کد خبر : 198866
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1400 - 21:14
-

ونانسیو لوپز در گفتگوی اختصاصی با Fut5al :

جام‌جهانی برای شش تیم از مرحله یک هشتم آغاز می‌شود/ ایران ترسی از برزیل ندارد/ بازی با صربستان، نکته کلیدی دارد

جام‌جهانی برای شش تیم از مرحله یک هشتم آغاز می‌شود/ ایران ترسی از برزیل ندارد/ بازی با صربستان، نکته کلیدی دارد

مدیر فنی تیم‌ملی اسپانیا گفت: برای برزیل، آرژانتین، پرتغال، ایران، اسپانیا و روسیه جام‌جهانی در حقیقت از مرحله یک هشتم آغاز خواهد شد.

خوزه ونانسیو لوپز هیه‌رو مدیر فنی تیم‌ملی فوتسال اسپانیا و مدرس فیفا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۲۱ گفت: قطعا یکسری از تیم‌ها از این قرعه‌کشی خوشحالتر بودند و تیم‌هایی هم خیلی خوشحال نبودند. ولی مهمترین مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر بخواهید به مراحل بالاتر برسید باید تمام بازی‌های خود را ببرید.

او با اشاره به گروه ایران تصریح کرد: می‌دانیم که شاید گروه ایران یک مقدار سخت‌تر باشد اما نکته مهم در فاز گروهی این است که سه تیم بالا می‌آیند و قطعا ایران صعود می‌کند چون ایران یک تیم مدعی است. به نظر من نکته کلیدی مرحله بعد است که با چه تیمی برخورد می‌کنید. این خیلی مهمتر می‌تواند باشد تا اینکه در مرحله گروهی با چه تیم‌هایی قرار دارید.

این مدرس فیفا در خصوص رویارویی احتمالی ایران با برزیل در دور بعد تاکید کرد: یک نکته مهم این است که در چه شرایطی به دور بعد برسید زمانی که بازی را انجام می‌دهید چه میزان آمادگی برای دور بعد دارید. قطعا ایران تیم باتجربه‌ای است و غافلگیرنخواهد شد. به نظر من ایران از برزیل ترسی ندارد چون این تجربه را داشته است. به هر ترتیب شاید حریف دیگری داشته باشید ولی در عین حال بحث کلیدی و حائز اهمیت این است که به چه تیمی برخورد می‌کنید.

ونانسیو لوپز تاکید کرد: برای برزیل، آرژانتین، پرتغال، ایران، اسپانیا و روسیه جام‌جهانی در حقیقت از مرحله یک هشتم آغاز خواهد شد.

او در خصوص حریفان ایران در دور گروهی نیز چنین گفت: درست است که ایران یک مدعی است اما هر حریفی می‌تواند برای ایران مشکل درست کند. می‌تواند اذیت کند و شاید بازی خیلی پایاپای و رقابتی هم بشود.

مدیرفنی اسپانیا با اشاره به ضعف تکنیکی و تاکتیکی آمریکا در گروه ششم تصریح کرد: آمریکا را در بازی‌های کونکاکاف دیدم که سهمیه جام‌جهانی را گرفت یک تیم فیزیکی و سریع است و قطعا می‌شود نقاط ضعف آن‎ها را در موارد تکنیکی و تاکتیکی نام برد. این تیم مربی صربستانی دارد و یک تیم فیزیکی و سریع است.

او حریف اروپایی ایران در دور گروهی را یک تیم با نتایج سینوسی نام برد و گفت: صربستان بازیکنانی دارد که به لحاظ تکنیکی خوب هستند، باتجربه هستند. اما نکته مهم در مورد صربستان تناوب زیاد آنها است به این معنی که ممکن است خیلی خوب بازی کند و یا اینکه خیلی بد بازی کنند. نکته اساسی این است که برابر آنها چگونه شروع می‌کنید. مهم است که برابر آنها در دقایق اول چگونه آغاز کنید؛ این دقایق واقعا حساس است.

ونانسیو لوپز با اشاره به آرژانتین به عنوان جدی ترین حریف ایران در مرحله گروهی یادآور شد: اگر آرژانتین سال قبل قهرمان شد یکی از دلایلش این بود که خیلی زود کار آماده سازی خود را شروع کردند. آنها همین الان هم از اواسط ماه ژوئن برنامه آماده‌سازی خود را شروع کرده‌اند. آنها بازیکنان باتجربه‌ای دارند که در اروپا بازی می‌کنند. آرژانتین جدای از لحاظ تکنیکی، از لحاظ تاکتیکی هم غنای بسیار بالایی دارد.

او در پاسخ به اینکه آیا می توان ایران را هم مدعی قهرمانی دانست؟ گفت: اسم ایران را حتما می‌توان در کنار مدعیان قهرمانی جام‌جهانی آورد و مدعی بودن ایران مطلب جدیدی نیست. من در جام‌جهانی قبل هم اذعان داشتم که ایران، آرژانتین مدعی هستند و دیدید که آرژانتین هم قهرمان شد. دراروپا سه تیم روسیه، پرتغال و اسپانیا، در آسیا ایران و در آمریکای جنوبی آرژانتین و برزیل مدعی هستند و قهرمان امسال بین این شش تیم خواهد بود.

مدیر فنی اسپانیا در خصوص احتمال شگفتی در جام جهانی لیتوانی نیز متذکر شد: قطعا این جام در بازی‌های حذفی خود شگفتی خواهد داشت ولی اگر بخواهیم در مورد فینال صحبت کنم قطعا از میان همان شش تیم در فینال خواهند بود و فینال شگفتی نخواهد داشت.

او در خصوص شرایط تیم‌ملی اسپانیا نیز در جام جهانی لیتوانی۲۰۲۱ نیز گفت: اسپانیا همیشه پروسه جوانگرایی را در دستور کارخود داشته است و قطعا جوانسازی تیم اتفاق افتاده و می‌افتد ولی خب در میان بازیکنان ما در جام‌جهانی لیتوانی بازیکنان باتجربه‌ای هم هستند. ۷ بازی تدارکاتی در پیش داریم و بعد از آن به لیتوانی خواهیم رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.