کد خبر : 154548
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 9:40
-

یاری : با کرونا فرصت درمان بازیکنان فراهم شده است / با ناآمادگی بازیکنان ، احتمال آسیب دیدگی بالا می‌رود

یاری : با کرونا فرصت درمان بازیکنان فراهم شده است / با ناآمادگی بازیکنان ، احتمال آسیب دیدگی بالا می‌رود

شهناز یاری می‌گوید با توجه به دوری سه ماه بازیکنان از جریان مسابقات، فشار مرحله پلی‌آف احتمال آسیب دیدگی بازیکنان را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهناز یاری می‌گوید با توجه به دوری سه ماه بازیکنان از جریان مسابقات، فشار مرحله پلی‌آف احتمال آسیب دیدگی بازیکنان را افزایش می‌دهد.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که مرحله پلی‌آف فوتسال بانوان از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تیم‌های ملی حفاری اهواز، مس رفسنجان، هیات فوتبال خراسان رضوی و سایپا تهران که به این مرحله راه پیدا کرده‌اند از اواسط خرداد فرصت تمرین دارند.

شهناز یاری سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در مورد آغاز مسابقات لیگ در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت: در بخش بانوان مشکلات خاص خود را داریم. وضعیت تیم ملی هم خیلی مهم است، جام ملت‌های آسیا یک سال عقب افتاده است اما بازیکنان آسیب دیده زیادی داریم که فرصت درمان آنها فراهم شده است تا برای مسابقات به تیم ملی اضافه شوند. علاوه بر این فرصت بیشتری در اختیار سایر بازیکنان قرار می‌گیرد تا خود را به کادر فنی تحمیل کنند اما شرایط بانوان مثل مردان نیست و همین باعث شده که تصمیم گیری برای ادامه لیگ به یک معضل تبدیل شود. به طور کلی باید ابتدا سلامت بازیکنان را در نظر بگیریم که آیا شرایط تمرین دارند و برگزاری بازی‌ها واجب است یا نه.

او در مورد امکان اجرای پروتکل بهداشتی برگزاری مسابقات ورزشی در بخش بانوان بیان کرد: شرایط بانوان با مردان متفاوت است و شاید اجرای پروتکل برای ما خیلی سخت باشد. اکنون هم شرایط برای باشگاه‌ها دشوار است چون باید هزینه زیادی صرف کنند. از طرفی دیگر بازیکنان را به خانه‌هایشان فرستاده‌اند و خوابگاه‌ها را هم تحویل داده‌اند.

یاری در مورد دور بودن بازیکنان از شرایط آمادگی لازم برای شروع مسابقات گفت: بازیکنان مدت زیادی از تمرین گروهی دور بوده‌اند و اکنون باید آنها را به سخت‌ترین شرایط مسابقه که پلی‌آف است، وارد کنیم. بنابراین به بدنسازی و کار گروهی خوبی نیاز دارند، دقیقا مثل شروع دوباره فصل است که به بدنسازی،‌ تمرین و مسابقه احتیاج است اما با توجه به شرایط موجود و زمان کم این موارد از تیم‌ها گرفته می‌شود. فشار بازی‌ها در مرحله پلی‌آف زیاد است و فکر می‌کنم که احتمال آسیب دیدگی بازیکنان هم بالا می‌رود، بنابراین باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

سرمربی تیم‌ملی در ادامه بیان‌کرد: مربیان باید نظر خود را بدهند و تصمیمی که به صلاح همه است گرفته شود چون اکثر بازیکنان ملی‌پوش در چهار تیم حاضر در پلی‌آف هستند و باید سلامتی آنها هم در نظر گرفته شود. از آنجایی که بازیکنان کاملا آماده نیستند، احتمال آسیب دیدگی آنها بالا می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.