کد خبر : 191819
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 19:23
-

آخوندی: شرایط مالی لیگ مالدیو هم از ایران بهتر است / لیگ عراق با حضور تماشاگران برگزار می شود

آخوندی: شرایط مالی لیگ مالدیو هم از ایران بهتر است / لیگ عراق با حضور تماشاگران برگزار می شود

گلر موفق و پرافتخار فوتسال ایران که فصل گذشته با سایپا نایب قهرمان لیگ ایران شد، از شرایط این روزها و حضور در لیگ عراق گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، چند وقت پیش خبر پیوستنش به تیم الزوراء عراق منتشر شد و حالا یکی از لژیونرهای موفق ایرانی فوتسال ایران است.اعظم‌ آخوندی، اولین بانوی لژیونر فوتسال ایران است و سابقه حضور در مسابقات قهرمانی بانوان مالدیو را هم دارد.

این بازیکن همراه تیم‌ملی فوتسال زنان ایران در آن قهرمانی تاریخی ۶ سال پیش در جام ملت‌های آسیا حضور داشت. گلر موفق و پرافتخار فوتسال ایران که فصل گذشته با سایپا نایب قهرمان لیگ ایران شد، از شرایط این روزها و حضور در لیگ عراق گفت.

درباره قبول پیشنهاد پیوستن به تیم الزوراء عراق و لژیونر شدن کمی توضیح بده. این روند چقدر طول کشید؟

من سال گذشته هم برای نیم فصل دوم از این تیم پیشنهاد داشتم، اما چون نیم فصل لیگ خودمان در ایران بود و من هم با تیم سایپا قرارداد داشتم، پیشنهادشان را رد کردم و امسال دوباره قبل از شروع لیگ ایران با من صحبت کردند. البته به خاطر شرایط کرونا، گرفتن ویزا کمی طول کشید و من به دو بازی اول تیمم نرسیدم. ولی در اولین بازی با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شدیم و من اولین کلین‌شیت خودم را انجام دادم.

در خصوص لیگ عراق و تیم جدیدت بگو. الان از حضور در لیگ عراق راضی هستی؟

بله راضی هستم. شرایط از هر نظر خوب است و امیدوارم بتوانم بازی‌های خوبی برای تیمم انجام دهم. با تیم خودم( الزوراء)، سه تیم خوب در لیگ عراق هست که رقیبان اصلی ما به شمار می‌آیند و اگر بتوانیم پیروز بازی‌ها باشیم، به امید خدا قهرمان می‌شویم.

با روزهای کرونایی، چکار می‌کنی؟ کرونا چقدر روی تمرینات تو اثر داشت؟

اول دعا می‌کنم هرچه زودتر این ویروس از جهان ریشه‌کن شود و مردم بتوانند به زندگی عادی برگردند. به هرحال کرونا شرایط را برای همه بدتر کرد ولی من همیشه سعی کرده‌ام اجازه ندهم این شرایط مرا از رسیدن به هدف‌هایم بازدارد. روزها و ماه‌های اول شیوع کرونا، در خانه و پارک تمرین می‌کردم و زمانی که باشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌ها باز شد، هر روز تمریناتم را دنبال کردم.

در خصوص شرایط لیگ عراق چطور؟آیا تاثیری روی بازی‌های لیگ و حضور تماشاگران داشته؟

شرایط کرونا در عراق کمی بهتر است و تاثیر چندانی روی بازی‌های لیگ نداشته. فقط حضور تماشاچی‌ها محدود شده و تعداد کمی می‌توانند برای تماشای بازی‌ها حضور داشته باشند.

شما تجربه حضور در لیگ مالدیو را هم داشتی، فصل قبل را هم در سایپا بازی کردی. مهم‌ترین تفاوتی که این دو لیگ با لیگ ایران داشتند، چه بود؟

بله من ۳ سال برای لیگ مالدیو هم بازی کردم و به کمک هم تیمی‌هایم ۲ قهرمانی کسب کردیم و من دو سال، جزو پنج بازیکن برتر لیگ مالدیو بودم. باید بگویم که شرایطی که این دو کشور از نظر مالی برای بازیکنانشان فراهم می‌کنند، بهتر از لیگ ایران است. هم به دلیل شرایط اقتصادی موجود و هم این‌که آنها از بازیکنان دیگر کشورها برای پیشرفت لیگ و بازیکنان خودشان استفاده می‌کنند، من به چشم ‌دیدم که لیگ مالدیو هرسال بهتر از سال قبل می‌شد و سال آخر واقعا به سختی توانستیم قهرمانی را تکرار کنیم. واقعا خوشحالم که دخترهای ایرانی اینقدر با‌استعداد و حرفه‌ای هستند و من هم عضو کوچکی از آنها هستم که کشورهای دیگر برای پیشرفت لیگ‌شان ترجیح می‌دهند از بازیکنان ایرانی استفاده کنند. این موضوع باعث افتخار است.

بهترین توپی که از کسی گرفتی و بعد از سیو آن توپ خیلی کیف کردی، چه بود؟

راستش خیلی زیاد بوده که از سیو توپی لذت ببرم. مثلا در لیگ مالدیو در بازی فینال یک پنالتی را گرفتم و تیم‌مان قهرمان شد یا سال گذشته در لیگ خودمان در بازی با حفاری، ثانیه آخر یک شوت را گرفتم و بازی ۲ بر صفر به نفع ما شد و به فینال رفتیم. وقتی دروازه‌بان باشی، با گرفتن هر توپی لذت می‌بری چون وظیفه‌ات را خوب انجام داده‌ای و این لذت‌بخش است. البته من باید از پدر و مادر و خانواده‌ام که همیشه بزرگ‌ترین حامی من بودند و همه مربیانی که به من آموختند، تشکر کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.