کد خبر : 194965
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فروردین 1400 - 12:47
-

سال کرونا زده فوتسال ملی با لغو اردوها و بازی‌های تدارکاتی

سال کرونا زده فوتسال ملی با لغو اردوها و بازی‌های تدارکاتی

تیم ملی فوتسال ایران در سال ۱۳۹۹ تحت تاثیر بیماری کویید ۱۹ با لغو پی در پی اروها و بازی‌های تدارکاتی روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فوتسال ایران در سال ۱۳۹۹ تحت تاثیر بیماری کووید ۱۹ روزهای آرام، خلوت و البته پر چالشی را پشت سر گذاشت و با توجه به لغو چند باره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و هم‌چنین بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی، اردوهای تیم ملی فوتسال نیز به صورت پی در پی لغو شد و شاگردان ناظم الشریعه نتوانستند به صورت منظم و مرتب اردوهای تدارکاتی برگزار کنند.

هم‌چنین کمیته فوتسال در تدارک حریف مناسب برای تیم ملی ناکام بود و جز دو بازی دوستانه با ازبکستان که ۱۶ و ۱۷ مهر در جریان سفر تیم ملی فوتبال ایران به تاشکند رقم خورد فوتسال کشورمان هیچ بازی دوستانه دیگری را در این سال برگزار نکرد .با وجود این که مذاکراتی با کشورهای تایلند، ژاپن، کویت، هلند و حتی برزیل برای بازی دوستانه صورت گرفته بود اما هیچ کدام از این دیدارها برگزار نشد تا تنها چند اردوی داخلی و دو بازی دوستانه با ازبکستان رهاورد فوتسال ایران در سال ۹۹ باشد. 

در کنار این‌ها مشکلات مالی موجود در فدراسیون فوتبال به فوتسال کشورمان نیز رخنه کرد و همین عامل باعث شد تا محمد هاشم‌زاده، مربی تیم ملی پس از ماه‌ها دریافت نکردن دستمزد خود، ماندن در تیم ملی را به لقایش بخشیده و به پیشنهاد تیم گیتی پسند برای حضور در کادر فنی این تیم باشگاهی پاسخ مثبت دهد. 

کادر فنی تیم ملی با این حال با شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال در اکثر هفته‌ها بازی‌ها را رصد کرده و چهره‌های احتمالی و مورد نظر را انتخاب کرده‌اند تا با مشخص شدن بازی‌های تدارکاتی، اردوهای مناسبی هم برگزار کنند.

لغو کامل بازی‌های فوتسال قهرمانی آسیا و معرفی نمایندگان قاره کهن با مکانیزمی خاص به جام جهانی عملاً باعث شد تا فیفا دی های بهمن و اسفند تیم ملی نیز لغو شده و با توجه به قطعی بودن صعود ایران به جام جهانی، ناظم الشریعه از هم اکنون به فکر ساختن تیم قدرتمند برای حضور در لیتوانی و دفاع از کسب عنوان سومی دوره گذشته ایران در مسابقات جام جهانی باشد.

با توجه به ادامه‌دار بودن بیماری کووید ۱۹، مشکلات مالی و هم‌چنین مسائلی مثل تحریم، فوتسال ایران در سال ۱۴۰۰ راه سختی برای آماده‌سازی و برگزاری بازی دوستانه و تدارکاتی مناسب دارد و باید امیدوار بود تا کمیته فوتسال با پشت سر گذاشتن این مشکلات بتواند خواسته‌های کادر فنی تیم ملی برای آماده سازی یک تیم قدرتمند را فراهم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.