که از این تیم جز قهرمانی هیچ انتظار دیگری نیست. بازیکنان برای رسیدن به فینال تلاش کردند اما به نظرم مقصر راه نیافتن تیم ایران به فینال آسیا تنها فدراسیون فوتبال و کادر فنی هستند. چرا که قبل از این مسابقه، تیم ایران در تورنمنت چهارجانبه چین به عنوان سومی رسید، کادر فنی باید همان‌جا قبل از اینکه تیم وارد این مسابقات شود نواقص را برطرف می‌کرد ولی کادر فنی اشتباهات خود را نپذیرفت و آن را نیز اصلاح نکرد.

وی در ادامه به وضع مالی فوتسال اشاره کرد و گفت: متأسفانه فوتسال از نظر مالی به شدت در مضیقه است و همین موضوع باعث می‌شود این تیم نتواند نتیجه دلخواه خود را کسب کند. هر تیمی برای رسیدن به موفقیت نیاز به انگیزه دارد و در وضع بد مالی فوتسال این انگیزه از بین رفته است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال همچنین با انتقاد از به کار نگرفتن پیشکسوتان گفت: متأسفانه یکی از ایرادات بزرگ فوتسال ایران خانه‌نشینی بزرگان این رشته است. در فوتسال ایران بزرگانی هستند که می‌توانند به فوتسال کمک زیادی کنند؛ افرادی چون ناصر صالح، محمود خوراکچی و دیگر پیشکسوتان می‌توانستند ضعف‌های تیم امید را به کادر فنی گوشزد کنند اما می‌بینیم آنها بیرون گود هستند و مسئولان هم سراغی از آنها نمی‌گیرند.

شمس در پایان گفت: با این وضع فوتسال ایران روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و جام‌های دیگر را هم به آسانی از دست می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.