کد خبر : 197796
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 - 11:01
-

در این چند سال ثبات بسیار خوبی داشتیم

فخیم: گل‌هایم را نمی‌شمارم/ با غیرت قهرمان لیگ برتر فوتسال شدیم

فخیم: گل‌هایم را نمی‌شمارم/ با غیرت قهرمان لیگ برتر فوتسال شدیم

کاپیتان تیم فوتسال مس سونگون گفت: فکر کنم ۱۹ یا ۲۰ گل به ثمر رساندم؛ البته من هیچوقت تعداد گل‌هایم را نمی‌شمارم زیرا به نظر من مهم موفقیت تیم است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم فوتسال مس سونگون ورزقان روز پنجشنبه آخرین دیدار خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشت و توانست برای چهارمین بار متوالی قهرمانی را بدست آورده و به تاریخ سازی خود در فوتسال ادامه دهد.  

بدون شک یکی از دلایل قهرمانی مس سونگون در این فصل، «فرهاد فخیم» کاپیتان تمام‌نشدنی آن‌هاست که با ۳۶ سال سن، بهترین عملکرد را میان بازیکنان لیگ داشت. او در طول این فصل بارها توانسته در زمان‌های حساس تیمش را به سمت موفقیت سوق دهد و به قول فوتسالی‌ها، بازی را برای تیمش در بیاورد.   

 به مناسبت چهارمین قهرمانی متوالی مس سونگون در لیگ برتر فوتسال،  با این کاپیتان با اخلاق و پر طرفدار به گفت و گو پرداخته که مشروح آن را در زیر می‌خوانید: 

با وجود تمام سختی‌ها، این فصل را هم با قهرمانی به پایان رساندید.  

امسال سال بسیار سختی برای ما بود و من خودم هم فکر نمی‌کردم که قهرمان شویم چرا که تیم جوان شده بود و بازیکنان تاثیرگذاری جدا شده بودند. اما خدا را شکر توانستیم با مدیریت خوب، زحمات کادر فنی و تلاش بسیار زیاد بازیکنان که در این فصل از جان مایه گذاشتند، قهرمان لیگ شویم.  

تفاوت امسال با سال‌های دیگر چه بود؟

همه تیم ها در دور نهایی لیگ برتر با کیفیت بودند و اصلا معلوم نبود که در بازی چه تیمی برنده می‌شود. به طور مثال در سال گذشته و در برخی از بازی‌ها مطمئن بودیم که تیم حریف را به راحتی شکست می دهیم اما امسال قابل پیش‌بینی نبود. البته شکست های ما در این فصل برای ما قابل تحمل نبود.  

نبود تماشاگران چه تاثیری در بازی‌ها داشت؟

تماشاگران در هر ورزشی روح آن هستند. به خصوص در سالن فوتسال که حضور آن‌ها به طور کامل به چشم می‌آید.  اوایل لیگ نبود تماشاگران سخت بود اما کم کم به آن عادت کردیم.  دعای من این است که لیگ در سال آینده با حضور تماشاگران برگزار شود.   

فخیم: گل‌هایم را نمی‌شمارم؛ با غیرت قهرمان لیگ برتر فوتسال شدیم

همه فکر می‌کردند که گیتی‌پسند در این فصل قهرمان می‌شود اما این اتفاق نیفتاد.  

گیتی پسند در این فصل با هیچ تیمی قابل مقایسه نبود. آن‌ها همه بازیکنان تیم ملی را داشتند. آن‌ها همه جوره در بهترین سطح قرار داشتند اما ما با غیرت و تلاش توانستیم باز هم قهرمان شویم.

مس سونگون چه چیزی دارد که می‌تواند چهار سال قهرمان لیگ شود؟

سه سال قبل از اینکه به مس بیایم، این تیم را می دیدم که روز به روز از نظر امکانات نسبت به بقیه تیم‌ها بهتر می‌شدند. با وجود مدیرانی چون «محمدرضا کافی» تیم مس استخوان‌بندی خود را محکم کرد و حتی با تغییر سرمربی نیز عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت. ما در این چند سال اثبات بسیار خوبی داشتیم و کمتر بازیکنان خود را تغییر دادیم. بازیکنان مس با وجود هستند و غیرت بسیار بالایی برای تیم دارند. امیدوارم روند باشگاه مس حفظ شود تا در سال‌های آینده نیز بتوانیم قهرمان ایران و آسیا شویم.

