کد خبر : 185183
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 8:06
-

خزان در فوتسال زنان

خزان در فوتسال زنان

لیگ برتر فوتسال زنان این روزها برخلاف تمامی رشته‌های ورزشی زنان که در حال برگزاری است به بن‌بست بزرگی خورده و در صف انتظار تصمیمات مسوولان سازمان لیگ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، آبان‌ماه رو به اتمام است اما خبری از جلسه و حتی تصمیمی برای برگزاری لیگ برتر فوتسال زنان نیست.

این در حالی است که بسیاری از رشته‌های ورزشی در بخش زنان چون بسکتبال و هندبال آغاز شده‌اند و حتی لیگ‌های والیبال و فوتبال نیز اواخر آبان و اوایل آذرماه شروع می‌شود.

با این حال موضوعی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا فوتسال زنان به کلی به فراموشی و تعطیلی سپرده شده و حتی مسوولان سازمان لیگ تلاشی برای مذاکره به جهت آغاز لیگ برتر نمی‌کنند.

اگر بحران کرونا دلیل شروع نشدن لیگ برتر فوتسال زنان است، پس چرا این بحران گریبان‌گیر رشته‌های دیگر و مانع برگزاری مسابقات آنان نیست.

برای پیگیری این موضوع هم با مسوولان سازمان لیگ گفت‌وگویی کوتاه داشتیم. «شیرین نصیری» مسوول مسابقات فوتسال زنان عنوان کرد که اجازه مصاحبه در این زمینه را ندارد.

به همین دلیل مجبور شدیم به سراغ «آرش جابری» سرپرست سازمان لیگ فوتسال برویم اما پاسخ‌های او هم مبهم بود و وی نیز پیگیری این موضوع  را برعهده نهادهای مختلف انداخت.

به‌عنوان نمونه هنگامی که از جابری پرسیدیم در خصوص لیگ برتر فوتسال زنان صحبت کند، اعلام کرد لیگ زنان به او مربوط نمی‌شود و باید از نصیری سوال شود.

چگونه نصیری می‌تواند جوابگوی سوالات خبرنگاران در خصوص برگزاری لیگ برتر فوتسال زنان باشد وقتی سرپرست یک کمیته پاسخ‌های مبهمی را به خبرنگاران می‌دهد و خود را در این زمینه مسوول نمی‌داند.

اما مهم‌ترین نکته از گفت‌وگو با جابری این بود که وی مدتی است تنها یک پاسخ به رسانه‌ها تحویل می‌دهد. او گفت: هنوز مجوزی برای برپایی نه تنها لیگ زنان بلکه مردان هم  صادر نشده است تا بر مبنای آن اقدام کنیم. دلیل صادر نشدن مجوز را باید از ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی بپرسیم و منتظر نامه آنان هستیم.

حال این سوال پیش می‌آید چرا فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش با وجود بحران کرونا حتی مجوز برگزاری اردوی تیم ملی کشتی زنان که ورزشی پربرخورد است و نیز اردوی تیم ملی وزنه‌برداری زنان را صادر کرد اما نمی‌تواند مجوز لیگ فوتسال زنان را صادر کند؟

به طور قطع این موضوع دال بر کوتاهی مسوولان سازمان لیگ مبنی بر پیگیری برگزاری مسابقات لیگ برتر دارد یا شاید از نقطه نظر آنان دلیل دیگری پشت این حرف‌ها نهفته است.

حال فرض را بر این می‌گیریم که بحران کرونا مانع جمع شدن تیم‌ها در یک مکان می‌شود اما سازمان لیگ نمی‌تواند با رعایت پروتکل بهداشتی آن هم در جلسه‌ای نیم ساعته‌ در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

آیا برپایی یک جلسه برای سازمان لیگ آنقدر بحرانی تلقی می‌شود  که حاضر نیست کوچکترین قدمی را برای مذاکره در مسیر برپایی لیگ فوتسال زنان بردارد.

در واقع نباید نادیده بگیریم که تیم‌ها چقدر هزینه کرده‌اند و ادامه این روند سبب تمرین‌زدگی بازیکنان و حتی سرخوردگی مدیران باشگاه‌ها برای تیم‌داری در لیگ برتر خواهد شد.

همچنین لیگ فوتسال زنان فصل شگفت انگیزی را سپری کرد و از همه مهم‌تر ملی‌پوشانی در لیگ بازی می‌کنند که قهرمانی را برای ایران در آسیا به ارمغان آورده‌اند. با همه این تفاسیر این میزان از نادیده گرفته شدن رشته‌ای پرافتخار در ورزش زنان عجیب است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.