کد خبر : 191793
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 12:51
-

بازیکنان باکیفیتی در هشت هفته گذشته شناسایی شده‌اند

شمس:چشمه جوشان فوتسال می‌تواند ، چند ستاره را به تیم ملی معرفی کند / لیگ برتر فوتسال از حالت دوقطبی خارج شده است /می‌توانیم به قهرمانی جام جهانی فکر کنیم

شمس:چشمه جوشان فوتسال می‌تواند ، چند ستاره را به تیم ملی معرفی کند / لیگ برتر فوتسال از حالت دوقطبی خارج شده  است /می‌توانیم به قهرمانی جام جهانی فکر کنیم

حسین شمس درباره کیفیت مسابقات لیگ برتر فوتسال در هشت هفته گذشته اظهار داشت: مسابقات کیفیت بسیار خوبی داشته و می‌بینیم که در هفته‌های گذشته، همه تیم‌های بزرگ شکست خورده‌اند. این نشان می‌دهد لیگ برتر در سطح بالایی قرار دارد و به نظرم برنده این لیگ، سرمربی و کادر فنی تیم ملی فوتسال هستند.

حسین شمس درباره کیفیت مسابقات لیگ برتر فوتسال در هشت هفته گذشته اظهار داشت: مسابقات کیفیت بسیار خوبی داشته و می‌بینیم که در هفته‌های گذشته، همه تیم‌های بزرگ شکست خورده‌اند. این نشان می‌دهد لیگ برتر در سطح بالایی قرار دارد و به نظرم برنده این لیگ، سرمربی و کادر فنی تیم ملی فوتسال هستند.

چشمه جوشان فوتسال می‌تواند هر سال، چند ستاره را به تیم ملی معرفی کند
وی با بیان اینکه مربیان تیم ملی، بازیکنان لیگ برتری را به‌خوبی رصد می‌کنند، تصریح کرد: بازیکنان باکیفیتی در هشت هفته گذشته شناسایی شده‌اند. ناظم‌الشریعه آنها را به تیم ملی دعوت کرده که نشان می‌دهد جوانان را زیر نظر دارد. یک بازیکن مقاومت البرز به نام کیانوش شیرپور تا سال گذشته شناخته‌شده نبود، اما در لیگ برتر درخشید و به تیم ملی دعوت شد. این چشمه جوشان بازیکنان فوتسال اینقدر قوی است که می‌تواند هر سال، چند ستاره به تیم ملی معرفی کند.

لیگ برتر فوتسال حداقل ۵ مدعی دارد
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا لیگ برتر از دوقطبی بودن خارج شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: گیتی‌پسند و مس سونگون در چهار سال گذشته به قهرمانی لیگ برتر رسیدند و از ابتدای فصل مشخص بود رتبه‌های اول و دوم مسابقات به این دو تیم می‌رسد. با این حال مس سونگون در هفته نخست از سن‌ایچ شکست خورد و مقاومت البرز هم مقابل گیتی‌پسند پیروز شد. تیم مدعی کراپ الوند هم با شکست مواجه شد. این نشان می‌دهد لیگ برتر فوتسال از حالت دوقطبی خارج شده و امسال حداقل پنج تیم، مدعی قهرمانی مسابقات هستند.

بدون بازی به جام جهانی لیتوانی صعود کردیم
شمس درخصوص اینکه لغو جام ملت‌های آسیا به سود تیم ملی بوده و اینکه چه سرنوشتی در انتظار نمایندگان آسیا در جام جهانی خواهد بود، به تسنیم گفت: لغو بازی‌ها به نفع تیم ملی بود. چون ایران بدون اینکه بازی کند، به‌خاطر سابقه درخشان خود به جام جهانی رسید. ممکن بود اتفاق بدی رخ دهد و یک ستاره ما مصدوم شود که در جام جهانی به مشکل می‌خوردیم. با این حال به‌عنوان نماینده اول آسیا برای جام جهانی لیتوانی انتخاب شدیم و حضور تیم‌های ملی ژاپن و تایلند هم در این مسابقات مسجل شده است. AFC برای انتخاب دو نماینده دیگر قاره، امتیازات رده‌بندی جهانی را بررسی یا یک تورنمنت انتخابی برگزار می‌کند.

