کد خبر : 156284
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399 - 9:25
-

انتخاب خسوس و سئوالات بی پایان ؛ از کاهش بیش از ۵۰ درصدی دستمزد تا قرارداد سه ماه !

انتخاب خسوس و سئوالات بی پایان ؛ از کاهش بیش از ۵۰ درصدی دستمزد تا قرارداد سه ماه !

انتخاب «خسوس کاندلاس» به عنوان مدیرفنی تیم ملی فوتسال ایران هر چند هنوز نهایی نشده اما سئوالاتی را درباره نحوه همکاری، مبلغ قرارداد و شرایط مالی کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، انتخاب «خسوس کاندلاس» به عنوان مدیرفنی تیم ملی فوتسال ایران هر چند هنوز نهایی نشده اما سئوالاتی را درباره نحوه همکاری، مبلغ قرارداد و شرایط مالی کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال ایجاد می کند.

کمیته فنی فوتسال روز گذشته با درخواست سرمربی تیم ملی فوتسال ایران برای تقویت کادر فنی این تیم موافقت کرد. بر این اساس خسوس کاندلاس به عنوان مدیر فنی و محمدرضا حیدریان به عنوان مربی به کادر فنی تیم ملی اضافه شدند. هر چند نحوه و شرایط مالی قرارداد خسوس کاندلاس نهایی نیست اما در این زمینه ابهاماتی وجود دارد که قبل از انتخاب این مربی اسپانیایی – که به پروفسور فوتسال معروف است – پاسخ داده نشده است.

به گفته حسین شمس عضو کمیته فنی، مدت زمان قرارداد خسوس سه ماهه و تا پایان جام ملت هاست. هنوز خسوس مبلغ قرارداد را به کمیته فوتسال اعلام نکرده، ولی پیش بینی حسین شمس این است که این مبلغ حدود ماهیانه ۴ تا ۵ هزار یورو باشد. اولین سئوالی که به ذهن می رسد این است که آیا خسوس کاندلاس حاضر است قرارداد سه ماهه با ایران منعقد کند؟ نکته بعدی مبلغ ۴ یا ۵ هزار یورویی قرارداد است. خسوس پیش از این زمانی که سرمربی تیم ملی ایران بود، ماهیانه حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار یورو دریافت می کرد که البته کمیته فوتسال در آن زمان هم در تأمین این مبلغ در یک مقطع دچار مشکل شد. آیا الان شرایط مالی کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال برای پرداخت این پول فراهم است?

نشان می دهد کمیته فوتسال از نظر ارزی شرایط بسیار سختی دارد و پرداخت همین مبلغ با قیمت بالای ارز، برای این کمیته شدنی نیست.

با فرض اینکه خسوس حاضر شود ماهیانه ۴ یا ۵ هزار یورو هم دستمزد بگیرد و کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال هم توان پرداخت این پول را داشته باشند، این سئوال پیش می آید که تکلیف حقوق و پاداش های معوقه ملی پوشان در رده های سنی مختلف چه می شود؟

بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان بعد از قهرمانی در آسیا هر کدام مبلغ ۵۰۰ دلار از فدراسیون طلب دارند. با احتساب مطالبات کادر فنی، مبلغ بدهی به این تیم بالغ بر ۱۱ هزار دلار می شود.

تیم جوانان ایران هم بعد از گذشت چند سال هنوز پاداش قهرمانی خود را در آسیا که نفری ۱۰ میلیون تومان بوده، دریافت نکرده است. به این لیست می توان ملی پوشان تیم بزرگسالان را هم اضافه کرد که بخش زیادی از پاداش هایشان همچنان پرداخت نشده است.

از سوی دیگر، حقوق کادر فنی تیم ملی هنوز کامل پرداخت نشده است و گلایه هایی در این ارتباط شنیده می شود. اگر قرار به فعالیت تیم ملی «ب» هم باشد، باید هزینه های دیگری را هم به لیست مالی کمیته فوتسال اضافه کرد. با این حساب مشخص نیست انتخاب و مذاکره با خسوس کاندلاس بر چه مبنایی صورت گرفته است. آیا صرفا این اقدام برای رفع تکلیف بوده است و یا اینکه واقعاً وضع مالی فدراسیون فوتبال خوب است، ولی همه از آن بی خبر هستند.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.