کد خبر : 155702
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 11:36
-

شریف:فدراسیون، تیم‌ها را بلاتکلیف گذاشته است / به‌دنبال بلاتکلیفی لیگ، وضعیت تیم ملی نیز نامعلوم است

شریف:فدراسیون، تیم‌ها را بلاتکلیف گذاشته است / به‌دنبال بلاتکلیفی لیگ، وضعیت تیم ملی نیز نامعلوم است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم مشهدی لیگ فوتسال بانوان می‌گوید او و بازیکنانش از این وضعیت خسته شده‌اند و معتقد است طولانی‌شدن بلاتکلیفی تیم‌ها ضرر‌های زیادی دارد. با شروع فصل تابستان و تأخیر ده‌روزه فدراسیون برای ابلاغ زمان شروع تمرینات تیم‌های فوتسال بانوان و تاریخ برگزاری پلی‌آف، تیم‌ها خسته و کلافه از

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم مشهدی لیگ فوتسال بانوان می‌گوید او و بازیکنانش از این وضعیت خسته شده‌اند و معتقد است طولانی‌شدن بلاتکلیفی تیم‌ها ضرر‌های زیادی دارد.
با شروع فصل تابستان و تأخیر ده‌روزه فدراسیون برای ابلاغ زمان شروع تمرینات تیم‌های فوتسال بانوان و تاریخ برگزاری پلی‌آف، تیم‌ها خسته و کلافه از بلاتکلیفی ممکن است حتی به لغو مسابقات نیز راضی شوند. ۲ هفته از جلسه سازمان لیگ با حضور نمایندگان ۴ تیم حاضر در پلی‌آف لیگ برتر فوتسال بانوان می‌گذرد؛ جلسه‌ای که خروجی آن چندان مشخص نبود و قرار شد در چند روز آینده استعلام وضعیت شیوع ویروس در ۴ شهر مشهد، رفسنجان، اهواز و تهران که نمایندگانی در پلی‌آف دارند، گرفته شود و براساس آن زمان شروع تمرینات و برگزاری دیدار‌های باقی‌مانده را اعلام کنند؛ اما با گذشت چندین روز از این ماجرا، فدراسیون، تیم‌ها را بلاتکلیف گذاشته است و خبر قطعی به آن‌ها نمی‌دهد.

دیگر بی‌فایده است
فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی که یکی از ۴ تیم حاضر در پلی‌آف هستند، درباره این بی‌خبری‌ها می‌گوید: به ما نیز همچنان اعلام رسمی نشده است و ما هم بلاتکلیف هستیم. به نظر من اگر لیگ بیشتر از این طول بکشد، دیگر فایده‌ای ندارد. سال دیگر بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و نیاز داریم تا فصل جدید لیگ برتر زودتر و حداقل در شهریورماه برگزار شود؛ اما این شرایط فعلی برای برنامه‌های آینده مساعد نیست.
او ادامه داد: قرار بود تمرینات را برگزار کنیم تا نیمه‌های تیرماه بازی اول برگزار شود و تا آخر تیرماه سرنوشت قهرمان مشخص شده باشد؛ اما با تأخیری که در برگزاری تمرینات داریم، احتمالا پایان تیرماه بازی اول برگزار شود و بازی فینال به میانه‌های مردادماه موکول شود. شریف تصریح کرد: باوجود اینکه موافق برگزاری پلی‌آف بودیم، با طولانی‌شدن این شرایط، دیگر از این بلاتکلیفی خسته شده‌ایم. بازیکنان هم دیگر خسته شده‌اند که به آن‌ها بگوییم همچنان بدون‌تکلیف تمرینات خود را ادامه دهند. اگر مشخص شود پلی‌آف برگزار می‌شود یا نه، هدف تمرینات تغییر می‌کند و بچه‌ها به‌جای تمرینات چابکی بر روی بدن‌سازی و عضله‌سازی برای فصل جدید آماده می‌شوند. طولانی‌شدن این شرایط به صلاح نیست و از کیفیت عملکرد بسیار کم می‌کند و احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان نیز بسیار افزایش می‌یابد.

رفتار دوگانه با لیگ‌های آقایان و بانوان
سرمربی تیم مشهدی پلی‌آف فوتسال بانوان خاطرنشان کرد: فینال لیگ فوتسال آقایان برگزار شد و خدا را شکر همه راضی بودند. فکر نمی‌کنم لیگ بانوان و مسابقات آن نیز تفاوت زیادی داشته باشد. البته این رویکرد متفاوت در کشور‌های دیگر هم وجود دارد و در لیگ‌هایی همچون آلمان و اسپانیا، لیگ‌های آقایان در حال برگزاری است؛ اما لیگ بانوان بدون بازی پایان یافته و قهرمان اعلام شده است. احتمالا دلیل این موضوع محدودیت‌های مالی باشگاه‌ها یا اسپانسر‌های تیم‌های بانوان است. اگر حتی درحال‌حاضر پلی‌آف برگزار نشود، درنهایت دوسه ماه دیگر باید فصل جدید آغاز شود. ورزش نمی‌تواند به‌مدت یک سال متوقف شود، با تغییراتی در مسابقات می‌توانیم با شرایط فعلی خودمان را وفق دهیم. به اعتقاد من همان‌قدر که برگزارشدن بازی‌ها ممکن است خطر داشته باشد، همان میزان برگزارنشدن مسابقات و تعطیلی لیگ نیز ممکن است ضرر داشته باشد.

اجازه شفاهی برای شروع تمرینات
شریف با بیان اینکه خبر شروع تمرینات به‌صورت رسمی به تیم‌ها هنوز ابلاغ نشده است، گفت: در تماس‌های تلفنی که با سازمان لیگ داشتیم، شروع تمرینات به‌صورت شفاهی اعلام شد، اما هنوز نامه آن به دست تیم‌ها نرسیده و گفته شده است تا دوسه روز آینده این موضوع خبررسانی می‌شود.
مربی تیم ملی بزرگ‌سالان همچنین درباره وضعیت ملی‌پوشان تصریح کرد: به‌دنبال بلاتکلیفی لیگ، وضعیت تیم ملی نیز نامعلوم است. با فرض اینکه در مردادماه وضعیت بهبود پیدا کند و ویروس کنترل شود، اردو‌ها و بازی‌های دوستانه‌ای را برای تیم ملی بانوان در نظر گرفته‌ایم و این طرح را به فدراسیون ارائه دادیم؛ اما به اعتقاد من اولویت فدراسیون برای صدور مجوز تمرین برای تیم‌هایی است که در سال ۹۹ مسابقات در پیش دارند، زیرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت است و باید برای این موضوع همچنان منتظر بمانیم.
طبق اعلام سازمان لیگ فوتسال، قرار بود ۴ تیم حاضر در مرحله پلی‌آف فوتسال بانوان تمرینات خود را از ۱۷خردادماه آغاز کنند و رقابت‌ها تیرماه سال جاری برگزار شود؛ اما به‌دنبال اعتراضات دنباله‌دار ۲ تیم سایپا و ملی‌حفاری اهواز هیچ‌یک از تیم‌ها تمرینات خود را آغاز نکردند و منتظر کدخدامنشی سازمان لیگ و فدراسیون نشستند. گفته می‌شود از زمان ارسال نامه به تیم‌ها، ۲۵ تا ۳۰ روز مهلت داده می‌شود تا تیم‌ها خود را برای حضور در مسابقات آماده کنند و بااین‌اوصاف در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید در هفته پایانی تیرماه منتظر بازی برگشت باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.