کرونای انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی همه را سردرگم کرد
وی درخصوص اینکه تیم ملی آرژانتین برای دیدار با ازبکستان به قاره آسیا آمد، اما شاگردان ناظم‌الشریعه در اردوی تدارکاتی خود فقط تمرین کردند، گفت: تیم ملی هلند، ما را برای دو دیدار تدارکاتی در آمستردام به این کشور دعوت کرد که با شیوع کرونای انگلیسی روبرو شدیم و این موضوع، کار ما را خراب کرد. پس از آن هم کرونای برزیلی و آفریقای جنوبی شیوع یافت و همه را سردرگم کرد.

امیدوارم فدراسیون فوتبال با سفر به تایلند موافقت کند
عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی با بیان اینکه کرونا جلوی هر اقدامی را می‌گیرد، اظهار داشت: باید صبر کنیم واکسن‌ها تزریق و اطمینان بیشتری حاصل شود. تیم ملی به دو تورنمنت در تایلند دعوت شده و امیدوارم فدراسیون فوتبال با اعزام تیم ملی به این کشور موافقت کند. ویکتور هرمانس سرمربی تیم ملی هلند، پیش‌تر هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشته و خودش واسطه برگزاری دیدار دو تیم است. او قول داده این سفر حتماً انجام می‌شود، اما فکر می‌کنم به خاطر کرونای انگلیسی منتفی خواهد شد.

می‌توانیم به قهرمانی جام جهانی فکر کنیم
شمس در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی فوتسال در لیتوانی می‌تواند مقام سومی جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را تکرار کند یا خیر، به تسنیم گفت: در سال‌های اخیر تورنمنت‌های بسیار خوبی در مشهد مقدس، ارومیه، ازبکستان و آستاراخان برگزار شد و سفرهای تیم ملی تا جای ممکن، انجام شده است. اگر در هفت ماه باقیمانده تا جام جهانی تدارک خوبی داشته باشیم، عنوان سومی این مسابقات قابل تکرار است. تیم‌های سرآمد دنیا در فوتسال مانند اسپانیا، برزیل، آرژانتین و روسیه چیزی برتر از ما ندارند. خیلی امیدواریم یا سوم جهان را تکرار کنیم، یا حتی به صعود به فینال جام جهانی و قهرمانی رقابت‌ها فکر کنیم.

لیگ برتر در اسفند برگزار شود و اردیبهشت به پایان برسد
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اردوی تیم ملی در فیفادی اسفند برگزار می‌شود یا لیگ برتر در این ماه ادامه خواهد یافت، به تسنیم گفت: در این شرایط، لیگ برتر باید برگزار شود. با توجه به شیوع کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی، هیچ تیمی جرئت نمی‌کند به ایران بیاید و ما هم جرئت سفر به کشور دیگری را نداریم. بهتر است لیگ برتر ادامه داشته باشد و تا اردیبهشت به پایان برسد که اردوهای تیم ملی پس از آن برگزار شود. لیتوانی از الان برای جام جهانی فوتسال برنامه‌ریزی می‌کند و خبر خاصی از لغو بازی‌ها نیست.

فکر نمی‌کنم هیچ کشوری در جهان مانند ما در رده‌های پایه موفق باشد
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با تمجید از انجام شدن مسابقات رده‌های پایه خاطرنشان کرد: بازی‌های رده‌های نوجوانان، جوانان و امید برگزار می‌شود و باید به سازمان لیگ فوتسال آفرین گفت که این مسابقات را برگزار می‌کند. مربیان تیم ملی هم رقابت‌های رده‌‌های پایه را رصد می‌کنند و در این بخش خیلی خوب هستیم. فکر نمی‌کنم هیچ کشوری در دنیا مانند ما در پایه موفق باشد و امیدوارم بازیکنان از این رده‌ها به تیم ملی دعوت شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.