کد خبر : 199882
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 13:50
-

مدیریت ۲ ماهه سراجی در کمیته فوتسال و ۹ سئوال مهم و بدون پاسخ!

مدیریت ۲ ماهه سراجی در کمیته فوتسال و ۹ سئوال مهم و بدون پاسخ!

فعالیت کمیته فوتسال از زمان حضور سرپرست جدید این کمیته در بعضی از زمینه‌ها دارای ابهاماتی بوده است که باوجود مطرح شدن سئوالاتی پیرامون آن، همچنان بدون پاسخ مانده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مهرداد سراجی روز ۱۳ اردیبهشت در حالی به عنوان سرپرست کمیته فوتسال انتخاب شد که همزمان یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم برای رسیدن به این پست تلاش کرده بود. در نهایت و بعد از جلسه چالش برانگیز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، ورق به سود سراجی بر گشت و وی به مدیریت این کمیته رسید.

با حضور سراجی اتفاقاتی در فوتسال رخ داده است که سئوالات زیادی برای کارشناسان و رسانه‌ها ایجاد کرده اما بعد از گذشت نزدیک به دو ماه به این سئوالات پاسخی داده نشده است.

در زیر نگاهی داریم به ۹ اتفاق و حاشیه‌ای که از زمان حضور سراجی در فوتسال شکل گرفته و رسانه‌ها در انتظار شفاف سازی در موارد مطرح شده هستند:

۱- مدیریت همزمان در کمیته فوتسال و باشگاه سایپا

اولین سئوالی که از زمان حضور سراجی در کمیته فوتسال مطرح شد، بحث مدیریت همزمان وی در کمیته فوتسال و باشگاه سایپا بود. تیم سایپا در فوتسال بانوان صاحب تیم است و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ بانوان هم به شمار می‌رفت. این مسئله در واقع خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال است که یک مدیر در دو بخش که همپوشانی منافع دارند، حضور داشته باشد اما سراجی کماکان به مدیریت خود در هر دو بخش ادامه می‌دهد؛ بدون ارائه پاسخ دقیق و شفاف به مسائلی که وجود دارد.

مدیریت ۲ ماهه سراجی در کمیته فوتسال و ۹ سئوال مهم و بدون پاسخ!

۲- ابهام در وضعیت فروش ساختمان‌های فوتسال

یکی از چالش انگیزترین مسائل دوران مدیریت سراجی بر فوتسال، فروش دو ساختمان مربوط به این رشته در خیابان شیخ بهایی بوده است.مدیران باشگاه‌ها به شدت نسبت به فروش این دو سرمایه فوتسال مخالفت کردند. فدراسیون فوتبال قصد دارد برای حل بخشی از مشکلات مالی خود این دو واحد آپارتمان را به فروش برساند ولی سراجی تنها یک بار و آن هم به صورت کلی به سئوالی در این خصوص پاسخ داد. وی گفته بود که مسائل مهمتری از ساختمان‌ها وجود دارد که باید به آن توجه کرد!

۳- عدم تمدید قرارداد مربیان پایه

کادر فنی تیم فوتبال جوانان ایران در حالی که ماه چهارم از سال ۱۴۰۰ را پشت سر می‌گذاریم، بدون قرارداد هستند. قرارداد علی صانعی سرمربی تیم جوانان به همراه سایر همکارانش، اواخر دوره کاری داود پرهیزکار در کمیته فوتسال آماده امضا بود ولی وی به دلیل تغییراتی که در انتظار کمیته فوتسال بود، این قرارداد را امضا نکرد تا تکلیف ریاست کمیته مشخص شود. در دو ماه گذشته بحثی برای تمدید قرارداد صانعی نشده و مشخص نیست تکلیف کادر فنی تیمی که قرار است آینده سازان فوتسال ایران باشند، چیست.

۴- تیم ملی بانوان بدون سرمربی!

یکی دیگر از مسائلی که کمیته فوتسال نه برای آن تصمیم گرفته و نه شفاف سازی کرده است، بحث تیم ملی فوتسال بانوان است. این تیم که دو بار قهرمان قاره آسیا شده، مدت هاست که در بخش سرمربی بلاتکلیف است. پیگیری‌هانشان می‌دهد کمیته فوتسال تمایلی به همکاری با شهناز یاری ندارد ولی گزینه دیگری هم در دسترس این کمیته برای انتخاب نیست. اتفاقاتی هم که در بحث انتخابات فدراسیون فوتبال برای تغییر کاپیتان تیم ملی و تغییر تیم بعضی از بازیکنان تیم بانوان در این ارتباط رخ داد، باعث شده است تا جو تیم ملی علیه یاری باشد و بنابراین شرایط را برای کمیته فوتسال پیچیده‌تر کرده است.

مدیریت ۲ ماهه سراجی در کمیته فوتسال و ۹ سئوال مهم و بدون پاسخ!

