کد خبر : 206065
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 11:26
-

حواشی ناتمام نیمکت:

از دخالت فنی بازیکنان تا مصدومیت

از دخالت فنی بازیکنان تا مصدومیت

پرونده تیم‌ملی فوتسال ایران با شکست ناباورانه مقابل قزاقستان در جام‌جهانی بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پرونده تیم‌ملی فوتسال ایران با شکست ناباورانه مقابل قزاقستان در جام‌جهانی بسته شد.

تیم‌ملی به قول امیر قلعه‌نویی دو نیمه متفاوت در این مسابقه داشت. در نیمه اول با دو گل به برتری رسید ولی در نیمه دوم قافیه را باخت و با سه گل مغلوب شد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند اگر ایران بهتر هدایت می‌شد یا حداقل در نیمه دوم از سیستم بهتری استفاده می‌کرد، به نیمه نهایی رقابت‌ها می‌رسید. همواره در پس شکست‌ها، اتفاقاتی نهفته است. تیم‌ملی فوتسال ایران هم کم اتفاق در داخل خود نداشته است. از ماجرای اختلاف ناظم‌الشریعه با بعضی بازیکنان بگیرید تا دخالت تعدادی از بازیکنان نامی در مسائل فنی.

مشکلات تیم
ناظم‌الشریعه در جام‌جهانی ۲۰۱۶ همراه با تیم‌ملی ایران به عنوان سومی جهان رسید. بعد از آن موفقیت بزرگ، فشارها روی تیم او بیشتر شد. فوتسال اما در دوره ریاست مهدی تاج تا حدودی به انزوا رفت. تعطیلی اردوهای ملی، عدم برگزاری بازی‌های دوستانه و همینطور پرداخت نشدن پاداش بازیکنان، صدای اعتراض ملی‌پوشان را در آورد. حسین طیبی، سنگ سفیدی و شخص ناظم‌الشریعه از جمله کسانی بودند که نسبت به وضعیت موجود اعتراض کردند. تیم‌ملی فوتسال ایران دقیقا شبیه دانش‌آموزی بود که شب امتحان یادش افتاد باید درس بخواند. بعد از حضور عزیزی خادم در فدراسیون، فوتسال کمی جان گرفت. پاداش‌ها پرداخت شد و تیم‌ملی چند اردو داشت. با این وجود ناظم‌الشریعه نتوانست ایران را با آمادگی کامل عازم رقابت‌ها کند. اتفاقی که به وضوح در زمین بازی هم مشخص بود.

اختلاف با بازیکن
ناظم‌الشریعه در طول این تورنمنت اما با بعضی از بازیکنان به مشکل خورد. برجسته‌ترین بازیکن محمد سنگ‌سفیدی بود. او در بازی با ازبکستان نسبت به نیمکت‌نشینی خود اعتراض داشت، به همین دلیل در دیدار با قزاقستان از لیست تیم‌ملی حذف شد. سنگ‌سفیدی لب به اعتراض گشود و به همین خاطر، ناظم‌الشریعه نتوانست تاب بیاورد و تصمیم گرفت این بازیکن خوب لیگ را حذف کند. سنگ‌سفیدی که گویا بعد از حذف تیم‌ملی هم شاکی بود به نزدیکانش گفته حدس می‌زده تیم با این تاکتیک‌ها حذف شود. دیروز ناظم‌الشریعه هم پرده از اختلاف با این بازیکن برداشت و گفت: «همه بازیکنان در زمین باید از دستورات مربی تبعیت کنند.»

 مصدومیت عجیب
مصدومیت حسین طیبی و در ادامه فخیم، دو اتفاق بد برای تیم‌ملی بود. اولی قبل از شروع جام مصدوم شد و پزشکان گفته بودند ۲۱ روز بعد می‌تواند تیم را همراهی کند. وقتی نام طیبی در فهرست بازی با قزاقستان قرار گرفت همه تصور کردند او آماده بازی است اما طیبی در هر دو نیمه روی نیمکت نشست. ناظم‌الشریعه گویا بر سر زمان بازگشت او با اعضای کادر پزشکی به مشکل خورد. سرمربی تیم‌ملی گفته بود پزشکان قول داده بودند طیبی ۲۱ روزه آماده بازی شود ولی بعد از گذشت ۳۰ روز هنوز آماده بازی نشده بود. این بازیکن که از شکست تیم‌ملی بسیار ناراحت است، می‌گوید: «قسمتم این بود که جام را از دست بدهم. دکترها اجازه ندادند من بازی کنم. خودم دوست داشتم همراه تیم‌ملی باشم.» او درباره شکست هم چنین نظر می‌دهد: «تیم تلاشش را کرد. شرمنده مردم شدیم. می‌خواستیم روی سکو برویم ولی باختیم و این جزئی از بازی است.»

دخالت فنی
خبرهای رسیده از اردوی تیم‌ملی در لیتوانی حکایت از اتفاقات دیگری هم دارد. گویا بعضی از بازیکنان نامی و باتجربه تیم حتی در مسائل فنی دخالت کرده‌اند. این را یکی از نزدیکان تیم تائید می‌کند: «اتفاق خوبی نیست که بزرگترهای تیم اینقدر در مسائل فنی دخالت کنند. عجیب اینجاست که مربی هم جلوی آنها نمی‌ایستاد.» بی شک ناظم‌الشریعه سرمربی تیم‌ملی در این باره می‌تواند شفاف‌تر صحبت کند.

منبع:جام جم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.