کد خبر : 156209
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 13:12
-

انحلال، سرنوشت قهرمانی در فوتسال!

انحلال، سرنوشت قهرمانی در فوتسال!

تیم های قهرمان لیگ سرنوشت عجیبی دارند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال با قهرمانی تیم مس سونگون ورزقان به پایان رسید. با نگاهی اجمالی به ۱۰ سال گذشته شاهد موفقیت سه سرمربی در این لیگ هستیم. در نگاه اول این طور برداشت می‌شود که لیگ برتر با مربیان کار بلدی روبرو است که نسبت به همکاران خود عملکرد بهتری داشته اند، اما وقتی عمق فاجعه پیداست که بعد از قهرمانی نه از تیم‌های برتر خبری است و نه از مربیان آنها.
علی افضل یکی از مربیانی است که در این ۱۰ سال سه بار موفق شده است، تیم‌های تحت هدایت خود را به قهرمانی برساند. این مربی اصفهانی با تیم‌های مس سونگون ورزقان، فولاد ماهان و گیتی پسند اصفهان جام قهرمانی را بالا برده است، اما تا اینجای ماجرا خبری از نام فولاد ماهان نیست!
اما مربی موفق دیگر رضا لک بود که ۲ بار با منصوری قرچک و یک بار با گیتی پسند به قهرمانی رسید و حالا دیگر خبری از منصوری در لیگ برتر نیست!
وحید شمسایی با شخصیتی که در فوتسال آوازه جهانی دارد، از دیگر مربیان نامدار فوتسال است، نامی که سال‌ها در ایران و خارج از کشور بر سر زبان‌ها است. او هم سه بار عنوان قهرمانی را در لیگ برتر کسب کرد، آن هم با تیم‌های دبیری تبریز و ۲ بار هم با تاسیسات دریایی که متاسفانه هر ۲ تیم منحل شده‌اند و وحید هم بعد از انحلال تاسیسات دیگر در لیگ برتر حضور ندارد!
شمسایی از هر حیث دارای رکورد است، او تنها مربی موفقی بوده که سه گانه‌ای در لیگ برتر فتح کرده است و البته با همان تیم‌هایی که دیگر وجود خارجی ندارند.
برای لیگی که در بین پنج لیگ برتر جهان است و کشوری که تیم ملی اش سال‌ها است، آقایی آسیا را می‌کند و در جهان مقام سومی را کسب کرده باعث تاسف است که از این تعداد
مربی و تیم موفق تنها یک مربی و یک تیم در لیگ برتر توانسته پابرجا بماند که البته مشخص نیست این قهرمانی برای تیمش خوش یمن باشد یا خیر؟
مرتضی ایزدپناه/ خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.