کد خبر : 191851
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 11:49
-

ناظم‌الشریعه: توانایی قهرمانی جهان را داریم اما با پشتیبانی مناسب/ به خاطر فوتبال با ازبکستان بازی کردیم

ناظم‌الشریعه: توانایی قهرمانی جهان را داریم اما با پشتیبانی مناسب/ به خاطر فوتبال با ازبکستان بازی کردیم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت که شاگردانش توانایی قهرمانی جام جهانی لیتوانی را هم دارند، اما به شرطی که پشتیبانی مناسبی از آنها صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد ناظم‌الشریعه درباره اردوی تیم ملی فوتسال در بهمن که بیشتر برای بازیکنان جوان بود، اظهار داشت: مدت‌ها بود به این اردو نیاز داشتیم، اما یکی دو بازیکن جوان که برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده بودند، به خاطر کرونا مجبور شدند اردو را ترک کنند. تست کرونای کیانوش شیرپور مثبت شد که هم‌اتاقی‌های او هم از اردوی تیم ملی جدا شدند.

بازیکنان جوان، خودشان را در لیگ برتر نشان دهند تا به تیم ملی برسند
وی با بیان اینکه کادر فنی در این اردو به آنالیز بازی‌ها و مرور کارهای تاکتیکی پرداخت، تصریح کرد: تست کرونای بازیکنان مشکوک در نهایت منفی شد، اما چاره دیگری نداشتیم. این اردو کیفیت خوبی داشت و از آن راضی بودم. بازیکنان جوان باید در لیگ برتر بازی کنند. آنها باید خودشان را در لیگ نشان دهند تا به تیم ملی دعوت شوند.

ازبکستان نشان داد چقدر پیشرفت کرده است
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره تمرینات درون‌تیمی شاگردانش، همزمان با سفر تیم ملی آرژانتین به آسیا و دیدار با تیم ملی ازبکستان بیان کرد: ما خیلی پیگیری کردیم و دوست داشتیم بازی دوستانه برگزار کنیم. اردوی تدارکاتی آخرین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و از این به بعد باید به فکر باشیم. آرژانتین که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۶ است، با ازبکستان بازی کرد و یک بر صفر پیروز شد. این نشان می‌دهد ازبکستان چقدر پیشرفت کرده است. ما هم به کمیته فوتسال برنامه دادیم و امیدواریم به آن رسیدگی شود.

بهترین تیم دنیا هم بدون داشتن بازی تدارکاتی شکست می‌خورد
ناظم‌الشریعه با اشاره به اهمیت آماده‌سازی مناسب به تسنیم گفت: سال آینده باید در جام جهانی به میدان برویم و پروتکل‌های بهداشتی مناسبی تدارک ببینیم. جام جهانی مانند یک تابلوست و از اکنون باید با چهار تیم خوب قرارداد ببندیم. بهترین‌های جهان در این مسابقات به میدان می‌روند و اگر بهترین تیم دنیا هم باشید، بدون داشتن بازی تدارکاتی شکست می‌خورید.

پتانسیل قهرمانی جهان را داریم، اما با امکانات و پشتیبانی مناسب
وی در مورد اینکه حسین شمس گفته بود ملی‌پوشان با حضور در تورنمنت‌های مشهد، ارومیه و آستاراخان، تدارکات خوبی داشته‌اند و می‌توانند قهرمانی جام جهانی لیتوانی را هم در ذهن داشته باشند، خاطرنشان کرد: من با شمس موافق هستم و ما پتانسیل قهرمانی جهان را داریم، اما با امکانات، برنامه‌ریزی و پشتیبانی مناسب. با پشتیبانی می‌توانیم هر کاری کنیم؛ همانطور که برای جام جهانی ۲۰۱۶ دیدارهای دوستانه خوبی مقابل کرواسی و ایتالیا داشتیم و در چند تورنمنت دوستانه شرکت کردیم.

در سال ۲۰۲۰ فقط با ازبکستان بازی کردیم، آن هم به خاطر تیم ملی فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان اینکه شرایط کنونی با وضعیت سال ۲۰۱۶ متفاوت است، اظهار داشت: تورنمنت‌های قبلی در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ بود، بگویید در سال ۲۰۲۰ به کدام تورنمنت رفتیم؟ فقط با ازبکستان دیدار دوستانه داشتیم که به خاطر (تیم ملی) فوتبال بود. نمی‌خواهم زحمات انجام شده را فراموش کنم، اما اگر رابطه خوب پرهیزگار نبود، به این سفر هم نمی‌رفتیم.

امیدوارم با برزیل رفت و برگشت بازی کنیم
ناظم‌الشریعه درباره دیدارهای دوستانه آتی تیم ملی ایران تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی داریم، به شرطی که انجام شود. سازمان لیگ و کمیته فوتسال باید درباره فیفادی اسفند و برگزاری لیگ تصمیم بگیرند. هلند با ما نامه‌نگاری کرده که شمس مشغول پیگیری بازی با این تیم است. تیم ملی برزیل هم برای دیدار تدارکاتی به ما درخواست داده است که امیدوارم مقابل این کشور، بازی‌های رفت و برگشت داشته باشیم. تکلیف فدراسیون فوتبال هم باید مشخص شود و پروتکل‌های لازم را ببندیم، اما جام جهانی نزدیک است و هر کسی که به ریاست فدراسیون برسد، باید به فکر این موارد باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.