کد خبر : 197713
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 12:41
-

یاری: باخت مقابل اهواز به معنی خداحافظی با قهرمانی بود/ ناظمی و فتحی افتخار آسیا هستند

یاری: باخت مقابل اهواز به معنی خداحافظی با قهرمانی بود/ ناظمی و فتحی افتخار آسیا هستند

سرمربی تیم فوتسال زنان سایپا می‌گوید دیدار مقابل ملی حفاری اهواز در هفته سوم لیگ حساسیت بالایی داشت تا آنجا که شکست مقابل این تیم به معنی خداحافظی با قهرمانی بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هفته سوم مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال زنان برگزار شد که در پایان تیم پالایش نفت آبادان با هفت امتیاز در صدر جدول قرار گرفت، سایپا با ۶ امتیاز دوم شد و تیم‌های هیات فوتبال خراسان رضوی و ملی حفاری اهواز نیز با سه و یک امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم ایستادند.  

تیم سایپا این هفته میزبان ملی‌حفاری بود که نیمه اول را با شکست ۲ بر صفر راهی رختکن شد اما در نیمه دوم ۵ بر ۳ به برتری رسید.  

شهناز یاری در مورد پیروزی مقابل ملی حفاری به ایسنا گفت: چهار تیم راه یافته به مرحله نهایی فوق‌العاده هستند و بازیکنان خیلی خوبی دارند، بنابراین نمی‌توان در هیچ مسابقه‌ای خود را از قبل برنده دانست. رقابت‌ها بسیار نزدیک و سخت هستند و آسیب‌دیدگی‌ها باعث شده تا مربیان دچار مشکل شوند، اما باید با داشته‌هایمان کار را ادامه بدهیم. در نیمه اول دیدار با حفاری علی‌رغم برتری در جریان بازی، دو بر صفر بازنده به رختکن رفتیم. اشتباهاتی داشتیم و هر تیمی که کمترین اشتباه را بکند، برنده می‌شود. در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشتیم و اگر با همان روند ادامه می‌دادیم باید با قهرمانی خداحافظی می‌کردیم، به همین دلیل با تغییر استراتژی در پنح دقیقه اول باید به دو گل می‌رسیدم و کار را به تساوی می‌کشاندیم تا در ادامه بازی را در دست بگیریم که خوشبختانه برنامه‌هایمان جواب داد.

او افزود: با تغییر سبک بازی به گل رسیدیم و پیش افتادیم. هنگامی که چهار بر دو جلو بودیم هر دو تیم به پاورپلی روی آورند؛ یک تیم برای حفظ نتیجه و دیگری برای زدن گل‌های بیشتر اما بازی را کنترل کردیم و به سود خود به پایان رساندیم.

سرمربی سایپا به بازیکنان مصدوم تیم خود اشاره و بیان کرد: در دیدار با نفت کتف آرزو صدقیانی زاده از جا در رفت و بخاطر درد زیادی که دارد هنوز نتوانسته MRI بگیرد. آسیب کتف سخت است و بعید می‌دانم که به ادامه مسابقات مرحله نهایی برسد. علاوه بر این در دیدار با حفاری هم مهتاب بنایی دقیقه هفت نیمه دوم از ناحیه سر دچار شکستی شد و به بیمارستان رفت.  

او حساسیت مرحله نهایی را دلیلی بر افزایش آسیب‌دیدگی‌ها دانست و گفت: مسابقات خیلی پربرخورد و درگیرانه است. آسیب‌هایی که می‌بینیم در اثر بی‌احتیاطی و برخورد بازیکنان با یکدیگر است. در دیدار با نفت دو مصدوم داشتیم؛ یک دقیقه بعد از آرزو، نسترن مقیمی هم مصدوم شد و دیگر نتوانست ادامه دهد. جا دارد از دکتر آفتابی که او را به این مسابقه رساند تشکر کنم.

یاری در مورد میزبانی سایپا در هفته‌های سوم تا پنجم لیگ بیان کرد: در دو مسابقه اول مهمان بودیم که یک برد و یک باخت داشتیم. البته مقابل نفت در شرایطی که با تساوی یک بر یک پیش می‌رفتیم، دو بازیکن باتجربه را از دست دادیم که ضربه بدی به تیم وارد شد و شکست خوردیم. با این حال میزبانی در سه هفته پیاپی امتیاز خوبی است چون در زمینی بازی می‌کنیم که وجب به وجب آن را تمرین کرده‌ایم و هشت ماه بازیکنان با آن انس گرفته‌اند. شاید همین برگ برنده ما باشد و فرصت اشتباه نداریم.

او به داوری دیدار سایپا و حفاری اشاره کرد و گفت: یک گل ۱۰۰ درصد صحیح زدیم اما داور خطا اعلام کرد. باید فیلم مسابقه را هم ببینیم. صحنه های دیگری هم اتفاق افتاد اما تا این حد در جریان دیدار تاثیرگذار نبود.  

یاری در مورد قضاوت گلاره ناظمی و زری فتحی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۱ و عدم حضورشان در هفته چهارم لیگ گفت: حضور این دو داور شرایط بهتری را برای تیم‌ها به وجود می‌آورد اما کمیته داوران باید به سایر نفرات هم فرصت بدهند. اکنون دو داور خیلی خوب داریم که جزو بهترین‌های فوتسال ما و افتخار آسیا هستند و در کنار آنها داورانی داریم که باید فرصت رشد داشته باشند،  بنابراین ضمن حفظ و حمایت کمیته داوران از خانم ها ناظمی و فتحی به عنوان سرمایه‌های فوتسال، باید سایر داوران هم کنار آنها رشد کنند اما نباید تیم‌ها ضربه ببینند چون در شرایط حساسی هستیم.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.