کد خبر : 151762
تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1398 - 15:53
-

بی فرهنگی در پلی آف فوتسال

بی فرهنگی در پلی آف فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری فوتسال ایران به ایرادات مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال پرداخته است که از نظرتان می گذرد: روزی که در جمع دوستان در سازمان لیگ فوتسال صحبت از رونمایی پلی آف در بخش پایانی لیگ فوتسال باشگاه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری فوتسال ایران به ایرادات مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال پرداخته است که از نظرتان می گذرد:

روزی که در جمع دوستان در سازمان لیگ فوتسال صحبت از رونمایی پلی آف در بخش پایانی لیگ فوتسال باشگاه های کشور به میان آمد هر یک از اعضا به فراخور عقل و تجربه و پافشاری برای اعطای حق به حقدار بر لزوم تولد یا حذف پلی آف بحث کردند و دلایل متفاوتی را ارائه نمودند. یکی از زیبایی ها و درآمدهای اسپانسرینگ گفت و دیگری افزایش بار فنی لیگ را دلیل موافقتش قرار داد.اما در این میان هیچکس زوایای فرهنگی این پدیده را ندید و معضلاتی که در فقدان فرهنگ پهلوانی و ورزشی در فوتسال باشگاهی ما خودنمایی می کند را در ذهن خود راه نداده و به یکباره خود را با لیگ فوتسال اسپانیا در یک سطح دیدند. آنهایی هم که مخالف پلی آف بودند بر افزایش هزینه رفت و آمد باشگاه ها و بعضا نیز در تنگنا قراردادن برنامه های تیم ملی فوتسال تاکید داشتند.

اما هیچکس سخن از بداخلاقی ها به زبان نیاورد و گویی همه فراموش کرده بودند که انتقامجویی باشگاهها از یکدیگر حتی با گذر بیش از ۴ ماه از دیدار قبلی در دیدار دوم چه در قالب مهمان و چه میزبان داغ تر و وحشیانه تر اجرا خواهد شد چه برسد به اینکه در زمان پلی آف، در ظرف یک هفته دوستان در دوشهر ممکن است سه بار با یکدیگر روبرو شوند.بنده شخصا دیده ام که مدیران و بزرگان باشگاه های فوق الذکر جهت انتقام گیری از تیم مقابل روزشماری می کنند وهستند مدیرانی که تنها هنرشان حمله به داورو بازیکنان و کادر تیم مقابل بوده و تاسف در جایی است که این نوع مدیران را به واسطه همین هنرشان استخدام می کنند.هستند مدیران باشگاه هایی که در جمع دوستان خود از هنرنمایی بعضی لیدرها در فحاشی و ایجاد جنجال و پرتاب اشیا به داخل زمین با افتخار یاد می کنند و آن لیدر بی فرهنگ را تشویق و تغذیه مالی می نمایند.

من به عنوان ناظر AFC بارها مسابقات حساس لیگ های آسیای را نظرات نموده ام و هیچ گاه با چنین بی فرهنگی و حرکات غیر انسانی بعضی از باشگاههای خودمان روبرو نشده ام.بدون شک نظم و انضباط در برگزاری مسابقات، علائق تماشاگران،اسپانسرها و دوستداران ورزش فوتسال را که از طریق گیرنده های خود آن را نظاره می کنند صد چندان می کند. ایران به عنوان واگن اول قطار فوتسال آسیا که همیشه الگوی دیگرکشورهای آسیایی بوده ایم باید محکم و استوار با پدیده زشت و مایوس کننده جنجالی آفرینی مبارزه کند. الگوها کاملا مهیا و در دسترس هستند ومسابقات AFC بهترین نمونه برگزاری هستند.اگر می بینیم داوران AFC در مسابقات خود بهترین قضاوت ها را انجام می دهند این همه بواسطه امنیت و فضای مناسبی است که برای ایشان مهیا شده و حتی آلودگی صوتی نیز آنان را در قضاوت خود به اشتباه نمی اندازد لیکن در ایران داور از بدو ورود به زمین و هر سوتی که توسط وی نواخته می شود از یک سو با هجمه تعدادی از بازیکنان که به سوی وی حمله ور شده اند روبرو می شود و از سوی دیگر رکیک ترین فحاشی ها از سوی لیدها و به طبع طرفداران تیم مربوطه وی را احاطه می کند.سوال اینجاست که کدام انسان با شرفی در لباس داور می تواند همه این بی فرهنگی ها را تحمل کرده و بدون اشتباه و سمت گیری قضاوت بی عیبی را انجام بدهد؟!

ختم کلام اینکه در جوابگویی به دوستداران فوتسال،اعضای خانواده فوتسال ،سازمان لیگ فوتسال،کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال،علیرغم تلاشهای سازمان لیگ در به نظم آوردن مسابقات پلی اف هنوز موفق به طرح مسابقات برنامه ریزی شده و سازمان یافته جهت برگزاری پلی آف نشده ایم و می طلبد در گام نخست قبل از پلی آف موارد ذیل انجام شود:

  1. باید تمام مسابقات گام به گام و دقیقا بر اساس استاندارد های AFC  دنبال شده و نظارت دقیق بر آن استوار باشد.
  2. می طلبد کمیته انضباطی بازنگری اساسی در آئین نامه های خود نموده و بر خورد با مدیران و مربیان و بازیکنان خاطی و جنجال آفرین را بسیار جدی پیگیری کند.
  3. سازمان لیگ در مطالعه و گزینش ناظرین مسابقات از افرادی استفاده کند که قدرت کنترل و هدایت کارها را داشته باشند و شجاعانه گزارشات خود را تهیه و ارائه کنند.
  4. لازم است سازمان لیگ کلاسهای مدیریتی برگزار نموده و تطابق استاندارد موجود با استانداردهای بین المللی را به شکل اجباری برای مدیران تدریس نماید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

امید داودی جمعه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

تو دم از فرهنگ نزن تو رو خا