کد خبر : 196623
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 10:03
-

ترابیان: ناظم الشریعه بهتر از هر کسی راه جوان‌گرایی را می‌داند

ترابیان: ناظم الشریعه بهتر از هر کسی راه جوان‌گرایی را می‌داند

رییس پیشین کمیته فوتسال گفت: جوان‌گرایی در تیم ملی در آستانه جام جهانی باید با نظر و سلیقه سرمربی تیم ملی فوتسال انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان، رییس پیشین کمیته فوتسال در مورد جوانگرایی در تیم ملی فوتسال ایران گفت: این حق مسلم سرمربی و کادر فنی تیم ملی است که ببینند برای نبردهای پیش‌رو چه تیمی و با چه توانی آماده کنند و با چه قدرت و چه شرایطی ظاهر شوند. مسلماً یک تیم خیلی جوان و دارای توانایی‌های فنی از همه چیز بهتر است اما از طرف دیگر مربی طوری تیم را تنظیم می‌کند که از جوان‌ها هم در کنار با تجربه‌ها استفاده کند و بیش‌تر تکیه بر روی توانایی‌های فردی و تاکتیکی بعضی از بازیکنان است.

او افزود: برخی مواقع سلیقه مربی هم شرط است که به چه شکل تیم را روانه میدان می‌کند اما از همه این موارد مهم‌تر، چیزی که مربی را آماده انتخاب می‌کند میدانی هست که تیم ما باید در آن‌جا ظاهر شود. در شهریور امسال تیم ملی فوتسال ما در جام جهانی فوتسال شرکت خواهد کرد. جام جهانی که تیم‌های قدرتمند دنیا در آن‌جا حضور دارد و قطعاً تیم ما با یدک کشیدن عنوان سومی دوره گذشته در این دوره حاضر خواهد بود و باید خیلی آماده و ایده‌آل در این رقابت‌ها شرکت کند.

ترابیان ادامه داد: تصورم این است که با این روندی که از دور شاهد آن هستم کادر فنی تیم ملی به دنبال این است که از بعضی از بازیکنان باتجربه و امتحان پس داده که می‌دانند اهمیت این بازی‌ها چگونه است و باید به چه شکلی بازی کنند و مسائل حاشیه جام جهانی را دیدند استفاده کند و حدود ۲۵ درصد از بازیکنان جوان که برای اولین‌بار جام جهانی را تجربه می‌کنند و شرایط مناسبی دارند و می‌توانند در مواقع نیاز به کمک تیم ملی بیایند اما تجربه جام جهانی را ندارد استفاده کند.

رییس پیشین کمیته فوتسال با بیان این که ما در چندین پست بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم که سرمربی تیم ملی می‌تواند در این راستا از بازیکنان جوان در کنار باتجربه استفاده کند، اذعان کرد: بهتر است که در این زمینه عنان کار را به سرمربی تیم ملی دهیم. ناظم الشریعه امتحان خود را پس داده و امیدوار هستیم که بتوانیم یک بار دیگر در جام جهانی بدرخشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.