کد خبر : 145237
تاریخ انتشار : جمعه 3 آبان 1398 - 13:30
دسته‌بندی نشده
-

حمایت حسین شمس از مهدی ترابی

حمایت حسین شمس از مهدی ترابی
سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان به حرکت مهدی ترابی بازیکن تیم پرسپولیس پس از گلزنی به پیکان واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حسین شمس در خصوص اقدام مهدی ترابی بازیکن تیم پرسپولیس پس از گلزنی به پیکان گفت:‌ به هر حال هر کسی با اعتقاداتش زندگی می‌کند و این مسئله در همه جای دنیا مرسوم است که بازیکنان زیر پیراهن‌شان عکس یا شعاری می‌گذارند. همانطور که اهانتی به پیامبر اسلام (ص) شده بود و بازیکنان مسلمان در سراسر دنیا شعارهایی علیه این مسئله زیر پیراهن‌شان گذاشته بودند تا به این ترتیب اعتراض خود را به این مسئله نشان دهند. در کشور ما هم رسم بر این است که معمولاً اسم ائمه (ع) زیر پیراهن بازیکنان نوشته می‌شود اما درباره کاری که مهدی ترابی کرد باید بگویم که او از عمق وجودش پیامی از مقام معظم رهبری را به همه نشان داد و کسی نمی‌تواند بابت این مسئله به او ایراد بگیرد. البته برخی‌ها در فضای مجازی صحبت‌های غیرواقعی انجام دادند که تعداد آنها محدود است. من ترابی را سال‌ها است می‌شناسم و او از فوتسال به فوتبال معرفی شد. او پسر بسیار معتقدی است و من شک ندارم که ترابی به دلیل اعتقاداتی که دارد، این کار جالب را انجام داد و به نظرم او می‌تواند الگویی برای نسل جوان کشورمان باشد.

وی در خصوص فشارهایی که به مهدی ترابی در این مدت وارد شده است، افزود: در این مدت افراد خارج‌نشین اظهارات بی‌پایه و اساسی انجام داده‌اند که از نظر من اصلاً اهمیت ندارد به اظهارات آنها فکر کرد. این افراد همان کسانی هستند که از کشور فرار کردند و جایی در میهن اسلامی ما ندارند اما همین افراد می‌خواهند به هر بهانه‌ای برای کشور ما مشکل‌تراشی کنند. تا جایی که من می‌دانم در داخل کشور هم عده‌ای بسیار زیادی اقدام ترابی را ستایش کردند و شاید عده کمی انتقاد کردند که آنها هم احتمالاً تحت تأثیر برخی مسائل دیگر قرار گرفتند وگرنه کار ترابی به هیچ عنوان سیاسی نبود و او یک کار اعتقادی انجام داد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سؤال که چرا در روزهای اخیر فشار زیادی از خارج‌نشینان به مهدی ترابی وارد شده است، گفت:‌کار آنها همین است چرا که آنها می‌خواهند از تکرار چنین مسائلی جلوگیری کنند و قصد دارند با این فشارها عرصه را به جوانان ما تنگ کنند اما خوشبختانه جوانان کشور ما افراد معتقدی هستند که این مسائل روی آنها تأثیری نمی‌گذارد. این بچه‌ها جنگ و فشارهای مختلف را دیدند و تحت تأثیر این مسائل قرار نمی‌گیرند. این فشارها کاملاً جوابی برعکس دارد و مطمئناً جوان‌های بیشتری ترغیب می‌شوند تا کارهایی از این دست را انجام دهند.

شمس درباره اینکه برخی‌ها مدعی شدند که ترابی به دنبال امتیازهایی است و به همین خاطر این کار را انجام داده است، ادامه داد: واقعاً این حرف‌ها خنده‌دار است که کسی بگوید ترابی برای کارت پایان‌خدمت یا امتیازهای دیگری این کار را انجام داده است. مگر می‌شود با این کارها به کسی کارت پایان خدمت بدهند؟ همین تیم ملی جوانان والیبال که چندی پیش قهرمان جهان شد باید کارت معافیت می‌گرفت اما یکی دو بازیکن این تیم به سختی کارت معافیت گرفتند و حالا چطور می‌شود که یک نفر با یک نوشته زیر پیراهن کارت پایان خدمت بگیرد؟ همانطور که گفتم این هجمه‌ها برای این است که این اتفاقات تکرار نشود اما گوش بچه‌های انقلابی از این مسائل پر است و آنها کار خودشان را می‌کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال در پایان در مورد اینکه اقدام مهدی ترابی چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد:‌ خیلی‌ها فکر می‌کنند جوان‌ها و به خصوص ورزشکاران نسبت به مسائل اطراف خود بی‌خیال هستند اما می‌بینید که در راهپیمایی اربعین و کارهای اعتقادی همیشه این جوانان هستند که در صف اول قرار می‌گیرند. کاری که ترابی انجام داد می‌تواند یک الگو برای همه باشد و او نشان داد که می‌توان بی‌خیال هوچی‌های خارج‌نشین بود و کار خودمان را انجام دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.