کد خبر : 185303
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 20:10
-

شمسایی:برخی‌ها در درک صحبت من IQ پایینی داشتند/احمدی رفاقتی در گیتی پسند ماند/نگران تیم ملی پس از جام جهانی هستم/امیدوارم رونالدو هم نتواند به رکورد علی دایی برسد

شمسایی:برخی‌ها در درک صحبت من IQ پایینی داشتند/احمدی رفاقتی در گیتی پسند ماند/نگران تیم ملی پس از جام جهانی هستم/امیدوارم رونالدو هم نتواند به رکورد علی دایی برسد

مربی _ بازیکن گیتی پسند گفت: خود من بخش زیادی از افتخاراتم را بعد از ۳۰ سالگی کسب کردم. معتقدم سن پختگی در فوتسال بالای ۳۰ سال است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران از روزنامه خبرورزشی،وحید شمسایی همچنان ستاره فوتسال ایران است. با وجود اینکه دو سالی از لیگ برتر فوتسال دور بوده، اما تمریناتش را کنار نگذاشته و وقتی از او می‌پرسیم هنوز می‌خواهی بازی کنی، با قاطعیت حرف از دوری از میدان نمی‌زند و می‌گوید شاید اگر لازم شد به میدان هم برود.

مصاحبه کامل وی را در زیر بخوانید:

از فوتسال شروع کنیم. بعد از دو سال دوری همه منتظر بازگشت شما به فوتسال هستند.
اگر کرونا بگذارد از این هفته تمرینات خود را در تیم گیتی‌پسند شروع می‌کنیم. تلاش می‌کنیم فصل خوبی داشته باشیم و گیتی‌پسند را به جایگاهی که شایسته آن است، برسانیم.

