کد خبر : 191827
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 16:03
-

کرونا، سد راه نسل طلایی فوتسال ایران؟

کرونا، سد راه نسل طلایی فوتسال ایران؟

مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا قرار بود در فروردین ماه ۱۴۰۰ به میزبانی کشور کویت برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا قرار بود در فروردین ماه ۱۴۰۰ به میزبانی کشور کویت برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان این نهاد مربوطه لغو شد. رقابت‌هایی که قرار بود گزینشی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی باشد. مسابقات جام جهانی فوتسال قرار است سال آینده به میزبانی لیتوانی برگزار شود و ۵ تیم برتر قاره آسیا راهی این رقابت‌ها خواهند شد.

عدم برگزاری مسابقات از لحاظ ورزشی خوب نیست

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، درباره لغو این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا عقب افتاد. AFC باید خیلی زودتر و با فاصله این کار را (لغو بازی‌ها) می‌کرد، نه اینکه بازی‌ها را هر دو ماه به تعویق بیندازد. بحث بودجه و اسپانسر مطرح شد اما شرایط بازی‌ها باید زودتر تعیین تکلیف می‌شد تا تیم‌ها تکلیف خودشان را بدانند. عدم برگزاری مسابقات از لحاظ ورزشی خوب نیست، اما با شرایط سختی که به‌‌خاطر کرونا با آن مواجه بودیم، تصمیم خوبی گرفته شد.

او با اشاره به دشوار بودن پروتکل‌های بهداشتی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تدارک پروتکل‌های بهداشتی، هزینه‌های سنگینی دارد و کسی زیر بار قبول این هزینه‌ها نرفته است. تنها قطر می‌تواند از پس این پروتکل‌ها بربیاید که این کشور در جام ملت‌های آسیا شرکت نمی‌کند. مسابقات به همین خاطر لغو و به سال ۲۰۲۲ موکول شد. این رقابت‌ها، مرحله مقدماتی جام جهانی لیتوانی بود و موارد دیگر برای انتخاب نمایندگان قاره آسیا برای جام جهانی در نظر گرفته می‌شود. فقط رده‌بندی جهانی مهم نیست و معیارهایی چون دیدارهای دوستانه و فعالیت تیم‌ها اهمیت دارد. ما که مشکلی از آن نداریم و سایر کشورها در این باره بحث دارند.

جام جهانی میدانی است برای حضور و ظهور بازیکنان جدید

محمود خوراکچی، کارشناس فوتسال، درباره لغو مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتسال اظهار کرد: بله متاسفانه مسابقات آسیایی از سوی AFC لغو شد و بنابراین باید بدون بازی های آسیایی راهی جام جهانی شویم. تیم ملی ایران در دوره قبلی در رده سوم قرار گرفت و با این اوصاف انتظارات فیفا هم از تیم ایران بالاست ولی متاسفانه ما از دوره قبل مسابقات جام جهانی تا این دوره آن‌طور که انتظار می رفت نتوانستیم تیم ملی مان را بسازیم و آن برنامه‌ای که کادر فنی ارائه داده بود را عملی کنیم. الان هم یک سال است درگیر کرونا هستیم و در ادامه مسابقات مقدماتی هم لغو شد و بازی‌هایی که می توانست برای بازیکنان جدید و جوان ما فرصت طلایی باشد که شاید بتوانند در ترکیب جام جهانی هم قرار بگیرند. من فکر می‌کنم هر دوره جام جهانی ظهور و حضور یکسری بازیکنان با کیفیت و استاندارد است که در این دوره اکثر کشورها دچار این مشکل خواهند شد.

با این سیاست کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی ایران به مقصد نخواهد رسید

وحید شمسایی، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال، نیز با اشاره به لغو مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتسال گفت: متاسفانه مسابقات مقدماتی لغو شد و این اتفاق می‌تواند در سطح آسیا ضربه بزرگی را به پیکره فوتسال ایران وارد کند. برای مسابقات جام جهانی هم خبرهای خوبی نمی‌شنویم، یک روز می‌گویند لغو می‌شود و یک روز هم خبر از برگزاری صددرصدی می‌دهند که واقعا باید تاسف خورد. در چنین شرایطی تیم‌ ملی و کادرش کاملا بلاتکلیف هستند و فقط می‌توانند اردوهای مقطعی برگزار کنند و با این سیاست کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ملی ایران به مقصد نخواهد رسید.

سخن آخر

بدون تردید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای معرفی ۵ نماینده از این قاره در رقابت‌های جام جهانی ساز و کار جدیدی را در پیش خواهد گرفت که در هر صورت با توجه به عملکرد فوتسال ایران و رنکینگ خوب آن در سطح جهانی شاهد حضور ملی پوشان در این رویداد بزرگ ورزشی خواهیم بود. اما با توجه به شرایطی که کرونا در جهان به وجود آورده است این احتمال وجود دارد که مسابقات جام جهانی لیتوانی نیز دستخوش تغییرات شود که با این اوصاف شاید دیگر فرصتی فراهم نشود که نسل طلایی فوتسال کشورمان بار دیگر این میدان بزرگ و مهم را تجربه کند. ۴/۵

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.