کد خبر : 154365
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 11:04
-

دانشور:یک تصمیم اشتباه، سرنوشت ورزشی‌ام را تغییر داد/قربانی تصمیم غلط مسوولان کمیته فوتسال شدم

دانشور:یک تصمیم اشتباه، سرنوشت ورزشی‌ام را تغییر داد/قربانی تصمیم غلط مسوولان کمیته فوتسال شدم

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ایران اعلام کرد:یک تصمیم اشتباه از سوی کمیته فوتسال فدراسیون موجب شد تا سرنوشت زندگی ورزشی‌ام تغییر کند، در حالی که دوست داشتم به فوتبال ادامه دهم به راه دیگری سوق داده شدم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسعود دانشور بیان داشت: فوتبال را  در سن نونهالی آغاز کردم و سپس در تیم جوانان برق و امید فجر سپاسی شیراز ادامه دادم و به همراه تیم جوانان فارس در مسابقات کشوری که در همدان برگزار شد با زدن ۳۲ گل عنوان آقای گل کسب و داشتم به مسیر موفقیت در فوتبال ادامه می دادم اما رخدادهای بعدی مانع از ادامه این مسیر شد.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۸۶ به تیم ملی فوتبال امید دعوت شدم و در دومین جلسه از تمرین تیم ملی که وینگو بگوویچ کروات سرمربی تیم بود عضو ۱۱ نفر اصلی در ترکیب تیم قرار گرفتم و پاسپورتم را تحویل تیم ملی دادم تا در مسابقات انتخابی المپیک  و همچنین بازی دوستانه با تیم اردن به عنوان هافبک وسط بازی کنم.

دانشور ادامه داد: یک روز مسوولان کمیته فوتسال سر تمرین تیم ملی امید آمدند و گفتند، دانشور بازیکن فوتسال است و نمی تواند در تیم ملی فوتبال بازی کند که این امر تعجب سرمربی تیم ملی و همچنین محمد پنجعلی سرپرست تیم ودیگر بازیکنان همچون عادل کلاه کج ، امید روانخواه ، حسین کعبی ، میلاد میداودی و زنده یاد مهرداد اولادی را به دنبال داشت.

جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند، مسعود دانشور در جدال با کاپیتان تیم ملی اسپانیا 

با دلی آزرده اردوی تیم ملی فوتبال امید را ترک کردم

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال ادامه داد: سرانجام با دلی آزرده اردوی تیم ملی امید را ترک کردم و مسوولان کمیته فوتسال پاسپورتم را تحویل گرفتند ضمن اینکه کسی را نداشتم که حمایتم کند و در حقیقت قربانی تصمیم غلط مسوولان کمیته فوتسال شدم.

دانشور اضافه کرد: منطق آنها هم این بود که با تیم فوتسال صدرا شیراز قرارداد داشتم و بر این باور بودند که باید به فکر جانشین برای وحید شمسایی کاپیتان تیم ملی فوتسال باشند و برای همین هم اصرار می کردند که به تیم ملی فوتسال بروم اما عشق من فوتبال بود.

هشت قهرمانی در آسیا 

وی گفت: در سال ۱۳۶۶ در محله تاچارا شیراز به دنیا آمدم، ۱۲ سال در تیم ملی فوتسال بازی کردم ،هشت قهرمانی در آسیا با تیم ملی و امید ، ۲ دوره حضور در جام جهانی  سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ ، ۹۵ بازی ملی و ۶۳ گل ملی هم در کارنامه دارم.

دانشور همچنین  در تیم های باشگاهی گیتی پسند اصفهان، ماهان تندیس قم ، صدرا شیراز، شنزن چین ، الکویت کویت و شهید منصوری قرچک در جام باشگاه های آسیا شرکت کرده و نایب قهرمان قاره کهن شده است.

او فوق دیپلم تربیت بدنی  و مدرک مربیگری سطح یک هم در اختیار دارد و شغلش نیز آزاد است و با این همه افتخاری که دارد می گوید تاکنون هیات فوتبال فارس  من را دعوت نکرده است که بخواهم تجربیاتم را در اختیار جوانان شهرم قراردهم.