آیا خواسته‌های شما در این تیم برآورده شده است؟‌
نمی‌شود گفت همه خواسته‌ها برآورده شده، اما این را به وضوح دیدم که مدیران باشگاه برای انجام همه درخواست‌ها نهایت تلاش خود را کردند که خب طبیعی است برخی‌ها به نتیجه نرسد. سعی می‌کنیم با همین شرایط کنونی وضعیت خوبی برای خود رقم بزنیم.
چالشی بر سر بودجه تیم‌ها به وجود آوردید که با اعتراض بازیکنانی مثل مهدی جاوید و فرهاد فخیم هم روبه‌رو شد.
به نظرم برخی‌ها در درک صحبت من IQ پایینی داشتند. من هیچ‌وقت نگفتم بودجه گیتی‌پسند کم است یا پول نداریم. اتفاقاً خوب پول داریم و شرایط مالی‌مان خدا را شکر عالی است. با توجه به شرایط موجود و وضعیت سایر تیم‌ها ما بودجه مناسبی داریم، اما بحث من این بود که مس از ما بهتر عمل کرده و مبالغ بهتری به بازیکنان پیشنهاد داده است. همین حمید احمدی که قید رفتن به مس را زد و در گیتی‌پسند ماند، نسبت به پیشنهاد آن‌ها به ما لطف کرد و در تیم ماند و رفاقتی عمل کرد. من همیشه گفتم دست مسئولان مس، کراپ، فرش‌آرا، سن‌ایچ و… که برای فوتسال هزینه می‌کنند را می‌بوسند و همه می‌دانند اولویت اصلی من در تیمم دستمزد بازیکنان و بالا رفتن آن است.
با توجه به وضعیت کرونا شیوه برگزاری لیگ هم تغییر کرده و تیم‌ها به دو گروه تقسیم شده‌اند. این شیوه را می‌پسندید؟
به نظرم فرصت خوبی برای تیم‌هاست که خود را به جمع سه تیم برتر هر گروه برسانند. این لیگ را جذاب‌تر می‌کند و تا روز آخر همه می‌خواهند بهترین باشند. فکر می‌کنم امسال با وجود اینکه نمی‌توانیم تماشاگران را در سالن داشته باشیم، اما لیگ خوبی را مشاهده کنیم.
شرایط تیم ملی فوتسال را در آستانه بازی‌های فوتسال قهرمانی آسیا چطور می‌بینید؟
بهترین بازیکنان فوتسال ایران که بیشتر آن‌ها هم در لیگ خودمان شاغل هستند به بالای ۳۰ سال رسیده‌اند. خود من بخش زیادی از افتخاراتم را بعد از ۳۰ سالگی کسب کردم. معتقدم سن پختگی در فوتسال بالای ۳۰ سال است. ما چند بازیکن زیر این رده سنی داریم مثل مهدی کریمی، محمد شجری، مسلم اولادقباد، سعید عباسی و..، اما بعد از جام جهانی به مشکل می‌خوریم. ما بعد از جوراندیرو برزیلی که این نسل بازیکن‌سازی را داشت، نتوانستیم نسل‌سازی کنیم و حتی در خود گیتی‌پسند هم اکثر بازیکنان بالای ۳۰ سال هستند. به نظرم با این شرایط آینده فوتسال ما تزلزل دارد.
فکر می‌کنید بتوانیم بار دیگر قهرمان آسیا شویم؟
اگر ۱۰ دوره در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم ۸ دوره آن را قهرمان می‌شویم و دو دوره هم با اتفاقات قهرمانی را از دست می‌دهیم. فوتسال ما سومی جهان را در کارنامه دارد و باید به سکوی بهتر جهانی فکر کند که البته کارمان سخت است.
ارتباط خوبی با محمدرضا حیدریان دارید. نظر شما در مورد حضورش در کادر فنی تیم ملی فوتسال چیست؟
حیدریان را یک اسطوره می‌دانم و همیشه برایش احترام قائل بودم. الان هم به تصمیمی که گرفته، احترام می‌گذارم، اما معتقدم جایگاه او بالاتر از اینجاست. البته من بار‌ها به همکاری با حیدریان علاقه نشان دادم و حتی برای گیتی‌پسند هم پیشنهاد دادم و الان هم از همین تریبون از او می‌خواهم با هر سمتی که دوست دارد در گیتی‌پسند مشغول شود. جایگاه حیدریان بزرگ است و دوست دارم در جایگاهی بزرگ‌تر او را ببینم.
همچنان قصد بازی کردن دارید یا فقط مربیگری؟
لیست خالی در تیم گذاشتیم و خودم هم اسمم را به عنوان بازیکن رد کردم، اما فعلاً لب خط می‌ایستم و سرمربی خواهم بود، اما شاید تصمیم بگیرم به میدان هم بروم.
بحث رکورد گلزنی جهان که فالکائو آن را از شما گرفت به کجا رسید؟
روز‌هایی که من باید برای تیم کشورم گل می‌زدم، این کار را کردم و من هدفم افتخار برای تیم ملی و کشورم بود نه رسیدن به رکورد و گرچه برخی دروغگو‌ها آن را قبول ندارند، اما الان هم بحث رکورد برایم مهم نیست و من کارم را کردم. امیدوارم رونالدو هم نتواند به رکورد علی دایی برسد و این اسطوره فوتبال ما همچنان رکورددار بماند.
برویم سراغ فوتبال. اوضاع فوتبال ما را چطور می‌بینید؟
واقعیت همه می‌بینند که اوضاع خوبی نیست. پنجره بازی برای فوتبال ما نمانده و همه تیم‌ها هر روز با محرومیت‌های سنگین مواجه می‌شوند. نمی‌دانم چرا پول خارجی‌ها را نمی‌دهند و چوب آن را فوتسالی‌ها هم باید بخورند؟
در فوتسال هم ورود خارجی‌ها ممنوع شد. درست است؟
بله. استفاده از مربی و بازیکن خارجی کلاس فوتبال ما را بالا می‌آورد. در لیگ قهرمانان آسیا همه تیم‌ها بازیکنان خارجی جذب می‌کنند، اما ما خودمان با دست خودمان تیم‌های ایرانی را تضعیف می‌کنیم. بازیکنان باشخصیت و فنی مثل شیخ دیاباته به فوتبال ما آمدند و نباید فوتبال ایران از نعمت این بازیکنان محروم شود. آن وقت می‌بینیم که بازیکنی مثل رامین رضاییان به عنوان بازیکن خارجی به تیم‌های رقیب ایران در لیگ قهرمان می‌رود. از طرفی در فوتسال هنوز پنجره‌ای برای ندادن طلب خارجی‌ها بسته نشده و به جای اینکه ما را تشویق کنند، تنبیه کرده‌اند.
فکر می‌کنید با این شرایط تیم ملی می‌تواند به جام جهانی برود؟
باید برود. اگر نرویم فاتحه فوتبال ما خوانده شده است. شرایط سختی داریم، اما من اسکوچیچ را مربی خوبی می‌دانم و اگر از او حمایت شود می‌توانیم به جام جهانی برویم.

