کد خبر : 156216
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 13:20
-

خبیری : عدم آرامش روی نیمکت تیم های فینالیست مشهود بود / هر دو تیم از شرایط مسابقه و آمادگی جسمانی و ذهنی دور شدند

خبیری : عدم آرامش روی نیمکت تیم های فینالیست مشهود بود / هر دو تیم از شرایط مسابقه و آمادگی جسمانی و ذهنی دور شدند

مربی فوتسال ایران درباره فینال لیگ برتر اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محسن خبیری ، درباره ارزیابی‌اش از لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: ضمن تبریک به باشگاه بزرگ و حرفه‌ای مس سونگون و گیتی‌پسند اصفهان برای قهرمانی و نایب قهرمانی یکی از معتبرترین لیگ‌های دنیا، فینال لیگ برتر فوتسال را می‌توان از چند جهت مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی ادامه داد: باتوجه به تعطیلی و وقفه‌ای که به خاطر ویروس کرونا به وجود آمد، هر دو تیم از شرایط مسابقه و آمادگی جسمانی و ذهنی دور شدند و کار کادرفنی و بازیکنان برای شروع مجدد بازی‌ها بسیار سخت شد، اما نکته مثبت این بود که کادرفنی هر دو تیم نسبتاً خوب تیم‌شان را برای بازی فینال آماده کرده بودند و این آمادگی نسبی به ویژه در بازی دوم بیشتر مشهود بود. این موضوع چیزی جز پتانسیل بالای فوتسال در کشور عزیزمان نیست که هم دارای مربیان خوب و هم بازیکنان حرفه‌ای است.

خبیری تصریح کرد: از نظر شرایط فنی بازی، اشتباهات فردی و عدم تمرکز در دفاع فردی و دفاع تیمی مخصوصاً در شروع مجددها منجر به رد و بدل شدن گل‌های زیادی در دو بازی شد و بازی مالکانه را در دو تیم نمی‌دیدیم. بیشتر بازی در انتقال بود و کارها و خلاقیت‌های فردی. البته در بازی اول عدم تمرکز در دفاع فردی که این اشتباهات و عدم آمادگی در دروازه گیتی‌پسند و نداشتن ذخیره مناسب، تأثیر زیادی در نتیجه بازی داشت و برعکس عملکرد نسبتاً خوب دروازه‌بان مس و تأثیرش در نتیجه بازی بسیار پررنگ بود.

این مربی و پیشکسوت فوتسال افزود: با توجه به تصاویری که از تلویزیون می‌دیدم عدم آرامش روی نیمکت هر دو تیم مشهود بود. اگر بخواهیم تعریفی از نیمکت ذخیره در فوتسال کنیم می‌توان گفت برگ برنده هر تیمی در نیمکت آن تیم است. باتوجه به فشار زیاد بازی فوتسال و بالا رفتن ضربان بازیکنان، نقش دستیاران سرمربی و رساندن بازیکنان به آرامش و آماده نمودن آنها برای حضور مجدد در بازی بسیار مهم و اساسی است.

خبیری خاطر نشان کرد: کادرفنی همواره باید درگیر فکر و تدبیر و آماده کردن پلن‌های جدید برای تغییرات آنی که در لحظات و شرایط بازی فوتسال است، باشند. با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور و وقفه لیگ، به نظرم فینال بدی را شاهد نبودیم و خدا را شکر پرونده لیگ برتر با مشخص شدن قهرمان و نایب قهرمان بسته شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.