کد خبر : 156416
تاریخ انتشار : شنبه 14 تیر 1399 - 16:24
-

جاوید: بسیاری از بازیکنان فوتبال، اول در فوتسال حضور داشتند/قراردادم با مس یک قرارداد بسیار معمولی است/از لیگ چین پیشنهاد نجومی داشتم

جاوید: بسیاری از بازیکنان فوتبال، اول در فوتسال حضور داشتند/قراردادم با مس یک قرارداد بسیار معمولی است/از لیگ چین پیشنهاد نجومی داشتم

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت: بسیاری از بازیکنان فوتبالیست مطرح کشورمان اول در فوتسال حضور داشتند و بعد تصمیم گرفتند وارد فوتبال شوند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مهدی جاوید بازیکن تیم ملی فوتسال و عضو تیم مس سونگون درباره آقای گلی اش در طول ۴ فصل گذشته اظهار داشت: در سال ۹۵ که منتهی می‌شد به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا من در تیم گیتی پسند اصفهان بازی می‌کردم و در آن سال توانستم ۳۶ گل برای این تیم به ثمر برسانم و همراه این تیم به مقام قهرمانی مسابقات لیگ برتر دست پیدا کردم. بعد از آن در سال ۹۶ به باشگاه تاسسیات دریایی رفته و همبازی وحید شمسایی شدم و در این تیم هم موفق شدم ۳۵ گل به ثمر برسانم. بعد از پایان یافتن قراردادم با باشگاه تاسیسات، در سال ۹۷ دوباره به گیتی پسند برگشتم و این بار موفق شدم برای این تیم ۳۷ گل بزنم و عنوان آقای گلی مسابقات را هم کسب کنم. امسال هم که در خدمت باشگاه مس سونگون بودم و توانستم با ۳۴ گل زده برای چهارمین سال متوالی عنوان آقای گلی مسابقات لیگ برتر را به دست بیاورم.

پلی آف انگیزه تیم‌ها را بالا برده بود

بازیکن تیم مس سونگون درباره بازی‌های پلی آف لیگ برتر فوتسال هم که امسال برگزار شد بیان داشت: پلی آف فوتسال نه تنها در کشور ما بلکه در بیشتر کشور‌های صاحب سبک به مانند اسپانیا، روسیه و برزیل برگزار می‌شود و همین موضوع به پیشرفت فوتسالشان بسیار کمک کرده و باعث شده حامیان مالی قدرتمندی وارد رقابت‌های لیگشان شوند. در کشور ما هم چیزی حدود ۲ سال است که رقابت‌های پلی آف در حال برگزاری است و در این مدت اتفاقات خیلی خوبی برای ما افتاده و باعث شده انگیزه خیلی از تیم‌ها برای صعود به مرحله پلی آف بالا رود. مثلا همین امسال تا ۲ هفته پایانی مسابقات لیگ هر ۱۴ تیم شانس صعود به پلی آف داشتند، زیرا یک سری از تیم‌ها نمی‌خواستند به دسته پایین‌تر سقوط کنند و برخی هم می‌خواستند هر طوری شده خودشان را به جمع ۸ تیم پایانی پلی آف برسانند و همین مسئله به جذابیت مسابقات لیگ بسیار کمک کرد.

در ۲ سال گذشته تیم صدرنشین لیگ هیچ امتیازی نسبت به پایین‌تر از خودش نداشته است

جاوید افزود: متاسفانه در این ۲ سال یک اتفاق عجیبی برای فوتسال ما افتاده و می‌توان گفت که یک شاهکاری بود که از سوی دوستان برگزار کننده مسابقات لیگ برتر صورت گرفت. زمانی هم که با اعتراض برخی از باشگاه‌ها رو به رو شدند گویا هیچ گوش شنوایی وجود نداشتو در تمام دنیا ۸ تا تیم بالای جدول به مرحله پلی آف صعود می‌کنند و بازی‌ها به اینگونه برگزار می‌شود که تیم اول با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم هم با تیم پنجم مسابقه می‌دهند. آن تیمی که در جدول مسابقات بالاتر است در ۲ مسابقه باید به عنوان میزبان به میدان برود و این در کشور ما هم تا مرحه یک چهارم و نیمه نهایی به خوبی رعایت شد، اما متاسفانه در فینال به گونه دیگری رقم خورد. به طوری که تیم صدرنشین لیگ (مس سونگون) هیچ امتیازی نسبت به تیم پایین‌تر از خودش (گیتی پسند اصفهان) نداشته و بازی‌ها به همان شکل رفت و برگشت برگزار شد. اگر قرار بود بازی به دور سوم کشیده شود باید در زمین بی طرف به مصاف حریف خودمان می‌رفتیم و همین موضوع نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی بین تیم اول با تیم دوم وجود ندارد.

بسیاری از بازیکنان فوتبال، اول در فوتسال حضور داشتند

بازیکن تیم ملی فوتسال همچنین درباره تفاوت‌هایی که بین فوتسال با فوتبال وجود دارد گفت: در تمام کشور‌های دنیا فوتبال به عنوان رشته اول شناخته می‌شود و ما خودمان که فوتسال بازی می‌کنیم در بیشتر مواقع رقابت‌های فوتبال را هم دنبال می‌کنیم. یک زمانی بازیکنانی که در فوتبال حضور دارند، فوتسال بازی می‌کردند. در گذشته بسیاری از بازیکنان فوتبالیست مطرح کشورمان اول در فوتسال حضور داشتند و بعد به فوتبال رفتند. رفته رفته با تخصصی شدن فوتسال حضور فوتبالیست‌ها هم در فوتسال کمرنگ شد. فوتسال ما امروزه در دنیا صاحب سبک است و به نظر من فوتسال می‌تواند خیلی به فوتبال کمک کند.

قراردادم با مس یک قرارداد بسیار معمولی است

جاوید درباره قرارداد‌هایی که در فوتسال بسته می‌شود اظهار داشت: قراردادی که من امسال با باشگاه مس سونگون بستم، یک قرارداد بسیار معمولی است که بین خودم با باشگاه محفوظ است. بیشترین قیمتی که بازیکن فوتسال در کشور ما می‌گیرد بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است.

از لیگ چین پیشنهاد نجومی داشتم

بازیکن سابق گیتی پسند اصفهان همچنین درباره پیشنهادات خارجی خود هم گفت: من در سال‌های گذشته از کشور‌های اسپانیا، روسیه پیشنهاد بازی داشتم. حتی از لیگ‌های اندونزی و چین هم به من پیشنهاد همکاری دادند، حتی چینی‌ها برای جذب من حاضر شدند یک رقم بسیار نجومی را پیشنهاد دهند که با مخالفتم رو به رو شد. سطح لیگ برتر فوتسال ما به مراتب خیلی بالاتر از چین و اندونزی است و من نمی‌خواستم از ایران خارج شوم. زمانی که به مس سونگون پیوستم یک پیشنهاد خوب از باشگاه لوانته به دست من رسید و، چون من به باشگاه مس تعهد داشتم این پیشنهاد را رد کردم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.