کد خبر : 184470
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 17:40
-

بلاتکلیفی تیم ملی بانوان تمامی ندارد!

بلاتکلیفی تیم ملی بانوان تمامی ندارد!

وضعیت تیم بانوان همچنان نامشخص است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال بانوان حال و روز چندان خوبی ندارد، اردوی‌های دو مقطعی آن مرداد، شهریور، مهر و آبان لغو شده است تا برنامه ریزی کادر فنی تیم ملی برای چندین بار تغییر کند، در حالیکه اردوی تیم ملی فوتسال مردان در چند مرحله برگزار شد و حتی آن‌ها در روز فیفا مسابقه‌ای دوستانه هم با تیم ملی ازبکستان برگزار کردند.
لیلا صوفی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید؛ “تیم ملی فوتسال مردان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را پیش رو داشت، اولیت با آن‌ها بود که بعدا مسابقات آسیایی هم به تعویق افتاد. غیر از این ما هم دوست داشتیم که بانوان در روز فیفا مسابقه دوستانه داشته باشند. از طرفی اردویی هم برای آن‌ها برگزار نشده بود که تیم آماده‌ای برای رقابت داشته باشیم. ”

 بدقولی و بی مهری به بانوان

بدقولی مسئولان برای برپایی اردو‌های تیم ملی به بهانه کرونا و پرداخت نشدن حقوق کادرفنی تیم ملی از پارسال و تمدید نشدن قرارداد سرمربی و مربی تیم ملی از فروردین امسال، دست به دست هم داد تا شهناز یاری سرمربی تیم ملی هدایت تیم سایپا را برعهده بگیرد.
اتفاقی که اگرچه قبلا هم مشاهده شده است و در گذشته هم شادی مهینی سرمربی رده‌های سنی فوتبال، شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی فوتسال و فاطمه شریف مربی فعلی تیم ملی فوتسال به طور همزمان در تیم ملی و باشگاهی فعالیت داشتند، اما چندان به مذاق فدراسیون نشین‌ها خوش نیامده است.

 یاری در تیم ملی ماندنی است؟

با اینکه استعفای یاری از سرمربیگری تیم ملی فوتسال بانوان از طرف فدراسیون و خود این مربی تکذیب شد، اما نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال پس از این خبر اعلام کرد؛ “شاید براساس مقررات فدراسیون و تضاد منافع، تصمیم دیگری درباره سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گرفته شود که در آینده مشخص خواهد شد. ”
از قرار معلوم هرگاه اردویی برپا می‌شود، برای کادرفنی تیم ملی بانوان هم حقوقی در نظر می‌گیرند، اما این پرداخت‌ها از سال قبل انجام نشده و شاید همین موضوع باعث دلسردی سرمربی تیم ملی شده است.
هر چند که طبق قوانین، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان به عنوان یک مربی آزاد می‌توانست با هر تیمی وارد مذاکره شود.
فاطمه شریف مربی تیم ملی درباره حقوق و قرارداد کادرفنی تیم ملی فوتسال بانوان گفته است؛ “فدراسیون مدت‌ها است که فقط در زمان اردو‌ها به مربیان حقوق می‌دهد و با تعطیلی چند ماهه خبری از اردو‌ها نیست و معیاری برای پرداخت‌ها هم وجود ندارد. سرمربی تیم ملی نمی‌تواند، منتظر فدراسیون باشد، آخرین اردوی تیم ملی به اواخر پاییز سال قبل بازمی گردد و از حدود یک سال قبل تیم ملی اردویی نداشته است. وقتی اردویی نباشد، پرداختی هم وجود ندارد. فدراسیون فوتبال هنوز حقوق اردو‌های سال قبل کادرفنی تیم ملی فوتسال بانوان را پرداخت نکرده است. ”

فوتبال هم مثل فوتسال

وضعیت فوتبال بانوان هم مثل فوتسال نامشخص است، برنامه‌های برون مرزی که فعلا در کار نیست، بنابراین تیم‌های ملی فوتبال اردویی نخواهند داشت. از طرفی با اینکه فدراسیون فوتبال نحوه برگزاری لیگ برتر را مشخص کرده است، اما هنوز تاریخ آغاز لیگ مشخص نیست.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.