مس در این سال‌ها از نظر بدنی از همه تیم‌ها بهتر بود.

حسین وطن‌پور مربی بدنساز تیم در این سال‌ها بوده و حضور او بسیار مهم است. شاید کمتر به این مساله توجه شود اما من همیشه گفته‌ام که او یکی از مهم‌ترین دلایل قهرمانی‌های ما در این سال‌ها بوده است.  

در این فصل یک گل بسیار مهم به تیم فرش‌آرا زدید که در تعیین قهرمانی نقش مهمی داشت.

۱۴ ثانیه به پایان بازی مانده بود و یک ضربه آزاد برای ما بدست آمد و خدا را شکر توانستم آن گل را بزنم. البته باید بگویم که گل‌های من حاصل زحمت کل تیم است. در این فصل می‌دانستم که خدا به ما نگاه می‌کند و خدا را شکر می‌کنم که گل‌های مهمی برای تیمم به ثمر رساندم.  

فخیم: گل‌هایم را نمی‌شمارم؛ با غیرت قهرمان لیگ برتر فوتسال شدیم

امسال چند گل زدید؟

فکر کنم ۱۹ یا ۲۰ گل به ثمر رساندم. البته من هیچوقت تعداد گل‌هایم را نمی‌شمارم. به نظر من مهم موفقیت تیم است. باور کنید وقتی که در تیم ما کسی گل می‌زد و یا خوب بازی می‌کرد، دیگر بازیکنان بسیار خوشحال می‌شدند. تیم مس در تمام لحظات لیگ، یکدل و متحد بود و به نظر من این رمز موفقیت یک تیم است. ما وقتی در این فصل گل می‌زدیم، کل تیم در زمین و بیرون از آن همدیگر را بغل می‌کردند و من در آن لحظه از این یکدلی لذت می‌بردم.  

تا کی می‌خواهید به بازی کردن ادامه دهید؟   

همیشه گفته‌ام تا جایی که بتوانم به تیم کمک کنم و کسی نتواند در تمرین مرا به راحتی دریبل بزند (باخنده)، بازی می‌کنم و در خدمت تیم هستم.  

در جایی گفتید که قهرمانی هایم بعد از به دنیا آمدن دخترم شروع شد.  

بله. در اول که همه چیز دست خداست و شکی در آن نیست اما بعد از آمدن دخترم، برکتی عجیب در دوران حرفه‌ای ورزشم به وجود آمد و همان سال توانستم با دبیری تبریز قهرمان لیگ شوم. بعد از آن هم قهرمانی زیادی در لیگ و موفقیت های خوبی در آسیا بدست آوردم. این موفقیت‌ها را مدیون لطف خدا هستم. البته باید یک تشکر ویژه هم داشته باشم.

فخیم: گل‌هایم را نمی‌شمارم؛ با غیرت قهرمان لیگ برتر فوتسال شدیم

از چه کسی؟  

از همسرم واقعا باید تشکر کنم چرا که در این سال‌ها بیشتر در مسافرت بودم و تحمل کردن این وضعیت بسیار سخت است. در کل زندگی با یک ورزشکار حرفه‌ای سخت است.

در تیم های فوتبالی طرفدار چه تیمی هستید؟

در این چند وقت دوست خوبم رسول خطیبی سرمربی تراکتور شده و من بیشتر از قبل طرفدار این تیم شدم چرا که بازیکنان ترک زبان بیشتری در تیم بازی می‌کنند و حال و هوای تراکتور غیرتی شده است.   

حرف پایانی؟     

دوست دارم که قهرمانی در لیگ را به مردم خوب آذربایجان و کارگران معادن ورزقان تقدیم کنم چرا که این موفقیت‌ ها بدون زحمات آنان ممکن نیست.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نادر یکشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

واقعاً دعوت به تیم ملی حق فرهاد فخیم هستش، به نظرم می تونه در شرایط حساس بازی به کمک تجربه اش، عصای دست مربیان باشه