کد خبر : 153987
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1399 - 10:56
-

سرپرست سابق تیم ملی فوتسال زنان: از داوری محرومم کردند

سرپرست سابق تیم ملی فوتسال زنان: از داوری محرومم کردند

سرپرست سابق تیم ملی فوتسال زنان گفت: پس از قضاوت در مسابقات زنان کشورهای اسلامی نایب رییس وقت فدراسیون فوتبال ابلاغیه داوری را به من نداد و وقتی که اعتراض کردم او کاری کرد تا از داوری محروم شوم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«مینا بارانی» سرمربی تیم حفاری خوزستان در لیگ برتر فوتسال زنان است که سال‌ها در تیم‌های لیگ برتری به عنوان مربی و سرمربی فعالیت می‌کند. وی مدتی هم سمت سرپرستی تیم ملی فوتسال زنان را برعهده داشت.

مشروح گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا را می‌خوانیم:

کودکی در زمان جنگ سپری شد؟

در کودکی چون در زمان جنگ بخاطر کار پدرم به شهرهای مختلف مهاجرت می‌کردم. در آن زمان در کوچه بازی می‌کردم. در دوران راهنمایی به مسابقات دو و میدانی علاقه‌مند شدم.

در چه ماده‌ای فعالیت می‌کردی؟

در سال ۷۰ در ماده‌های ۲۰۰ متر و ۸۰۰ متر می‌دویدم و در مسابقات دو و میدانی بین مدارس شرکت می‌کردم. بعد از آن معلم به من گفت که اگر به این رشته علاقه داری در سطح و استان و کشوری می‌توانی در مسابقات شرکت کنی. در آن برهه در کنار مربیانی چون فاطمه و زهره رضازاده تمرین می‌کردم. بهترین مربیان زندگی‌ام بودند. هر چیزی که از دو و میدانی دارم بخاطر آنان است.

قبل از اینکه وارد دو و میدانی شوی وزنت بالا بود؟

وزنم بالا بود اما با برنامه‌های ورزشی وزنم پایین آمد. ۲ سال در این عرصه کار کردم و علاقه‌مند شدم.

رشته پرتاب نیزه را انتخاب کردی؟

وارد این رشته شدم و تا جایی که در سال ۷۵ توانستم نایب قهرمان کشور شوم. در سال ۷۶ به تیم ملی دو و میدانی پیوستم تا در مسابقات زنان کشورهای اسلامی شرکت کنم. این مسابقات چون در داخل سالن برگزار شد و پرتاب نیزه نداشت، نتوانستم در تیم ملی بمانم. ۲ سال بعد در مسابقات کشوری شرکت کردم.

دانشجو که شدی در مسابقات دو و میدانی دانشگاه‌ها شرکت کردی؟

در دانشگاه، تربیت بدنی می‌خواندم. از آنجایی که دیگر پرتاب نیزه را ادامه ندادم در مسابقات دو و میدانی دانشگاه‌ها در دوی  ۴ در ۱۰۰ متر امدادی شرکت کردم و مقام اول را بدست آوردم. پس از دانشگاه در سال ۷۶ استخدام سازمان تربیت بدنی شدم. بعد از مدتی دیدم که فوتبال و فوتسال روی زبان‌ها افتاده است و چون به رشته‌های هیجانی علاقه بیشتری داشتم به فوتسال رفتم.

جذب فوتسال شدی؟

در آن زمان فروزان سلیمانی و شهره ایمانی فوتسال زنان را در خوزستان راه‌اندازی کردند. بنابراین با تیم منتخب خوزستان در مسابقات کشوری شرکت کردم و همان سال هم قهرمان شدیم. همزمان در کلاس داوری درجه ۳ فوتسال شرکت کردم که فرانک شهبازی به عنوان مدرس در این کلاس حضور داشت. این کلاس در کرمان بود و تا آنجا رفتم. از آنجایی که آمادگی جسمانی خوبی داشتم به عنوان یکی از بهترین شاگردان شهبازی همان سال به مسابقات جوانان به عنوان داور دعوت شدم.

بازیکن بزرگسالان هم بودی؟

در تیم بزرگسالان بازی می‌کردم اما در تیم جوانان به داوری می‌پرداختم. سال بعد مسابقات منتخبین استان‌ها برگزار شد و ما قهرمان شدیم.

برای بار دوم در مسابقات زنان اسلامی نتوانستی شرکت کنی؟

در تیم ملی فوتسال بودم و چند دوره از اردوها را شرکت کردم اما رباط صلیبی پایم پاره شد و در مسابقات زنان کشورهای اسلامی نتوانستم شرکت کنم. شهبازی که متوجه تلاش زیادم در این عرصه شد گفت که من را به عنون داور به مسابقات زنان کشورهای اسلامی دعوت می‌کند. در سال ۸۴ در این مسابقات قضاوت و بعد از آن زانویم را عمل کردم.

سرداور بازی ایران و ازبک در این مسابقات بودی؟

در آن زمان خدیجه سپنجی نایب رییس وقت فدراسیون فوتبال بود و من به عنوان داور برای حضور در این مسابقات دعوت شدم. حتی زیر نظر فیلیپا مربی پرتغالی تست‌های خوبی را در کلاس داوری گذراندم. وقتی از زمین بیرون آمدم فیلیپا به من گفت که در داوری فوق‌العاده بودی.

