کد خبر : 184088
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 13:46
-

بازیکن جوان و باکیفیت تربیت نکردیم

شمسایی: نباید به خاطر تیم های ناآماده لیگ را به تعویق بیندازیم / ستاره های ایران بالای ۳۰ سال هستند / دستِ ناظم‌الشریعه در انتخاب بازیکنان جوان بسته است

شمسایی: نباید به خاطر تیم های ناآماده لیگ را به تعویق بیندازیم / ستاره های ایران بالای ۳۰ سال هستند / دستِ ناظم‌الشریعه در انتخاب بازیکنان جوان بسته است

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند، گفت: متاسفانه در این سال‌ها نتوانستیم به آن شکلی که باید بازیکن جوان و با کیفیت تربیت کنیم و به همین دلیل باید بگویم که دست سرمربی تیم ملی برای انتخاب بازیکنان جوان، بسته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«وحید شمسایی» درباره امکان جوانگرایی در تیم ملی فوتسال با توجه به بالا بودن میانگین سنی تیم‌های لیگ برتری، اظهار داشت: سرمربی تیم ملی کسی است که باید جوابگوی این مسائل باشد. او بازیکنانش را انتخاب می‌کند اما این را باید بگویم که من در ۴۰ سالگی بهترین بازیکن آسیا شدم و نشان دادم که سن یک عدد است. در حال حاضر بهترین بازیکنان ایران بالای ۳۰ سال هستند.

وی افزود: تیم ملی جایگاه شایسته‌ها است. نه اسم و رسم مهم است و نه سن. ما متاسفانه در این سال‌ها نتوانستیم به آن شکلی که باید بازیکن جوان و با کیفیت تربیت کنیم و به همین دلیل باید بگویم که دست سرمربی تیم ملی برای انتخاب بازیکنان جوان، بسته است.

شمسایی همچنین در خصوص تعویق لیگ برتر فوتسال، گفت: در حال حاضر در شرایط بد کرونا هستیم و باید به تصمیمات احترام بگذاریم اما آیا در حال حاضر لیگ ورزش‌های دیگر در ایران برگزار می‌شود یا خیر؟ در دنیا همه لیگ‌ها با نظم برگزار می‌شود. برخی از ورزشکاران مانند «کریستیانو رونالدو» نیز به کرونا مبتلا می‌شوند. این موضوع برای همه می‌تواند پیش بیاید.

وی ادامه داد: معتقدم سازمان لیگ و هیات رییسه وقتی که تصمیم به شروع لیگ در اول آبان ماه گرفتند، باید به آن احترام بگذارند. برخی از تیم‌ها که ۴۰ روز پیش تمرینات خود را شروع کرده‌اند، متحمل هزینه‌های زیادی شده‌اند و من به عنوان یک ورزشکار باید حامی حقوق آن‌ها باشم.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال افزود: تیم‌های گیتی‌پسند، کراپ الوند، مس سونگون، فرش‌آرا، حفاری و برخی تیم‌ها با توجه به این که سوت آغاز لیگ برتر اول آبان‌ماه زده می‌شود، تمرینات و اردوهای خود را خیلی وقت است که شروع کرده‌اند و نباید به خاطر برخی از تیم‌ها که آماده نیستند لیگ را به عقب بیاندازیم. نباید کسانی که به صورت شخصی در این رشته هزینه می‌کنند را دلزده کنیم. تعویق لیگ و اضافه شدن هزینه‌ها، آن‌ها را از این کار دلزده و ناامید می‌کند.

وی تصریح کرد: البته جا دارد از «آرش جابری» رییس سازمان لیگ فوتسال و «محمد اسد مسجدی» سرپرست فدراسیون پزشکی – ورزشی تشکر کنم که پیگیر شروع لیگ بودند.

شمسایی خاطرنشان کرد: پیشنهادی برای لیگ برتر فوتسال دارم که از مسوولان سازمان لیگ می‌خواهم آن را مدنظر داشته باشند. بد یا خوب، جام ملت‌های فوتسال آسیا یکسال عقب افتاده و با توجه به این موضوع فرصت کافی را داریم تا لیگ را بدون وقفه برگزار کنیم و تا بهمن ماه آن را به پایان برسانیم. در این صورت تیم ملی نیز بهترین فرصت را دارد تا با زمان مناسب اردوهایش را برگزار کرده و خودش را برای حضور در جام ملت‌ها و جام جهانی آماده کند.

سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند در مورد تعویق جام ملت‌های فوتسال آسیا، گفت: من در جایگاه «سید محمد ناظم‌الشریعه» سرمربی تیم ملی نیستم. او باید تشخیص دهد که این موضوع به نفع تیم ملی است یا نه. کرونا همه را درگیر کرده اما عقب افتادن این رقابت‌ها به ضرر تیم ملی نیست و حتی یک نکته مثبت نیز دارد. تیم ملی بلافاصله بعد از اتمام جام ملت‌ها در فاصله زمانی حدود دو ماه باید به جام جهانی برود که این موضوع می‌تواند به آمادگی بیشتر بازیکنان کمک کند.

وی در خصوص ابتلای سرمربی تیم ملی فوتسال به کرونا، اظهار داشت: تیم ملی فوتسال برای برگزاری دیدار تدارکاتی به کشور ازبکستان رفت و کادر فنی همانجا به این بیماری مبتلا شدند. من برای ناظم‌الشریعه، «میشل پطروس» مربی دروازه‌بان‌ها و «جلیل دوران» مربی بدنساز تیم ملی آرزوی سلامتی و بهبودی دارم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

خیلی سلطانی