کد خبر : 156207
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 13:04
-

فخیم: نمی توانم به تیم ملی کمک کنم / سرمربیان به خاطر اتفاقات گذشته ، با هم درگیری پیدا کردند/ کمیته انضباطی با چه چیزی برخورد شدید می کند؟

فخیم:  نمی توانم به تیم ملی کمک کنم / سرمربیان به خاطر اتفاقات گذشته ، با هم درگیری پیدا کردند/ کمیته انضباطی با چه چیزی برخورد شدید می کند؟

کاپیتان تیم فوتسال مس که سومین قهرمانی خود را با این تیم در لیگ کسب کرد و نقش پررنگی در موفقیت این تیم داشت، ضمن تشریح اتفاقات رخ داده از افرادی که بازی فینال را فاقد کیفیت فنی می دانند، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فرهاد فخیم کاپیتان تیم فوتسال مس که سومین قهرمانی خود را با این تیم در لیگ کسب کرد و نقش پررنگی در موفقیت این تیم داشت، ضمن تشریح اتفاقات رخ داده از افرادی که بازی فینال را فاقد کیفیت فنی می دانند، انتقاد کرد.

فخیم همچنین با بیان اینکه برنامه ای برای بازگشت به تیم ملی ندارد، تاکید کرد مس در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی برگشت شانس آورد که گل نخورد و دلیل خطای محکم او و آغاز درگیری ها در این مسابقه از سوی او، انداختن بازی از تب و تاب و کم کردن فشار از روی تیمش بوده است.

مشروح گفتگوی فخیم در ادامه می آید:

به عنوان بازیکنی که در فینال لیگ حضور داشت، چقدر از سطح فنی این مسابقه و عملکرد دو تیم رضایت داشتید؟

– فرهاد فخیم: ابتدا باید بگویم برخی کارشناسان عنوان کرده اند فینال کیفیت نداشت. شاید آنها حساسیت و اهمیت بازی فینال را درک نمی کنند. به خدا این مسابقه فینال است؛ هر دو تیم همدیگر را می شناسند؛ بازیکنانش چند سال کنار هم بازی کرده اند. معلوم است که اینطور می شود و حتی کار به تنش و درگیری می کشد. هم مس و هم گیتی پسند بازیکنان خیلی خوبی دارند. کادر فنی هر دو تیم هم قوی بود و زحمت کشید. همه چیز در این مسابقه نزدیک بود و شاید اگر یکبار دیگر با تیم گیتی پسند بازی کنیم، شکست بخوریم.

* شما در کنار علیرضا صمیمی از جمله بازیکنان آماده مس بودید و حتی در بازی رفت سه گل حیاتی برای تیمتان به ثمر رساندید. چطور آمادگی خود را باوجود تعطیلی سه ماهه تمرینات حفظ کردید؟

– در دوران شیوع کرونا با مربی بدنساز تیم تمرینات فشرده انجام می دادم. فکر می کنم جواب زحمات و تمریناتم را هم گرفتم. در بازی رفت سه گل زدم و در بازی برگشت در اکثر دقایق در زمین بودم.

حواشی فینال لیگ تقصیر یک سرباز بود
* عملکرد مس در بازی رفت و برگشت کاملاً متفاوت بود. شما در اصفهان خوب بازی کردید و برنده شدید اما در بازی برگشت گیتی پسند موقعیت های بیشتری داشت. علت این مسئله چه بود؟

– در دیدار رفت، بازی را خوب شروع کردیم و گیتی پسند شوکه شد. خدا را شکر آنجا برنده شدیم. در بازی برگشت این ما بودیم که شوکه شدیم. حضور علی اصغر حسن زاده خیلی به گیتی پسند کمک کرد و ما خودمان هم انتظار نداشتیم این تیم به این شکل هجومی بازی را شروع کند. شرایط طوری بود که ۱۰ دقیقه اول نتوانستیم از خط وسط زمین عبور کنیم. خوشبختانه علیرضا صمیمی (دروازه بان مس) بهترین عملکرد را داشت و ثابت کرد حالاحالاها هیچ دروازه بانی روی دستش نمی آید. به تدریج توانستیم بازی را بگیریم و گلزنی کنیم. گیتی پسند روی ضربات ایستگاهی و کرنر برنامه داشت. حسن زاده در این برنامه ها، متبحر است و به تیمش نظم می دهد. علاوه بر این، ما یک سفر رفت و برگشت به اصفهان داشتیم و باید فشار بازی رفت و خستگی سفر را هم به این دلایل، اضافه کرد.

* به نظر می رسید یکی از مشکلات تیم مس در بازی برگشت در پست «راس» باشد.

– بله؛ عسگری به خاطر محرومیت در این مسابقه حضور نداشت. مهدی جاوید هم تمرین نداشت و زود خسته می شد. باید بگویم تقریباً پست راس را از دست داده بودیم و فشار روی بازیکنان عقب می آمد. در نیمه اول، روز بد ما بود ولی نیمه دوم راه افتادیم. خدا را شکر که باتجربه بازی کردیم و بردیم.

