کد خبر : 196182
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400 - 8:03
-

بانوان فوتسالیست از تاخیر ۳ ساله پاداش‌ها چقدر متضرر شده‌اند؟

بانوان فوتسالیست از تاخیر ۳ ساله پاداش‌ها چقدر متضرر شده‌اند؟

در صورتی که پاداش ۲۲ میلیون تومانی قهرمانی تیم‌ملی فوتسال زنان ایران در آسیا در موعد مقرر و در سال ۱۳۹۷ پرداخت می‌شد، به نسبت بهره برداری هر فرد از این مبلغ، سود مالی بین حداقل ۱۵تا ۶۵ میلیون تومان نصیب هر ملی‌پوش می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۷ بود که تیم ملی فوتسال زنان ایران برای دومین دوره پیاپی قهرمان آسیا شد و در پی این قهرمانی، مقرر شد که فدراسیون فوتبال به اعضای تیم ملی اعم از ملی پوشان و کادر فنی ۲۲ میلیون تومان پاداش پرداخت کند اما به تازگی و با گذشت حدود سه سال در نهایت این پاداش پرداخت شد آن هم در شرایطی که ۱۰ درصد مالیات از آن کسر و به جای ۲۲ میلیون تومان، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به حساب بازیکنان واریز شده است.

این دیرکرد پرداخت و حتی کاهش مالیات پاداش پرداخت شده به تیم ملی فوتسال زنان ایران، واکنش هایی را نیز به همراه داشته است؛ فرزانه توسلی که به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون حق رای داشت، به در این رابطه بیان کرده بود که ۲۲ میلیون تومان شاید سه سال پیش به درد می‌خورد، اما الان پولی نیست.

آرزو صدقیانی زاده نیز در گفت و گو بیان کرد که جای تاسف دارد که بعد از سه سال نه تنها مبلغی به پاداش‌ها اضافه نشد بلکه ۱۰ درصد مالیات هم از آن کم کردند. با ۲۲ میلیون تومان دیگر نمی‌توان یک گوشی آیفون هم گرفت.

سارا شیربیگی هم گفت: نمی‌دانم کسر مالیات را کجای دلمان بگذاریم. حداقل می‌توانستند آن را کم نکنند. انتظار بر افزایش مبلغ بود اما کسر ۱۰ درصد مالیات همه را ناراحت کرده است. همچنین نسترن مقیمی دیگر ملی‌پوشی بود که در واکنش به کسر مالیات به ایسنا گفت: انتظار نداشتیم ۱۰ درصد کم شود. مگر از پاداش قهرمانی هم مالیات کسر می‌شود؟ شاید قانون جدیدی وضع کرده‌اند که از پاداش مالیات کم شود. از طرفی ۵۰۰ دلار دیگر هم طلب داریم و باید مجموعا ۳۰ میلیون تومان به ما می‌دادند، اما نمی‌دانم چرا کسی به آن توجه نمی‌کند. سه سال پیش به ما گفتند اگر به مرحله نهایی مسابقات صعود کنید، ۵۰۰ دلار پاداش می‌گیرید اما هنوز نداده‌اند.

علی صانعی، مشاور فنی تیم ملی فوتسال زنان در جام ملت‌های آسیا هم در پیج شخصی خود به این ماجرا واکنش نشان داد و نوشت: چطور به خودتان اجازه کسر ۱۰ درصد مالیات داده‌اید، در حالی که ارزش این پاداش یک چهارم شده است؟ مهسا کمالی هم در اینستاگرام خود نوشت: خدا قوت، بعد از سه سال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کم شد. به همه دوستان خسته نباشید می‌گویم. برای این فدراسیون و این فوتبال متاسفم که سهم ما از میلیاردها دلار پول، ۲۲ میلیون تومان هم نبود.

 

 یکی از روش های محاسبه سود یا افت میزان سرمایه، قیاس آن با نرخ سود بانکی و یا نرخ ارز است، بنابراین اگر ۲۲ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته برای تیم ملی فوتسال زنان از سه سال پیش تاکنون به عنوان سپرده بانکی سود دریافت می‌کرد، در صورتی که نرخ سود بانکی به طور متوسط سالانه طی سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹، سالانه معادل ۲۰ درصد لحاظ شود، ۲۲ میلیون تومان پاداش سال ۹۷ الان به حدود ۳۷ میلیون تومان افزایش یافته بود.

هرچند نرخ بهره بانکی کمتر از تورم محاسبه و تعریف می‌شود و ملاک قابل اتکایی در این زمینه نیست و برخی در قیاس با نرخ ارز ارزش پول را ملاک قرار می‌دهند که بر این اساس خردادماه سال ۹۷ قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۶۰۰۰ تومان بود و اکنون قیمت دلار در بازار آزاد به حدود ۲۵ هزار تومان رسیده است که رشد بیش از ۴ برابری را نشان می دهد و اگر ۲۲ میلیون تومان را حدود چهار برابر کنیم به عددی حدود ۸۸ میلیون تومانی می‌رسیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.