کد خبر : 206085
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 12:56
-

افول قدرت جهانی فوتسال ایران

افول قدرت جهانی فوتسال ایران

تیم ملی فوتسال با شکست مقابل قزاقستان نتوانست به مرحله بعد صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  فوتسال ایران که قدرت بلامنازع آسیا بود و سالهای طویلی حتی تیمی در آسیا به ایران نزدیک هم نشده بود تیمی که بازی در مقابل آسیایی حکم بازی تدارکاتی داشت و قبل از شروع بازیها تیمهای دیگر برای نایب قهرمانی رقابت می کردند اما رفته رفته تیم های دیگر با سرمایه  گذاری در این ورزش فاصله خود با ایران را کم کرده و تیم ها به این باور رسیدند که می توان این تیم پرقدرت را شکست داد. در سالهای نه چندان گذشته کشورها خیلی روی این ورزش سرمایه گذاری نمی کردند ولی با برگزاری مسابقات و تورنمنت های معتبر این ورزش با توجه به شباهت زیادی که با ورزش پرهیجان فوتبال داشت طرفداران زیادی پیدا کرد و کشورها تصمیم گرفتند از این ورزش حمایت کنند. از آنجایی که  اکثر ستاره های فوتبال ایران فوتبال را از زمین های خاکی و حتی از کوچه پس کوچه ها شروع کردند در این ورزش خیلی زود پیشرفت کردند ورزشی که در آن تکنیک فردی از جمله دربیل های ریز از ویژگی های بارز آن است و ستاره های زیادی از جمله علی کریمی از همین ورزش به جایگاه بزرگی رسیدند.

فوتسال ایران بعد از بازنشتگی ستاره های نامدار از جمله وحید شمسایی و حیدریان و … در مقطعی با افت مواجه شد به طوری که ژاپن اولین تیمی بود که توانست از سدایران بگذرد و به قهرمانی آسیا برسد البته سایر تیم ها هم توانستند بازی نزدیکی  مقابل ایران انجام دهند. در سالهای بعد فوتسال ایران بعد از پوست اندازی دوباره به روزهای اوج خود برگشت اما سایر تیم ها در طی این سالها قویتر شده بودند به طوری حتی ایران یکبار مقابل تایلند شکست تلخی را متحمل شد و به زحمت از گروه خود صعود کرد.

در بازیهای جام جهانی امسال که در حال برگزاری است فوتسال ایران ثبات همیشگی را نداشت و نمی توانست از گلهای زده خود و اختلافی که بدست آورده  حفاظت کند و در مقابل ازبکستان تا آخرین ثانیه ها ازبک ها شانس به تساوی کشاندن بازی را داشتند تیمی که در اواخر بازی فقط در ۳۵ ثانیه ۲ گل به ایران زد و در آن بازی هیجان انگیز تنها با اختلاف یک گل شکست خورد کما اینکه توانستند ۸ بار دروازه ایران را باز کنند که بی سابقه بود. از بک ها در سالهای اخیر جند بار به فینال آسیا رسیدند اما حرفی برای گفتن در مقابل ایران نداشتند. در بازی آخر ۲ تیم به راحتی می شد عدم ثبات در تیم ملی را دید و به نظر می رسید در مقابل تیم خوب قزاقستان به مشکل خواهند خورد از قضا این اتفاق افتاد و تیم ملی بعد از شکست مقابل این تیم از گردونه مسابقات کنا رفت. قزاقستان که صاحب بهترین دروازه بان جهان بود با آنکه بازی خوبی به نمایش گذاشتند ولی اسیر بازیکنان حرفه ای ایران شدند و با ۲ گل عقب افتادند آنها بعد از آن سراسر حمله شدند و با کامبک رویایی  بالاخره توانستند قفل دروازه ایران را بشکنند و خیلی زود بازی را به تساوی کشاندند و ۲دقیقه مانده به آخر بازی گل برتری را به ثمر رساندند. ایران در نیمه دوم بازی جلوی این تیم خوب کم آورده بود و نتوانستاز اندوخته با ارزش خود محافظت کند و وداع تلخی با این مسابقات داشت.

فوتسال ایران علی رغم قدرتی که همچنان در آسیا دارد باید این واقعیت را قبول کنند که سالهای پرافتخار گذشته به پایان رسیده و به تاریخ پیوسته است و تیم هایی از جمله ازبکستان، ژاپن و قزاقستان اگر به همین روال ادامه دهند برای فوتسال ایران رقابت با این تیم ها به مراتب سخت تر از گذشته خوهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.