کد خبر : 195509
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 19:58
-

پرهیزکار: به تیم‌ملی فوتسال خوش‌بین هستم/ استقلال کمیته فوتسال می‌تواند به این رشته کمک کند/ کنسلی مسابقات آسیایی به تیم‌های این قاره آسیب زد

پرهیزکار: به تیم‌ملی فوتسال خوش‌بین هستم/ استقلال کمیته فوتسال می‌تواند به این رشته کمک کند/ کنسلی مسابقات آسیایی به تیم‌های این قاره آسیب زد

رئیس کمیته فوتسال در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داوود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال در خصوص شرایط تیم‌ملی فوتسال گفت: بعد از سپری کردن سالی سخت به علت شیوع بیماری کرونا و لغو مسابقات مختلف، نتوانستیم به صورتی که مایل بودیم برای تیم ملی دیدار‌های دوستانه برگزار کنیم، اما در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی‌های انجام شده در اولین رقابت‌های تیم ملی فوتسال که از ۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد ماه در کشور تایلند با حضور ۸ تیم برگزار خواهند شد، حاضر خواهیم بود که می‌تواند به تیم ملی فوتسال کمک کند. در این رقابت ها تیم‌های فوتسال کویت، تایلند، مالزی، هلند، ویتنام، عربستان و ازبکستان حاضر خواهند بود.

 

پرهیزکار ادامه داد: اردو‌های تیم ملی بعد از پایان رقابت‌های لیگ برگزار می شوند که به اعزام تیم ملی به تایلند متصل خواهند شد. در تیر ماه رقابت دیگری را در پیش داریم با حضور ۱۲ تیم که شامل تیم‌های آسیایی و اروپایی است که همه آن‌ها در جام جهانی فوتسال حضور دارند؛ البته برگزاری این رقابت هنوز به طور قطع تایید نشده است. بعد از عقد قرارداد ۲ دیدار با تیم ملی ژاپن در داخل این کشور انجام خواهیم داد و صحبت‌های اولیه‌ای با تیم ملی بلاروس برای ۲ دیدار دوستانه در پنجم تا دهم شهریور نیز انجام شده است که می‌توان از بلاروس به شکل زمینی به مسابقات جام جهانی در کشور لیتوانی سفر کرد. این فرآیند آماده‌سازی تیم‌ملی است.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص دیدار دوستانه با ژاپن اظهار داشت: با فدراسیون فوتبال ژاپن مکاتبه کرده ایم و آن‌ها رسما جواب نامه ما را داده و گفته اند که ۲ دیدار دوستانه انجام خواهد شد. حتی شهر‌های محل برگزاری این دیدار‌ها به همراه تاریخ بازی مشخص شده؛ پس نمی‌توان گفت که این مسابقات کنسل شده اند. ژاپنی‌ها می‌گویند بعد از مکاتبات باید قراردادی بین ۲ فدراسیون بسته شود و بعد از آن این بازی‌ها نهایی خواهند شد.

پرهیزکار در ادامه تصریح کرد: همه اعضای فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال به همراه پیشکسوتان در تلاش هستیم  که تیم ملی عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشد. در شرایط سختی قرار داریم و برای گذر از آن باید تلاش کنیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا ۶ بار مسابقات را به تعویق انداخت. این گونه رفتار‌ها برنامه ریزی را سخت می‌کنند. معتقدم کنسل شدن مسابقات آسیایی به تیم‌های این قاره آسیب زد؛ چون می‌توانست یک محک برای تیم‌های آسیایی باشد. در این ۵ ماه تلاش خواهیم کرد بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم؛ چرا که به این تیم خوشبین هستیم.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص پیشرفت فوتسال کشور در سال‌های اخیر گفت: همان رتبه قبل را حفظ و در بدترین شرایط فوتسال را حفظ کردیم. مسابقات ۳ جانبه مشهد را در سخت‌ترین شرایط برگزار کردیم. تاریخ مسابقات آسیایی و میزبان آن بار‌ها عوض شد. در سال ۱۳۹۹ هیچ تیم آسیایی به جز ما و ازبکستان نتوانست دیدار دوستانه انجام دهد. در سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی در حال رخ دادن هستند و امیدوارم بتوانیم عنوانی بهتر از دوره قبل را به دست آوریم. لیگ برتر فوتسال ما جزء برترین لیگ‌های فوتسال جهان است و در همین شرایط سخت به شکل منظم برگزار می‌شود. ثمره همین لیگ در تیم ملی وارد می‌شود و برای کادر فنی لیگ برتر ارجحیت دارد تا تیم ملی شادابی را به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

پرهیزکار در خصوص مشکلات فوتسال کشور گفت: بزرگترین مشکل فوتسال، مشکلات مالی است و مربیان و بازیکنان از آن رنج می‌برند. مشکل دیگر استقلال کمیته فوتسال است؛ چرا که معتقدیم اگر کمیته فوتسال مانند کشور‌های اروپایی از نظر ساختاری جدا عمل کند و به فدراسیون گزارش دهد، می‌توان از پتانسیل موجود در این رشته استفاده کرد؛ چرا که اولویت در فدراسیون، رشته فوتبال است. شنبه آینده جلسه مفصلی در خصوص برنامه‌های کمیته فوتسال با عزیزی خادم خواهیم داشت. اولین گام ما خانه فوتسال است که بخش زیادی از آن انجام شده و می‌تواند برای فوتسال کشور باقی بماند و مبحث دیگر استقلال کمیته فوتسال است.

رئیس کمیته فوتسال در پایان عنوان کرد: بخش زیادی از دوران حضور من در کمیته فوتسال مصادف با شیوع ویروس کرونا بود، اما تمام سعی خود را کردیم تا مشکلات فوتسال را حل کنیم. تمام امید این است که در ۵ ماه باقی مانده تا جام جهانی بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم. من از علاقه‌مندان به تیم‌های پایه هستم. در سال گذشته برنامه ریزی خوبی برای تیم‌های پایه و استعدادیابی در سکوت انجام داده ایم. ۲ تیم ملی در رده‌های سنی زیر ۲۰ و ۲۳ سال داریم که به راحتی می‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.