کد خبر : 193477
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 11:57
-

چشم‌پوشی از کیفیت لیگ فوتسال زنان به خاطر ۵۰ میلیون؟

چشم‌پوشی از کیفیت لیگ فوتسال زنان به خاطر ۵۰ میلیون؟

به نظر می‌رسد انصراف‌های مکرر تیم‌ها در مسابقات فوتسال زنان و اضافه شدن تیم‌هایی با کیفیت پایین به لیگ، پیامد منفی برای فوتسال زنان دارد و این در حالی است که قانون درستی برای حل چنین مسائلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، به نظر می‌رسد انصراف‌های مکرر تیم‌ها در مسابقات فوتسال زنان و اضافه شدن تیم‌هایی با کیفیت پایین به لیگ، پیامد منفی برای فوتسال زنان دارد و این در حالی است که قانون درستی برای حل چنین مسائلی وجود ندارد.

نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال زنان، جمعه (۸ اسفند) با برگزاری دیدارهای هفته هفتم به پایان رسید که در گروه اول تیم ملی حفاری اهواز و در گروه دوم پالایش نفت آبادان صدرنشین شدند.

لیگ امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد و ۱۴ تیم در دو گروه قرار گرفتند. هر چند شیوع کرونا باعث تاخیر در آغاز مسابقات شد و بیشتر بازیکنان به دلیل دوری از تمرین گروهی در اوایل فصل از شرایط آمادگی خود دور بودند اما رفته رفته آماده‌تر شدند و انتظار بر این است که در نیم فصل دوم شاهد عملکرد بهتری از تیم‌ها باشیم.

فصل جاری لیگ همچون گذشته مشکل انصراف برخی تیم‌ها از حضور مقابل حریف وجود داشت، به گونه‌ای در ۷ هفته مسابقه ۴ بار تیم‌ها از رویارویی با حریفانشان انصراف داده‌اند که سهم گروه اول از این انصراف‌ها سه و گروه دوم یک بار بود.

این مشکل صدای اعتراض برخی از مربیان لیگ برتر را هم درآورده است‌؛ شهناز یاری سرمربی تیم سایپا با انتقاد از سازمان لیگ به ایسنا گفت: “از ابتدای لیگ تا الان دو تیم از حضور مقابل ما انصراف داده‌اند که به ضررمان است. سازمان لیگ هیچ رفتار قاطعی نشان نمی‌دهد. در حالی که سال‌های گذشته تیم‌ها با شرکت نکردن در مسابقه‌ از لیگ حذف می‌شدند و باشگاهی حق نداشت دل‌بخواهی از حضور در مسابقه‌ای انصراف دهد. در حال عقب گرد هستیم و نمی‌دانم چرا اجازه می‌دهیم چنین شرایطی پیش بیاید و قانون درستی در این زمینه نداریم.”

جدا از اینکه قانون درستی برای برخورد با تیم‌هایی که حاضر به مسابقه در لیگ نیستند، وجود ندارد و هیچ اقدام جدی در راستای حل این مشکل انجام نمی‌شود، افزایش بی‌حساب و کتاب تعداد تیم‌های لیگ هم عامل دیگری برای تداوم این وضعیت است. وقتی فدراسیون به هر تیمی که از دسته یک صعود می‌کند و می‌تواند ۵۰ میلیون تومان ورودیه را پرداخت کند مجوز حضور در لیگ‌ برتر را می‌دهد، می‌توان انتظار داشت که مشکلات همچنان گریبان فوتسال زنان را رها نکند.

در اکثر مواقع تیم‌هایی که اضافه می‌شوند کیفیت مناسبی ندارند، یک فصل از تمام تیم‌ها گل می‌خورند و بدون هیچ امتیازی دوباره به دسته یک سقوط می‌کنند. هیات فوتبال اصفهان یکی از تیم‌هایی است که امسال به لیگ اضافه شده و در ۶ دیدار ۵۲ گل خورده، تنها یک گل زده و بدون هیچ امتیازی در قعر جدول قرار دارد. سایر تیم‌هایی هم که اضافه شده‌اند تفاضل گل منفی دارند و در رتبه‌های آخر جدول رده‌بندی هستند.

سوال اینجاست که اضافه کردن تیمی که فقط گل می‌خورد و در آخر با تفاضل گلی عجیب حذف می‌شود چه کمکی به افزایش کیفیت مسابقات می‌کند؟ آیا نتایجی مثل ۲۱ بر صفر (نتیجه پیروزی سایپا مقابل هیات فوتبال رودان) وجهه فوتسال زنان را در ذهن مخاطبان خراب نمی‌کند؟ دلیل اینکه مسابقات با تعداد تیم‌های کمتری برگزار نمی‌شود، چیست؟ پرداخت ورودیه تنها فیلتر حضور در لیگ برتر است؟ چرا با وجود تعداد موارد انصراف تیم‌ها از مسابقه هنوز قانون درستی برای برخورد با آنها وجود ندارد؟

البته مسئولان کمیته زنان فدراسیون و مسئول لیگ فوتسال زنان سکوت کرده‌اند و حاضر نیستند به این سوالات پاسخ بدهند همچون بسیاری اقدامات دیگر که انجام داده‌اند و پیامدهای اسف‌باری برای فوتبال و فوتسال زنان به بار آورده‌اند اما خود را ملزم به پاسخگویی ندانسته‌اند.

فوتسال زنان ایران با دو قهرمانی پیاپی در آسیا جزو رشته‌هایی است که توانایی حضور مقتدرانه در مسابقات بین‌المللی را دارد. یکی از مسائلی که باعث می‌شود تیم ملی همچنان قدرتمند باقی بماند لیگ پویا و فنی است؛ بنابراین نباید با تصمیمات نادرست به کیفیت لیگ و در نهایت تیم ملی ضربه زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.