کد خبر : 185169
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 - 18:26
-

سلامت بازیکنان مهم تر از هزینه تیم هاست

پرهیزکار: در صورت لغو لیگ اردو برگزار می کنیم/ ریسک برگزاری لیگ بالا است / در زمان شدت کرونا اردوی تیم ملی را برگزار کردیم

پرهیزکار: در صورت لغو لیگ اردو برگزار می کنیم/ ریسک برگزاری لیگ بالا است / در زمان شدت کرونا اردوی تیم ملی را برگزار کردیم

رئیس کمیته فوتسال در اظهاراتی متناقض در خصوص شروع لیگ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،داود پرهیزکار، درباره برنامه‌های آماده سازی تیم ملی فوتسال گفت: وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ مسابقات جام ملت‌ها را آذرماه تعیین کرد، دو بازی تدارکاتی با ازبکستان برگزار کردیم و تیم تقریباً در مرز آمادگی برای این رقابت‌ها قرار داشت اما متأسفانه باز هم جام ملت‌ها به تعویق افتاد.

وی افزود: به این ترتیب ما هم مجبور شدیم اردوهایمان را لغو کنیم. مقرر بود لیگ برتر فوتسال اول آبان آغاز شود که این تاریخ به ۱۰ آبان تغییر کرد ولی این مسابقات هنوز آغاز نشده و مستلزم صدور مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا است.

رئیس کمیته فوتسال با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات لیگ یک پروتکل بهداشتی کامل هم پیش بینی شده بود، تأکید کرد: در این ارتباط فردا جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال برگزار می‌شود و بنده هم در این جلسه به همراه رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال حضور دارم تا برای شروع لیگ به یک نتیجه برسیم. درست است که لیگ باید برگزار شود و باشگاه‌ها هم می‌گویند در حال هزینه و تمرین کردن هستند اما از تمام اینها بالاتر، سلامت بازیکنان و مربیان است.

پرهیزکار تصریح کرد: بنده سایر رشته‌های ورزشی را رصد می‌کنم مثل والیبال، بسکتبال و کشتی که بعضی از بازیکنان و ورزشکارانشان مبتلا به کرونا شده‌اند و این شاید به ورزشکار آسیب بزند. باید تمام این جوانب را در نظر بگیریم و بعد لیگ را شروع کنیم. شرایط در حال حاضر عادی نیست و گفته می‌شود اوضاع کرونا بدتر هم می‌شود. به این ترتیب تجمعاتی مثل برگزاری مسابقات فوتسال که حداقل ۵۰ نفر عضو تیم و بازیکن دارند، نگران کننده است.

وی در بخش دیگری از گفتگویش خاطرنشان کرد: باید تصمیم بگیریم که نه فوتسال ما آسیب ببیند و نه ورزشکاران. هر چه به سمت سرمای هوا برویم وضعیت بدتر می‌شود. نظر شخصی ام این است که ریسک برگزاری لیگ بالا است. دوست دارم مسابقات برگزار شود و اردوهای تیم ملی هم برگزار شود اما سلامتی برای ما مهمتر است.

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سوال که آیا با این حساب اردوهای تیم ملی هم برگزار نخواهد شد؟ بیان کرد: با سرمربی تیم ملی فوتسال صحبت می‌کنم تا ببینیم در جلسه فردا چه تصمیمی می‌توانیم بگیریم. اگر قرار باشد مسابقات لیگ شروع شود، برای اردوهای تیم ملی هم برنامه ریزی می‌کنیم.

پرهیزکار در خصوص برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای آسیایی مثل ژاپن، ازبکستان، امارات و کویت اظهار داشت: قطعاً ما هم برنامه‌هایی خواهیم داشت. در همان زمان که کرونا شدت داشت ما اردوهای تیم ملی را برگزار کردیم و طوری برنامه ریزی کردیم که کسی آسیب ندید. اگر مسابقات لیگ شروع شود، شرایط در تیم ملی فرق می‌کند و اگر نشود یک برنامه ریزی دیگری صورت می‌گیرد. همانطور که گفتم که اگر مسابقات لیگ برگزار نشود برای تیم ملی اردوهایی می‌گذاریم تا آمادگی ملی پوشان حفظ شود.

رئیس کمیته فوتسال گفت: اگر مسابقات جام ملت‌های آسیا همان تابستان سال گذشته برگزار می‌شد، بهتر بود. مطمئناً با این شرایط وضعیت برای برگزاری این رقابت‌ها بدتر هم می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.