کد خبر : 155815
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 13:42
-

از کرونا تا داوری پرحاشیه در فینال لیگ برتر فوتسال

از کرونا تا داوری پرحاشیه در فینال لیگ برتر فوتسال

دیدار برگشت فینال لیگ برتر فوتسال قرار است روز جمعه (۶ تیر) در تبریز برگزار شود. دیداری حساس که به طور حتم همانند مسابقه رفت در اصفهان به دور از حاشیه نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، دیدار تیم‌های فوتسال گیتی‌پسند اصفهان و مس‌سونگون ورزقان در چارچوب دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال روز جمعه ۳۰ خردادماه به میزبانی گیتی‌پسند برگزار شد که تیم مس‌سونگون در این دیدار توانست گیتی‌پسند را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داده و نخستین گام قهرمانی را بردارد.  این دیدار پس از وقفه چهار ماهه، اولین مسابقه رسمی ورزشی کشور پس از شیوع بیماری کرونا بود.

حال با نگاهی کوتاه به حواشی و نکات دیدار رفت، به اتفاقاتی که قرار است در دیدار برگشت رخ دهد بپردازیم.

 سالن‌های ساکت و بی‌تماشاگر

دیدار رفت در سالن پیروزی اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد که این موضوع باعث شد تا فینال رنگ و بوی همیشگی‌اش را نداشته و از هیجانش کاسته شود.  خبرنگاران نیز با تعداد محدودی در سالن حضور یافته و این مسابقه را پوشش دادند. دیدار برگشت در سالن شهید پورشریفی تبریز، مانند دیدار رفت بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.  چنانچه دیدارهای این ۲ تیم در تعداد برد به تساوی کشیده شود، مسابقه سوم ۱۰ تیرماه در شهر کرمان برگزار خواهد شد که این مسابقه نیز مانند ۲ دیدار قبلی بدون تماشاگر خواهد بود.

پخش زنده تلویزیونی

از چند روز قبل از دیدار رفت لیگ برتر فوتسال اعلام شد که این دیدار به صورت زنده در شبکه ورزش پخش خواهد شد.  نکته جالب این بود که دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال علاوه بر پخش زنده از شبکه استانی اصفهان و شبکه ورزش از شبکه اسپورت کره‌جنوبی بصورت همزمان پخش زنده شد.  شبکه رده گلوبو برزیل نیز قرار است دیدار رفت را بصورت غیر مستقیم پخش کند.  دیدار برگشت نیز همانند دیدار رفت به صورت زنده پخش می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند این دیدار حساس را تماشا کنند.

حضور کادر فنی تیم ملی در دیدار فینال

کادرفنی تیم ملی فوتسال نیز در سالن مسابقه حضور یافتند و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند و قرار است آن‌ها برای دیدار برگشت نیز به تبریز رفته تا این مسابقه را همانند دیدار رفت زیر نظر بگیرند.

رضایت فدراسیون پزشکی ورزشی از فینال لیگ فوتسال

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و رییس کمیته فوتسال پس از دیدار رفت اعلام کردند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فینال لیگ رضایت‌بخش بود.

داوری پرحاشیه

«محمودرضا نصیرلو» و  «محمدعلی ترحمی» قضاوت دیدار رفت را به عهده داشتند. نصیرلو داور اول این دیدار در برخی از صحنه‌ها واکنش‌هایی به بازیکنان و مربیان داشت که باعث تعجب اهالی ورزش شده بود. از نکات دیگر داوری در دیدار رفت خداحافظی ترحمی داور با سابقه فوتسال از  دنیای داوری بود.

داوری دیدار دور برگشت نیز به عهده «علی پورافشار»، «علی حاتمی»، «اسماعیل کمربسته» و  «زیاد فروتن» خواهد بود.   «بهمن غفاری» ناظر این دیدار است.

بهترین بازیکنان دیدار رفت

«فرهاد فخیم»  کاپیتان تیم فوتسال مس‌سونگون با هت‌تریکی که در مقابل گیتی‌پسند کرد، بار دیگر نشان داد مرد مسابقه‌های بزرگ است. نقش او در پیروزی دیدار رفت فینال بسیار پررنگ بود و می‌توان او را بهترین بازیکن این مسابقه نامید. البته نباید از نقش «سعید مومنی»  دروازبان تیم مس سونگون  نیز چشم‌پوشی کنیم. او با ۱۸ سیو و ۶ سیو تک به تک نقش بسزایی در پیروزی این تیم مقابل اصفهانی‌ها داشت.

ضرر بزرگ تیم گیتی‌پسند از نبود «حسن‌زاده»

«اصغر حسن‌زاده» کاپیتان تیم ملی فوتسال به علت ۳ اخطاره بودن در دیدار رفت حضور نداشت. نبود این بازیکن ارزشمند گیتی‌پسند در دیدار رفت به طور کامل مشهود بود و اگر وی در بازی حضور داشت ریتم بازی گیتی‌پسند شکل بهتری به خود می‌گرفت. حسن‌زاده با رفع محرومیتش در دیدار برگشت در تبریز حضور دارد.

غیبت «صمیمی»؛  مصدومیت یا کرونا 

«علیرضا صمیمی» دروازه‌بان ملی‌پوش تیم مس سونگون با اعلام این باشگاه به دلیل مصدومیت دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال را از دست داد تا دروازه‌بان جوان تیم «سعید مومنی» در این مسابقه جایگزین وی شود.

برخی شایعات از مثبت بودن کرونای وی در روزهای گذشته و منفی شدن تست او در روز قبل از دیدار رفت خبر می‌دهند که این موضوع هنوز مورد تایید باشگاه مس یا صمیمی قرار نگرفته است.  صمیمی حالا پس از رفع مصدومیت می‌تواند تیمش را در دیدار برگشت برابر گیتی‌پسند همراهی کند.

محرومیت بازیکن ملی‌پوش مس سونگون در دیدار برگشت

«علیرضا عسگری» بازیکن ملی‌پوش تیم فوتسال مس سونگون به علت ۳ اخطاره بودن نمی‌تواند تیمش را در دیدار برگشت برابر گیتی پسند اصفهان همراهی کند.

دیدار برگشت فینال لیگ ۶ تیرماه در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.