جام جهانی ۲۰۰۸ بزریل، مسعود دانشور با شماره ۱۳ برابر بازیکن تیم ایتالیا که با نتیجه مساوی پنج بر پنج پایان یافت

ساختار فوتبال فارس نیاز به تحول دارد

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال امید با بیان اینکه مدیریت فوتبال فارس ضعیف است، افزود: در این استان بااستعدادهای بیشماری که در فوتبال و فوتسال  وجود دارد، اما خوب مدیریت نمی شود و بنظرم باید ساختار این رشته پر طرفدار ورزشی در شیراز تغییر کند و افرادی به سر کار بیایند که سابقه درخشانی در فوتبال داشته باشند.

دانشور افزود: درآن زمان که در تیم صدرا با جان و دل بازی می کردم قول زمین دادند اما هیچ گاه عملی نشد و حتی به  مبلغ  قرار داد بازیکنان هم پایبند نبودند البته از این تیم هم حمایت نمی شد، برای همین هم  امتیاز تیم صدرا شیراز در سال ۸۹ به تیم گیتی پسند اصفهان فروختند و من  هم به همراه سه بازیکن مطرح  شیراز روانه اصفهان شدیم تا در تیم گیتی پسند بازی کنیم و بیشترین تاثیر را در موفقیت این تیم داشتیم و آقای گل ایران هم شدم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ سه تیم فوتسال استان فارس که در لیگ دسته یک کشور داشتند در یک حرکت بی سابقه هر سه تیم به دسته دوم سقوط کردند و هیچ اتفاقی هم رخ نداد و هیچ کس هم پاسخگوی این ناکامی ها نشد.

دانشور به همراه تیم گیتی پسند اصفهان نفر اول ردیف جلو از سمت چپ  

تفاوت میان دو شهر 

وی بیان کرد: تفاوتی که  اصفهان  نسبت به شیراز دارد این است که آنها هر چه در قرارداد  نوشته می شد به آن پایبند بودند ، درست بر خلاف شیراز که به عنوان مثال قرار داد ۴۰ میلیون تومانی را در پایان با پنج میلیون تومان  سر و ته آن را بهم می آوردند و یا اینکه در هیات فوتبال فارس بدون اینکه خبر داشته باشیم قراردادها را تمدید می کردند.

دانشور افزود: یک زمان نیز کارخانه دایتی شیراز تیم‌داری می‌کرد اما معلوم نشد چه اتفاقی افتاد که آنها عطای کار را به لقایش بخشیدند و بنظر می رسد مسوولان هیات نمی توانند ارتباط خوبی با کارخانه های موجود در شیراز برقرار کنند از این رو مدتی است که مسوولان کارخانه ارژن شیراز هم برای حمایت از تنها تیم لیگ برتری این شهر به مشکل برخورده‌اند.

جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند شادی گل با وحید شمسایی کاپیتان تیم ملی در بازی مقابل اکراین 

بهترین و بدترین خاطره

او با اشاره به اینکه بازیکنی که در رده حرفه ای بازی می کند خاطرات خوب و بد زیادی دارد، اظهار داشت : بدترین خاطره همان زمانی بود که اجازه ندادند در تیم ملی امید فوتبال بازی کنم و بهترین خاطره هم دو گل زیبا به تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۸ زدم که هیچ گاه فراموش نمی کنم اگرچه با تساوی که برابر این تیم کسب کردیم از صعود به مرحله بعد باز ماندیم.

وی افزود: در جام جهانی کوچک که در برزیل برگزار شد با ۱۷ سال سن جوانترین بازیکن تیم ملی بودم با این حال نیز راضی هستم اگرچه هنوز بر این باورم که در فوتبال می توانستم پیشرفت بهتری داشته باشم.

مصدومیت و پایان فوتسال

دانشور گفت: در سال ۹۷ با تیم صدرا شیراز در مسابقات دسته یک شرکت کردیم و در حالی که ۳۲ سال سن داشتم و می توانستم تا چهل سالگی مانند وحید شمسایی  به بازی ادامه دهم اما مجبور شدم به دلیل دیسک کمر فوتسال را رها و در کلاس های مربیگری شرکت کنم، دلم می خواهد به جوانان شهرم  کمک کنم زیرا می دانم که استعدادهای نهفته ای وجود دارد که منتظر شکوفایی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.