کد خبر : 200051
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 16:41
-

ناظم‌الشریعه: فوتسال ایران می‌تواند سال‌های سال قهرمان جهان باشد

ناظم‌الشریعه: فوتسال ایران می‌تواند سال‌های سال قهرمان جهان باشد

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران تاکید کرد یک دنیا هزینه و تجربه و فعالیت بین سکوی سوم و عنوان چهارمی جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد ناظم الشریعه در ابتدا گفت: ما همه تلاشمان را از پنجم خردادماه آغاز کردیم و تمرینات پرفشاری را به اجرا گذاشتیم. لیگ قبلی شرایط خوبی نداشت و با توجه به شرایط کرونایی بازیکنان خسته شدند و لیگ سختی را پشت‌سر گذاشتند. بنابراین هم باید ریکاوری مناسبی انجام می‌دادیم و هم اینکه به خاطر مسابقات جام.جهانی تمرینات پرفشار را به اجرا می‌گذاشتیم. سعی کردیم با برنامه‌ریزی مناسب به جایی برسیم که امروز در آن قرار داریم.
وی ادامه داد: با لغو تورنمنتی که قرار بود در ایران برگزار شود، در نهایت یک بازی درون اردویی بین بازیکنان تیم ملی برگزار کردیم تا هم بازیکنان از شرایط خود به آگاهی برسند و هم ما از وضعیت بدنی آنها بررسی مناسبی داشته باشیم. ضمن اینکه کارهای تاکتیکی را آغاز کردیم و کم کم به بازیکنان ارائه می‌شود تا نقاط ضعف رفع شود.
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ضمن بیان اینکه بازیکنان در وضعیت مطلوبی قرار نداشتند، اظهار داشت: بازیکنان هفت اردوی سخت را تحمل کردند. به خصوص که بدترین شرایط هر ورزشکار زمان ارتقا آمادگی جسمانی است. به هر حال ما یک آوردگاه بسیار بزرگ در پیش داریم که بهترین‌های جهانی در آن حاضر می‌شوند و اگر جام ملتهای اروپا را دیده باشید، بالای پنجاه درصد روی فیتنس و آمادگی جسمانی کار کردند و بسیار مهم است که ما هم از علم روز دنیا عقب نباشیم و بازیکنان به استاندارد جسمانی لازم برسند تا کارهای تاکتیکی را بهتر انجام بدهند. همان کاری که در دوره قبل نیز آن را انجام دادیم.
وی افزود: البته هنوز با آن شرایط فاصله داریم. بدون شک بازیکنان هنوز به شرایط بازی نرسیده‌اند، از طرفی باید بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرند تا اواسط مرداد بازی‌هایشان آغاز شود که البته باشگاه‌ها کاملا حق دارند که بازیکنان را در اختیار خود داشته باشند.
ناظم الشریعه تصریح کرد: قاطعانه می‌گویم قبلا شرایط سخت بود و اتفاقات خوبی که در فوتسال رخ داده صرفا به خاطر وفاق بین بازیکنان و کادرفنی بوده است. اگر ما به فاصله شش سال در ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نتوانستیم در آسیا از جایگاه خودمان دفاع کنیم به خاطر پاره‌ای از مشکلات بوده است. پس از آن درک متقابلی بین کادرفنی و بازیکنان و حتی هماهنگی و هارمونی مناسبی بین بازیکنان ایجاد شد، به طوریکه که حتی مهم نیست بازیکن دعوت شده به تیم از لیگ در چه رده‌ای آمده است و به محض حضور در اردوی تیم ملی همه بازیکنان با یکدیگر هماهنگ می‌شوند.
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: همه باید حمایت کنند. بی تردید فوتسال ایران در دنیا برند و صاحب سبک  است و برای اشاعه فرهنگ فوتسال ایران به فراتر از آسیا و اثبات اینکه چرا ۱۲ عنوان قهرمانی آسیا بدست آوردیم و حضورمان در پنج، شش تیم برتر جهان در چند سال اخیر بی‌جهت نبوده، فقط باید به تیم ملی کمک کنیم. این نیاز به کمک شامل همه است، رسانه، خود ما مربیان تیم ملی، مربیان داخل لیگ که البته دست رنج آنها در اختیار ما قرار گرفته است. اگر تیم ملی نتیجه بگیرد، کمک بسیار خوبی به باشگاه هایمان می‌شود. فدراسیون نیز باید حمایت در خور شان از فوتسال داشته باشد.
” باشگاه ها باید بیشتر دیده شوند” ناظم الشریعه با تاکید این جمله بیان کرد: با سراجی هم صحبت کردم که اگر اتفاق خوبی بخواهد رقم بخورد، از طریق لیگ خواهد بود. در لیگ ما نباید فقط به تیم قهرمان پرداخته شود، بلکه اگر تیمی نایب قهرمان هم می‌شود، به مسابقات اعزام شود. در رده پایه نیز ثابت شده که در همه جای کشور استعداد داریم و باید به فکر شکوفا کردن استعدادها باشیم. بازیکن تیم ملی باید در باشگاه ساخته و پرداخته شود و رده های سنی در طول سال مدام دچار بازی کردن باشند، نه اینکه به تیم‌های ملی دعوت شوند و یک هفته روی آنها کار شود و مثلا دفاع کردن را در تیم ملی یاد بگیرند.  البته مشکلات هم کم نیست، اما فدراسیون باید کمک کند. از نظرم فوتسال ایران می تواند سال‌های سال به واسطه استعدادهایی که دارد قهرمانی جهان شود.
وی در پایان گفت: باید قبول کنیم که جام جهانی تورنمنت متفاوتی است و برای رفتن به جام جهانی نیاز به فاکتورهایی داریم که یکی از مهمترین آنها بازی تدارکاتی است تا ببینم که در کجای این جام قرار داریم. دنیایی هزینه و تجربه و فعالیت بین سکوی سوم و عنوان چهارمی جهان است. رشته‌ای که در ایران نزدیک به ۲۵ سال قدمت دارد و این همه سال مربیان زحمت کشیدند تا مقام سوم جهان را کسب کردیم. توقع مردم از تیم ملی فوتسال را خودمان هم از تیم داریم، اما باید قبول کنیم که شرایط سخت است. فدراسیون نیز در شرایط جدیدی قرار گرفته است. در دو سال قبل واقعا اتفاق خوبی برای فوتسال رقم نخورد ، اما امیدواریم با حمایت فدراسیون بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و فوتسال ما همچنان برند فوتسال جهان بماند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام یکشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

ناظم الشریعه تو فعلا همین دوره قهرمان جهان شو بقیه سال ها پیشکشش !!!!