* عملکرد شما طوری بود که خبرنگار فوتسال ژاپن در گفتگویی اعلام کرد فخیم باید به تیم ملی دعوت شود. آیا به بازی دوباره در تیم ملی فکر می کنید؟

– از لطف رسانه ها و خبرنگاران ممنون هستم ولی نمی توانم به تیم ملی کمک کنم. باید بازیکنان جوان به تیم ملی بیایند و کار کنند. این کار عملی نیست. من سالها پیش از تیم ملی خداحافظی کردم و برای این تیم در بازی های آسیایی و جام جهانی آرزوی موفقیت دارم.

* برسیم به حواشی لیگ. اولین درگیری در جریان بازی با برخورد شما به محمدرضا سنگ سفیدی آغاز شد و توقف ۵ دقیقه ای مسابقه را در پی داشت. چرا در آن لحظات عصبانی بازی می کردید؟

– دروغ چرا؛ ما ۱۰ دقیقه خیلی زیر فشار بودیم و شانس آوردیم گل نخوردیم. اگر فضای بازی همینطور می ماند، دو سه گل می خوردیم. من هم مرتکب خطای محکمی شدم؛ نه اینکه بخواهم از عمد بزنم ولی لازم بود که جریان بازی برای لحظاتی متوقف شود! با سنگ سفیدی رفیق هستم ولی این چیزها «زرنگ بازی» های فوتسال است تا فشار حریف کمتر شود.

* دلیل درگیری لفظی شما با نیمکت گیتی پسند چه بود؟

– من مربی بدنساز گیتی پسند را نمی شناسم ولی از روی نیمکت می گفت “آهسته بازی کن”. من هم پاسخ دادم به هیچکس ارتباطی ندارد. تمام بازیکنان بیرون از زمین رفیق هستند. با بعضی از بازیکنان گیتی پسند حتی نزدیک به ۱۵ سال رفاقت دارم ولی داخل زمین اینطور نیست که راه را برای گلزنی آنها باز بگذارم.

* اتفاقات بعد از بازی هم چهره این بازی را خراب کرد و انتقاد همه را در پی داشت. چرا اعضای دو تیم این درگیری ها را رقم زدند؟

– همه می گویند این اتفاقات در شان دو تیم نیست اما اتفاقی رخ نداد!

* اتفاقی رخ نداد؟!

– اجازه بدهید کامل توضیح بدهم. به خدا سرمربیان دو تیم به خاطر اتفاقاتی که شاید ریشه در گذشته داشته باشد، با هم درگیری لفظی پیدا کردند و اعضای کادر فنی هم از مربیان خود حمایت کردند. بازیکنان دو تیم هم وقتی این صحنه را دیدند جلو رفتند و همه را جدا کردند. گیتی پسندی ها به سمت رختکن خود رفتند ولی متاسفانه نیروی انتظامی عجله کرد. یک سرباز فکر می کرد اتفاقی افتاده و گاز اشک آور زد! این سرباز عجله کرد و باعث شد تا تنش بیشتر شود. گیتی پسندی ها نتوانستند در رختکن بمانند و به نیروی انتظامی می گفتند مگر ما چه کار کرده ایم. البته این اتفاق هم توسط یک سرباز وظیفه رقم خورد وگرنه اعضای کادر نیروی انتظامی همواره در سالن ها کارش را دست انجام داده اند. این گاز اشک آور نباید زده می شد و به باشگاه مس و گیتی پسند هم ارتباطی نداشت. باشگاه مس باید چه کار می کرد؟

* گیتی پسندی ها معتقدند فصل گذشته در بازی برگشت فینال میزبانی بی دردسری داشتند ولی امسال این اتفاق در تبریز رخ نداد.

– میزبانی مس در تبریز هم استثنایی بود. اقدام آن سرباز کار را خراب کرد وگرنه اتفاق دیگری رخ نداد! همه می خواهند این ماجرا را بزرگ کنند. مگر چه شده بود؟!

* اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد به شدت با خاطیان این مسابقه برخورد می کند.

– مگر بازی تماشاگر داشت که بخواهند برخورد کنند؟ حمید احمدی و اصغر حسن زاده از آن تیم و من و دو سه نفر دیگر از مس داشتیم شرایط را آرام می کردیم. برخورد شدید با چه چیزی؟ شنیده ام مدیران دو باشگاه را هم به کمیته انضباطی دعوت کرده اند. خب آنها قرار است چه چیزی بگویند؟ باید آن سربازی که گاز اشک آور زد را دعوت کنند!

* با قهرمانی در لیگ برتر، شما می توانید در جام باشگاه های آسیا شرکت کنید ولی سهمیه حضور در جام بین قاره ای به تیم گیتی پسند رسید. آیا بهتر نبود یک تیم از ایران در هر دو تورنمنت شرکت کند؟

– ما سال گذشته در جام باشگاه های جهان شرکت کردیم. این جام اصلاً ارزشی ندارد چون بر پایه دعوت میزبان صورت می گیرد. ارزش و اعتبار جام باشگاه های آسیا به مراتب بالاتر است که خوشبختانه آنرا کسب کردیم. حالا ببینیم چه می شود و مسئولان مس برای فصل بعد تیم را چطور می بندند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.