سپنجی به شما ابلاغیه داوری نداد؟

به داورانی که افتخاری آمده بودند و قضاوتی نکردند ابلاغیه داد و به من گفت که شما همینجوری آمدی و نمی‌توانم ابلاغیه‌ای بدهم. خیلی به من برخورد. حق الزحمه برایم مهم نبود چون کارمند سازمان تربیت بدنی بودم فقط می‌خواستم با دادن ابلاغیه این قضاوت در رزومه‌ام ثبت شود.

فدراسیون فوتبال شما را از داوری محروم کرد؟

در این زمینه به فدراسیون نامه‌ای زدم و خواستار پیگیری موضوع شدم اما فدراسیون جوابی نداد و متاسفانه بعد از پیگیری گفتند که شما تا اطلاع ثانوی از داوری محروم شدید. در واقع از سال ۸۴ داوری را کنار گذاشتم.  سپنجی من را کنار گذاشت. من فقط گفته بودم که وقتی به عنوان داور دعوت می‌شوم چرا ابلاغیه‌ای به من نمی‌دهید. اگر اجازه می‌دادند اکنون یکی از داوران بین‌المللی فوتسال بودم.

در حقتان نامردی شد؟

نامردی شد اما از قدیم گفته‌اند عدو شود سبب خیر. شاید اگر در داوری موفق بودم و ادامه می‌دادم نمی‌توانستم در مربیگری به موفقیت برسم. قسمت بود که در آن زمان این اتفاق بیافتد.

برگردیم به بحث قبلی شما در سال ۸۴ زانوی خود را عمل کردید اما با اینحال دوباره بازی کردی؟

یکسال بعد در تیم دیهیم اهواز در کنار فروزان سلیمانی به مدت ۲ سال بازی کردم و قهرمان لیگ شدیم.

سال ۸۴ کمک مربی دیهیم اهواز بودی؟

در این سال به عنوان کمک مربی  بودم و در مسابقات کشوری شرکت کردیم و دوباره قهرمان شدیم. در همان سال ازدواج کردم و فرزندم بدنیا آمد و همین امر سبب شد تا ۲ سال از فوتسال دور بمانم. در سال ۸۶ هم با درخواست سلیمانی به عنوان کمک مربی به تیم وحدت خوزستان پیوستم. با این تیم هم قهرمان لیگ برتر شدیم و به مسابقات غرب آسیا به اردن رفتیم. همزمان کلاس‌های مربیگری را می‌گذراندم.

وحدت خوزستان منحل شد؟

بله. به دلیل نبود مدیریت درست و اختلاف میان مدیران این تیم منحل شد و حفاری خوستان امتیاز یکی از این تیم‌ها را خرید. در آن سال من و سلیمانی تیم حفاری را در لیگ نگاه داشتیم. با رفتن سلیمانی پروین رمضانی سرمربی تیم حفاری شد و توانستیم تیم را در لیگ برتر نایب قهرمان کنیم.

۲ فصل سرمربی تیم حفاری خوزستان شدی؟

با رفتم رمضانی هدایت تیم را به عهده گرفتم و حفاری را در یک فصل سوم و در فصل دیگر قهرمان لیگ کردم. دوباره سلیمانی آمد و ۲ فصل در کنارش بودم و تیم قهرمان و نایب قهرمان شد.

از حفاری خداحافظی کردی؟

۲ سال در حفاری نبودم و هدایت تیم دانشگاه‌های پیام نور و علوم پزشکی را برعهده داشتم. در ۲ المپیاد تیم علوم پزشکی را قهرمان کشور و پیام نور را سوم کردم.

دوباره به حفاری برگشتی؟

سلیمانی از من خواست تا در حفاری باشم. در سال ۹۴ توانستیم حفاری را قهرمان لیگ کنیم. ۲ هفته پس از قهرمانی تیم زیور بابایی سرمربیگری حفاری را برعهده گرفت  و در سال ۹۸ هم سکاندار تیم حفاری شدم و تا پایان فصل توانستیم تیم را قهرمان فصل کنم و در مرحله پلی آف هم توانستیم تیم سایپا را ببریم اما بدلیل کرونا دیدارهای این مرحله نیمه تمام باقی ماند.

سرپرست تیم ملی بزرگسالان فوتسال زنان بودی؟

۲ سال این سمت را در دوره ۲ نایب رییس متفاوت برعهده داشتم.

عرب عامری دعوتت کرد؟

۶ سال نایب رییس هیات فوتبال استان خوزستان بودم و بدلیل عملکرد خوبی که داشتم برترین  نایب رییس هیات کشور شدم. در آن زمان الهه عرب عامری نایب رییس وقت فدراسیون فوتبال بخاطر این عملکرد خوب من را سرپرست تیم ملی کرد و در آن زمان به تورنمنت روسیه اعزام شدیم و تیم به مقام سوم در این تورنمنت دست یافت.

بعد صوفی زاده از شما درخواست کرد تا سرپرست تیم ملی فوتسال زنان شوی؟

در سال ۹۶ لیلا صوفی‌زاده نایب رییس فدراسیون فوتبال از من خواست تا این سمت را برعهده بگیرم  و در آن ۵ ماهی که بودم در مسابقات چهارجانبه روسیه شرکت کردیم و تیم باز هم سوم شد.

از سرپرست کناره گیری کردی؟

در آن زمان بعد از کناره گیری کار مدرسی را ادامه دادم.  بدیل مشکلات شخصی از تیم ملی کناره گیری کردم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.