کد خبر : 200368
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 0:47
-

شمس: عزیزی خادم در جام جهانی مرحله به مرحله به ملی‌پوشان فوتسال پاداش بدهد/ برای سرمربیگری عراق به جاهای مثبتی رسیدیم/ترکیب خوبی در کمیته فوتسال شکل گرفت

شمس: عزیزی خادم در جام جهانی مرحله به مرحله به ملی‌پوشان فوتسال پاداش بدهد/ برای سرمربیگری عراق به جاهای مثبتی رسیدیم/ترکیب خوبی در کمیته فوتسال شکل گرفت

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران به مدیران فدراسیون فوتبال توصیه کرد به ازای صعود از هر مرحله، به شاگردان محمد ناظم‌الشریعه پاداش بدهند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حسین شمس درباره انتخاب اعضای جدید کمیته فوتسال گفت: به نظرم ترکیب خیلی خوبی در کمیته فوتسال شکل گرفت؛ به ویژه وحید شمسایی که از نظر فنی در سطحی بالاست و انتهای فوتسال است. علی طاهری هم مدیرعامل فولاد ماهان و گیتی‌پسند بوده است و دستی بر آتش دارد. محمدرضا کافی نیز مدیرعامل موفق فوتسال است و غلامعلی هنرپیشه هم انتخاب خوبی است. در این بین رضا رحمانی را نمی‌شناسم، اما این کمیته می‌تواند به فوتسال کمک کند. البته کمیته‌ها از جمله کمیته فوتسال وظیفه سیاست‌گذاری دارند و دپارتمان‌ها اجرایی هستند.

تورنمنت تایلند باعث می‌شود فشار جام جهانی روی بازیکنان بیاید
وی راجع به تورنمنت فوتسال تایلند که گفته می‌شد اسپانیا و برزیل در آن شرکت می‌کنند، تصریح کرد: تیم‌های بزرگ به این تورنمنت نیامدند. چهار کشور از تیم‌های حاضر جام جهانی در تایلند حضور دارند و ایران هم در گروهی سخت است. در این مسابقات با میزبان جام جهانی و نیز تاجیکستان ملاقات می‌کنیم که قدرت جدید آسیاست. ایران و تایلند در فینال مسابقات به هم می‌رسند. فشار این تورنمنت باعث می‌شود فشار جام جهانی روی تیم ملی اعمال شود؛ به ویژه سه روز اول که سه بازی متوالی در پیش داریم.

قهرمانی در تایلند سبب می‌شود ایران با روحیه خوبی به لیتوانی برود
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با اشاره به قوانین جام جهانی که در تورنمنت تایلند اجرا می‌شود، اظهار داشت: بازیکنان ما دُز دوم واکسن را هم تزریق می‌کنند و در تایلند به صورت هر دو روز یک بار از آنها تست می‌گیرند. کمک داور ویدئویی هم مانند جام جهانی در تورنمنت تایلند اجرا می‌شود که من هم مسئول آنالیز هستم و به کمک چند تایلندی، بهترین بازیکن هر بازی به همراه بهترین دروازه‌بان و بهترین بازیکن مسابقات را انتخاب می‌کنیم. امیدوارم تورنمنت خوبی باشد و فکر می‌کنم قهرمانی تورنمنت باعث شود تیم ملی با روحیه خوبی به جام جهانی برود.

به جز ازبکستان، سایر تیم‌های جام جهانی دیدارهای تدارکاتی نداشتند
شمس در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی ایران با تدارکات مناسبی به جام جهانی می‌رود یا خیر، بیان کرد: شرایط برای کل دنیا دشوار است. تایلند که مرکز فوتسال آسیاست برای اولین بار تورنمنتی را برگزار می‌کند. به جز ازبکستان که دو دیدار تدارکاتی خوبی داشت و پیش از آن هم به مصاف آرژانتین رفت، شرایط سایر تیم‌ها یکسان است. تیم‌های اروپایی هم بازی تدارکاتی نداشته‌اند. بازیکنان ما لیگ بسیار خوبی پشت سر گذاشته‌اند و ناظم‌الشریعه بازیکنان باکیفیتی را از لیگ گرفته است. آنها با آمادگی وارد جام جهانی می‌شوند و ناظم‌الشریعه می‌تواند تیم خیلی خوبی را وارد مسابقات کند.

باید فشار را از روی تیم ملی برداریم
وی در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقد بودند عدم کسب رتبه‌های اول تا سوم برای شاگردان ناظم‌الشریعه یک عقب‌گرد خواهد بود، خاطرنشان کرد: رسیدن به فینال میسر است، اما باید فشار را از تیم ملی بردارند. فوتسال مانند جدول نیست که آن را راحت حل کنیم. صعود به نیمه نهایی موفقیتی چشمگیر است و صعود به فینال هم «نور علی نور» خواهد بود. باید فشار را از ناظم‌الشریعه برداریم و به تیم ملی استرس ندهیم. باید در مرحله گروهی آرژانتین را شکست بدهیم و صدرنشین شویم. بعد هم مرحله به مرحله پیش برویم. تیم ملی ایران بسیار باتجربه است و بازیکنی چون اصغر حسن‌زاده، چهارمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند.

عزیزی خادم مرحله به مرحله برای ایران پاداش تعیین کند، دفعه قبل به تیم ملی ظلم شد
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال با تمجید از بازیکنان این تیم به تسنیم گفت: احمد اسماعیل‌پور در سال ۲۰۱۶ سومین بازیکن جهان شد که بسیار آماده است و آقای گل چهار دوره اخیر لیگ برتر چین به شمار می‌رود. حسین طیبی در فینال لیگ قهرمانان بازی کرده است و در بنفیکا می‌درخشد. باید از این تیم پشتیبانی کنیم،‌ اما وقتی پاداش جام جهانی ۲۰۱۶ امسال پرداخت می‌شود، نگران می‌شویم. عزیزی خادم و دوستانش باید مرحله به مرحله برای تیم ملی پاداش تعیین و آن را پس از هر مرحله پرداخت کنند تا بازیکنان بی‌انگیزه نشوند. دفعه گذشته به تیم ملی ظلم شد، اما عزیزی خادم خیلی خوب عمل کرد و به بازیکنان روحیه داد.

با عراق به جاهای مثبتی رسیدیم
شمس درباره پیشنهاد هدایت تیم ملی فوتسال عراق اظهار داشت: فدراسیون فوتبال عراق به دنبال یک مربی بزرگ برای تیم ملی فوتبال خودش می‌گردد که با کی‌روش هم مذاکره کردند. آنها فوتبال را در اولویت قرار داده‌اند و پس از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، به فوتسال می‌پردازند. جام ملت‌های فوتسال آسیا هم به سال آینده موکول شد و مذاکرات انجام می‌شود که اعلام نتیجه به شهریور می‌رسد. به جاهای مثبتی رسیدیم و حالا درباره تعداد دستیاران مذاکره می‌کنیم. من سه مربی ایرانی را معرفی کردم که عراقی‌ها گفتند باید دو مربی ایرانی به عراق ببرم و یک مربی از این کشور کنار ما تجربه کسب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.