کد خبر : 195048
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1400 - 12:31
-

سال سخت فوتسال ایران در جام جهانی

سال سخت فوتسال ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتسال کشورمان شهریور ماه امسال باید در مسابقات جام جهانی به مصاف رقبای قدرتمند خود برود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال کشورمان امسال رقابت‌های مهمی را پیش رو دارد و ملی پوشان در شهریور ماه باید در مسابقات جام جهانی حاضر شوند. با توجه به اینکه تیم ملی فوتسال کشورمان در دوره قبل این رقابت‌ها موفق شده بود عنوان سومی دنیا را به دست آورد، از همین رو کشور‌های صاحب سبک دنیا، امروز ایران را به چشم دیگری نگاه می‌کنند و قطعا با تمام توان و نیروی خود به مصاف یوز‌های ایرانی خواهند آمد.

کمیته فوتسال این روز‌ها در حال تلاش است تا با فراهم کردن بازی‌های دوستانه و اردوی‌های مناسب ملی پوشان کشورمان را در بهترین شرایط به مسابقات جام جهانی اعزام کند.

فوتسالیست‌های کشورمان ابتدا قرار است اردیبهشت ماه در تورنمنت تایلند حاضر شوند که با حضور ۱۰ تیم مختلف جهان برگزار می‌شود. از تیم‌های هلند، ژاپن، ازبکستان و ویتنام به عنوان کشور‌های شرکت کننده در این مسابقات یاد می‌شود. همچنین ملی پوشان فوتسال کشورمان قرار است بعد از پایان این بازی‌ها به ایران برگشته و بار دیگر اواسط تیر ماه به تایلند بروند و این بار با ۱۲ تیم برتر جهان بازی می‌کنند.

طبق برنامه ریزی که تایلندی‌ها انجام داده اند در تورنمنت ۱۲ جانبه‌ای که قرار است در تیر ماه برگزار شود کشور‌های برزیل، آرژانتین و اسپانیا هم حضور خواهند داشت که می‌توان این مسابقات را شبیه به جام جهانی کوچک دانست. همچنین بعد از پایان این تورنمنت ملی پوشان کشورمان بازی دوستانه‌ای نخواهند داشت، اما کمیته فوتسال در حال رایزنی است تا در صورت فراهم بودن شرایط مجارستان و آرژانیتن را به ایران آورده تا قبل از شروع جام جهانی چند دیدار تدارکاتی با ما انجام دهند.

شنیده می‌شود مجارستانی‌ها برای حضور در ایران مشکلی ندارند و حتی حاضر هستند به صورت رفت و برگشت با ما دیدار دوستانه برگزار کنند، اما هنوز آرژانتین جواب قطعی نداده و به احتمال بسیار زیاد آن‌ها بعد از تورنمنت تایلند به ایران خواهند آمد تا خودشان را برای حضور در جام جهانی آماده کنند. تمام این موارد گفته شده بستگی به ویروس کرونا دارد، اگر این ویروس اجازه دهد، قطعا تیم ملی فوتسال کشورمان می‌تواند قبل از شروع جام جهانی، بالای ۱۰ بازی دوستانه برگزار کند و همین موضوع باعث خواهد شد تا ملی پوشان فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی عملکرد درخشانی از خودشان نشان دهند.

اگر می‌بینیم تیم ملی فوتسال کشورمان توانست در دوره قبل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ به مقام سومی دست پیدا کند، برگزاری بازی‌های دوستانه‌ای که تیم ملی در آن زمان انجام داد نقش مهمی در موفقیت ملی پوشان داشت و حالا هم اگر می‌خواهیم به جمع ۴ تیم پایانی و حتی به فینال رقابت‌های جام جهانی برسیم باید تا آنجا که می‌توانیم برای تیم ملی فوتسال بازی‌های دوستانه با کیفیت فراهم کنیم تا شاگردان ناظم الشریعه با دست پر راهی رقابت‌های قهرمانی جهان شوند.

مسابقات جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۱ شهریور ماه در لیتوانی برگزار می‌شود. در دروه قبل این رقابت‌ها ملی پوشان کشورمان در دیدار نیمه نهایی مغلوب روسیه شده و از رسیدن به بازی پایانی باز ماندند. فوتسالیست‌های ایرانی در دیدار رده بندی برابر پرتغال به پیروزی دست پیدا کرده و با این برتری موفق شدند رتبه سومی دنیا را از آن خود کنند. همچنین تیم‌های آرژانتین و روسیه به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.