عملکرد استقلال را چطور دیدید و چه آینده‌ای برای این تیم متصور هستید؟
الان که شرایط تاریکی دارد. هر وقت سرخابی‌ها در فوتبال ما سرحال بودند، کلاس فوتبال ما بالا رفته و تیم ملی قوی‌تری هم داشتیم.
عملکرد فرهاد مجیدی را در استقلال چطور دیدید؟
عملکرد مجیدی را در استقلال مثبت دیدیم. او توانست دربی را ببرد و تیمی را از استراماچونی گرفت که توقعات از آن خیلی بالا بود و شرایط سختی داشت، اما بد کار نکرد. به نظرم باید به مجیدی فرصت داد و به سایر مربیان جوان هم در تیم‌ها باید اعتماد کرد.
استعفای او بعد از پیروزی در دربی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این حرکت او را نپسندیدم و به نظرم غیر‌حرفه‌ای بود و دیدیم که در بازی فینال استقلال چوبش را خورد. البته ما در درون تیم نیستیم و از برخی مسائل خبر نداریم. اینکه مدیرعامل باشگاه هم با سرمربی قبل از فینال وارد چالش شود، جالب نیست.
اینکه طرفدران پرسپولیس و استقلال تیم رقیب را تیم حکومتی یا تحت حمایت وزیر خطاب می‌کنند، قبول دارید؟
این کار‌ها خیلی بچگانه است. وقتی تیمی مثل پرسپولیس چهار دوره پیاپی قهرمان می‌شود، باید به آن احترام گذاشت. یک جا‌هایی می‌بریم و یک جا‌هایی می‌بازیم و بی‌مزه است که آن را به عوامل دیگری آن هم به طور مداوم ربط بدهیم.
خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت را چطور می‌بینید؟ به نظرت این کار شدنی است؟
من بچه بودم، می‌گفتند این دو تیم خصوصی می‌شوند و فکر می‌کنم نوه من هم که بزرگ شود، هنوز حرف از خصوصی‌سازی بزنند. به نظرم فضای خصوصی شدن این دو تیم در ایران فراهم نیست. نبودن کپی‌رایت، حق پخش تلویزیونی، شرایط اقتصادی و… فضای خصوصی شدن را سخت کرده است. در فوتسال البته تیم‌های خصوصی زیادی داریم که به خاطر بین‌المللی بودن این رشته و همچنین عشق و علاقه مالکان به فوتسال تیمداری می‌کنند و گرنه آورده مالی برای تیمی مثل گیتی‌پسند ندارد.
در فوتبال و فوتسال مدتی بحث قلیان کشیدن بازیکنان مطرح بود. شما به عنوان سرمربی با این قضیه برخورد می‌کنید و آیا مشاهده کردید؟
نباید زیاد وارد این قید و بند‌ها شویم. واقعیت این است که قلیان کشیدن مال همه است. خود آدم باید متوجه بد بودن این کار و ضرری که برایش دارد، شود. من نمی‌توانم تک‌تک افراد را بررسی کنم. ضمن اینکه این همه اتفاقات بدتر در کشور ما می‌افتد. از جیب مردم ما زده شده تا به یک مربی خارجی که هیچ آورده‌ای برای ما نداشته، میلیارد‌ها تومان داده شود. مقابل این بزه‌ها، قلیان کشیدن هیچ است. من خودم عضو گروه «نه به اعتیاد» سازمان ملل هستم، اما واقعیت این است که با قلیان کشیدن، کسی گناه کبیره نکرده و خود ورزشکار باید متوجه ضرر‌های آن شود، اما باید جلوی خلاف‌های بی‌شمار دیگر را گرفت.
در مورد محکومیت ایران در قرارداد ویلموتس نظر شما چیست؟
مرد باشیم و اشتباهی که کردیم را بپذیریم. آن‌هایی که پای این قرارداد را امضا کردند، باید پای آن بایستند. این پول از جیب من و خانواده من و مردم ایران رفته است. چرا شستا باید برای این قضیه هزینه کند؟ اگر این هزینه به مقصد رسیده بود و آورده‌ای برای فوتبال ما داشت، ایراد نداشت، اما بدون هیچ ثمری میلیارد‌ها تومان از جیب مردم می‌رود. به نظرم باید با مسببان این قضیه برخورد شده و از جیب بیت‌المال این غرامت پرداخت نشود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.