کد خبر : 188123
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 8:02
-

کسب اعتبار فوتسال زنان کویت از ستارگان ایرانی

کسب اعتبار فوتسال زنان کویت از ستارگان ایرانی

این روزها خبرهایی حاکی از جذب ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران به تیم‌های تازه تاسیس لیگ برتر کویت به گوش می‌رسد که هیچ بار فنی برای ستارگان ایرانی ندارد و تنها سود آن دستمزدهای بالای آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مدتی است که خبرهایی از جذب ملی‌پوشان فوتسال زنان در تیم‌های باشگاهی کویت به گوش می‌رسد. از نسترن مقیمی تا نسیمه غلامی و آخرین آن هم فرشته کریمی که در لیگ برتر این کشور هم در فصل گذشته و نیز فصل جدید حضور یافته‌اند.

فرشته کریمی به تازگی به تیم الصلاح کویت پیوسته و از حضور در سایپا در لیگ برتر این فصل خودداری کرد.

پیش از فرشته کریمی، نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان نیز آذر ۹۹ به تیم الفتات کویت ملحق شد. او در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: تفاوت دستمزد تیم‌های ایرانی با تیم‌های کویتی خیلی زیاد است. باید پنج سال در لیگ ایران بازی می‌کردم تا چنین دستمزدی را دریافت کنم.

نسترن مقیمی هم در بهمن ۹۸ به تیم الکویت پیوست. وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طبیعی است که بازیکنی لژیونر شود اما تنها موضوعی که برایم عجیب است این بود که چرا آمدن من را به «شهرزاد مظفر» ربط می‌دهند.

وی ادامه داد: شرایط و امکانات تیم‌ها در کویت خوب است. لیگ آنان دومین سال است که تشکیل شده و نقطه ضعف‌هایی هم دارد. پیش از این تصور می‌کردم که سطح این تیم‌ها پایین باشد اما دیروز مسابقه ۲ تیم مدعی لیگ کویت را دیدم و نظرم عوض شد.

خبرها حاکی از آن است که ملی‌پوشان بیشتری نیز پیشنهاد حضور در تیم‌های باشگاهی لیگ کویت را داشته‌اند و نباید فراموش کنیم که شهرزاد مظفر سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال زنان مدتی است که سرمربی تیم ملی کویت شده و شایعه‌ها حاکی از آن است که وی در واقع بازیکنان ملی‌پوش را برای این تیم‌ها در نظر گرفته است.

اینگونه که پیش می‌رود اگر اردویی برگزار شود یا حتی شهناز یاری سرمربی تیم ملی فوتسال زنان بخواهد عملکرد ملی‌پوشان را در لیگ برتر بسنجد، به تدریج با ادامه این روند لیگ برتر خالی از بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان خواهد شد.

مهم‌ترین دلیل پیوستن دختران ایرانی به تیم‌های عربی به دلیل دستمزد بالایی است که آنان پرداخت می‌کنند. موضوعی که همواره جزو بزرگ‌ترین معضلات فوتسال زنان محسوب می‌شود. از پرداخت نشدن پاداش قهرمانی آسیا تا دستمزدهای پایین باشگاه‌ها به ملی پوشان فوتسال مهم‌ترین عامل جذب آنان به این تیم‌ها به شمار می‌رود.

چنانچه شهرزاد مظفر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت که پس از پذیرش سمت سرمربیگری تیم ملی کویت از صفر مطلق در کویت شروع کرده است و این موضوع برای او ترسناک بود.

وی افزود: فدراسیون فوتبال کویت اراده قوی برای تشکیل تیم ملی فوتسال زنان داشت و با برگزاری چند جلسه یا مسوولان فیفا از آنان کمک گرفتند. ۹۹ درصد از برنامه‌هایم در اینجا عملیاتی شد. پایه‌گذاری فوتسال زنان کویت چالش بزرگی بود. در ایران به چیزهای دیگر فکر می‌کنیم زیرا با سرمربیگری تیم ملی همه توقع دارند تا تیم را قهرمان کنیم و زیر ذره‌بین هستیم.

حال باید از خود بپرسیم که آیا حضور دختران ایران در لیگ برتر کویت بار فنی برای آنان دارد. آن هم کشوری که تیم ملی آن طی یکسال گذشته راه‌اندازی شده و هنوز اعتباری در آسیا کسب نکرده و در نقطه صفر قرار دارد و اعتبار خود را از ستارگان ایرانی می‌گیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.