۵- دلال اطراف کمیته فوتسال

«پرسه یک دلال اطراف کمیته فوتسال» عنوان گزارشی بود که چند روز پیش منتشر شد. کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال نه تنها موضعی در قبال این فرد اتخاذ نکردند بلکه ظاهراً همکاری‌ها و رفت و آمدهای پنهان با این فرد ادامه دارد و مشخص نیست چرا نهادهای نظارتی و کمیته‌های قضایی فدراسیون به آن ورود نداشته‌اند. در این گزارش ذکر شده بود که جریان منتسب به این فرد، حتی به دنبال دست انداختن بر بخش‌هایی از فوتسال از جمله تیم‌های پایه و دپارتمان فوتسال بوده است.

۶- لغو بازی‌های تدارکاتی فوتسال

یکی از اتفاقات عجیب طی هفته گذشته، لغو تورنمنت صدرای شیراز و در پی آن لغو دو بازی تدارکاتی با تیم ملی ژاپن در آستانه جام جهانی فوتسال بود. این مسئله ضربه بزرگی به برنامه آماده سازی تیم ملی فوتسال ایران وارد کرد و احتمالاً مسیر فصل آینده لیگ برتر فوتسال را هم تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. سراجی از ابتدای حضورش در کمیته فوتسال بارها تاکید کرده بود که این کمیته وظیفه سازماندهی و برنامه ریزی برای تیم ملی را بر عهده دارد نه مسابقات لیگ. او اما توضیحی نداد که دلیل لغو این دو رویداد پیش بینی شده چه بوده است و اینکه آیا این موضوع با مدیر محروم فوتسالی هم مرتبط است یا خیر.

۷- تورنمنت تایلند؛ چرا نرفتیم و چرا می‌رویم؟

تیم ملی فوتسال از چند هفته پیش دعوتنامه ای از تایلند در دست داشت تا با انجام چند بازی بین المللی در این کشور با سایر تیم‌ها، محک خوبی برای جام جهانی لیتوانی بخورد. با این حال به بهانه حضور در تورنمنت صدرا، تیم ملی قید تایلند را زد. بعد از لغو مسابقات صدرا و عدم حضور تیم‌های خارجی در ایران، کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال دوباره برای شرکت در تورنمنت تایلند دست به کار شده‌اند. اگر تورنمنت تایلند در مقایسه با تورنمنت صدرا، رویدادی با سطح پایین‌تر به نظر می‌رسید، چرا تیم ملی حالا باید در این رویداد شرکت کند و اگر هم تورنمنت خوب و مفیدی بوده، چرا تورنمنت صدرا برای تاریخ دیگری هماهنگ نشده بود.

۸- اختلاف با مدیر تیم‌های ملی پایه

در کمیته فوتسال با مدیریت مهرداد سراجی اتفاقاتی در بخش تیم‌های پایه رخ داده است که از چشم رسانه‌ها پنهان مانده. غلامعلی هنرپیشه قرار بود به عنوان مدیر تیم ملی انتخاب شود اما اختلافات وی با سراجی باعث شد تا در نهایت هنرپیشه مدیر تیم‌های ملی پایه شود. شدت این اختلافات به قدری است که سراجی و هنرپیشه مدتی پیش به واسطه یک فرد دیگر با هم گفتگوی تلفنی انجام داده‌اند و تماس مستقیم با یکدیگر نداشته‌اند.

 

۹- تشکیل بی سر و صدای شورای راهبردی فوتسال

آخرین و جدیدترین اقدام کمیته فوتسال، تشکیل بی سر و صدای شورای راهبردی فوتسال با حضور تنی چند از پیشکسوتان فوتسال و مربیان تیم ملی بوده است. در واقع کمیته فوتسال قصد دارد با این سند، چشم انداز فوتسال را برنامه ریزی کند و مباحث را به صورت آکادمیک پیش ببرد. ظاهراً قرار است به نفراتی که این هفته در نخستین جلسه این شورا حضور داشتند، تنی چند از دانشجویان دوره دکترا هم اضافه شوند. هرچند سند راهبردی برای فوتسال تصمیم خوب و دوراندیشانه ای است اما از یک سو در شرایطی که فوتسال ایران دارای مشکلات مالی فراوانی است و از سوی دیگر کمیته فوتسال قادر به برنامه ریزی برای ۲۰ روز آینده خود و حضور تیم ملی در یک تورنمنت بین المللی نیست، این اقدام بیشتر جنبه صوری و تبلیغاتی پیدا می‌کند. پیاده کردن این طرح هزینه زیادی می‌طلبد و مشخص نیست کمیته فوتسال با کدام منابع مالی می‌خواهد این سند را اجرایی کند.نکته عجیب تشکیل این شورا حضور مربیانی است که سابقه سقوط با تیم‌های لیگ برتر فوتسال به لیگ دسته اول را هم دارند. یکی دیگر از افراد حاضر در این شورا هم از همان جلسه نخست به دنبال ابلاغ حکم و در نظر گرفتن حقوقی برای اعضا شده است!

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.