کد خبر : 199048
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 0:10
-

افضل در گفتگوی اختصاصی با Fut5al :

قصد مربیگری داشتم، مس می‌ماندم/ تنها جایی که اخراجم کرد تیم شهرم بود/ کینه‌ای نیستم، خودم بی‌غم را پیشنهاد دادم/ صانعی سرمربیگری مس را قبول نکرد

قصد مربیگری داشتم، مس می‌ماندم/ تنها جایی که اخراجم کرد تیم شهرم بود/ کینه‌ای نیستم، خودم بی‌غم را پیشنهاد دادم/ صانعی سرمربیگری مس را قبول نکرد

سرمربی سابق مس در خصوص جدایی غیرمترقبه خود از قهرمان لیگ گفت: به خاطر شرایط خانوادگی فعلا قصد مربیگری ندارم والا در همین مس سونگون باقی می‌ماندم.

علیرضا افضل که شب گذشته رسما خبر جدایی‌اش از مس اعلام شد، در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران در این خصوص گفت: حقیقتا از دو هفته قبل به مهندس کافی گفته بودم که به دلیل مشکلات خانوادگی و عدم علاقه آنها به ترک اصفهان، می‌خواهم امسال را فقط در خدمت خانواده باشم و هیچ مشکلی دیگری نبود. افتخارآفرینی و ورزش برای من بسیار مهم است اما خانواده مهمتر است.

او افزود: مجموعه مس لطف زیادی به من داشتند و حتی دکتر سعدمحمدی و هیات‌مدیره خیلی اصرار کردند که بمانم و حتی با عنوان مدیرفنی فراغ بال بیشتری داشته باشم اما قبول نکردم چون خودم را می‌شناسم و شخصیتم به گونه‌ای است که نمی‌توانستم مدیر فنی بمانم و در کار فنی تیم ورود نکنم بنابراین عذرخواهی کردم هر چند که پیشنهاد مشاوره باشگاه مس به من شده که هنوز چیزی در این خصوص نهایی نشده است.

سرمربی سابق مس هر گونه تداخل کاری خود در این باشگاه و حضور همزمانش در هیات‌مدیره سپاهان را بی‌تاثیر در این تصمیم خود دانست و تصریح کرد: واقعا بعضی مواقع است که صلاح می‌بینید که کار نکنید چون این‌طوری در زندگی خود راحت‌تر هستید. حضورم در باشگاه سپاهان هر دو هفته یکبار بود و تداخلی با مسئولیتم در مس نداشت چون احمد (باغبانباشی) کارها را در تبریز پیش می‌برد. بنابراین دلیلی نداشت که به این خاطر چنین تصمیمی بگیرم.

افضل همچنین بی‌انگیزگی خود به خاطر قهرمانی‌های پیاپی در لیگ را رد کرد و گفت: اصلا قهرمانی برایم مهم نیست من به این کار علاقه دارم. مربیگری کار آسانی نیست مربیگری و عشق و علاقه می‌خواهد و همین که شما چهار بازیکن جوانتر به تیم‌ملی معرفی می‌کنید احساس خوبی به شما دست می‌دهد و این انگیزه تمام شدنی نیست.

سرمربی فصل گذشته مس احتمال اضافه شدنش به تیم‌ملی را نیز تکذیب کرد و یادآور شد: واقعا من اصلا با این بازیکنان نمی‌توانم کار کنم که بخواهم به تیم‌ملی بروم. البته که جا دارد همین جا به کادر فنی تیم‌ملی و تصمیماتی که آقای ناظم‌الشریعه در مورد اضافه کردن دستیار گرفت هم انتقاد کنم. واقعا کار زشتی است که ایشان اسم یک مربی را می‌آورد و آن مربی راهش را کج می‌کند و به این باشگاه و آن باشگاه می‌رود.

او افزود: آنجا اسمش تیم‌ملی است و گله‌ای که از ناظم‌الشریعه و فدراسیون دارم این است که شان تیم‌ملی را با پیشنهاد به نفراتی که از حضورشان مطمئن نیستند پایین می‌آورند در صورتی‌که وقتی اسم تیم‌ملی می‌آید باید فرد قید همه چیز را بزند و فقط به تیم‌ملی فکر کند.

سرمربی فصل قبل مس از پیشنهاد جایگزین خود به مدیرعامل باشگاه خبر داد و گفت: من چهار نفر را به آقایان کافی و سعد محمدی پیشنهاد کردم که جایگزین من شوند که اسامی آنها احمد باغبانباشی، محمود خوراکچی، علی صانعی و یکی از آنها هم حمید بی‌غم بود. در این میان می‌دانم که جدای از باغبانباشی که گفت در غیاب من نخواهد ماند، علی صانعی هم سرمربیگری تیم را قبول نکرد. حمید بی‌غم در نهایت با سابقه‌ای که در مس داشت سرمربی شد و واقعا امیدوارم با مس موفق باشد.

او با اشاره به روبوسی و آشتی‌کنان خود با بی‌غم در مراسم معارفه نیز تصریح کرد: من با کسی مشکلی نداشتم و درست که ایشان باعث اتفاقاتی آن سال شد اما من آدم کینه‌ای نیستم و امیدوارم ایشان در مس بتواند موفق باشد و نتایج خوبی بگیرد. با خواست خودم رفتم و تنها جایی که در این ۱۸سال سابقه مربیگری مرا اخراج کردند تیم شهر خودم بود که برای آنها هم آرزوی موفقیت دارم.

علی افضل در خاتمه با تشکر از حمایت‌های مس و مدیرعامل باشگاه و شرکت مس از خود متذکر شد: واقعا سعدمحمدی خودش یک مدیر با دانش ورزشی بالا و در حد یک مربی ششدانگ در فوتبال و فوتسال است و اشراف کامل به ورزش، تیم و بازیکنان دارد. ایشان همیشه مرا حمایت کردند. کافی هم خیلی مدیر خوب و بادانشی است و از ایشان هم بابت محبت‌هایش متشکر هستم ضمن اینکه به رسم ادب باید از نجفی هم نام برده و تشکر کنم که سال اول به من اعتماد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.