کد خبر : 206122
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 13:03
-

کمتر فدراسیونی دیده ام که اینطور به تیم ملی فوتسال توجه داشته باشد

خوراکچی: همدلی در تیم ملی فوتسال کمرنگ بود/ مربی دروازه‌بانان به جای شرکت در جلسات، کارش را درست انجام بدهد/یکی از نقاط ضعف تیم ملی فوتسال کمبود بازیکن چپ پا بود

خوراکچی: همدلی در تیم ملی فوتسال کمرنگ بود/ مربی دروازه‌بانان به جای شرکت در جلسات، کارش را درست انجام بدهد/یکی از نقاط ضعف تیم ملی فوتسال کمبود بازیکن چپ پا بود

کارشناس فوتسال ایران گفت: مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتسال به جای حضور در جلسات کلان فدراسیون فوتبال، باید نکات مهم را به شاگردانش گوشزد می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمود خوراکچی در خصوص شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل قزاقستان و حذف از جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی در این بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول کاملاً تیم برتر بودیم و حتی فرصت داشتیم گل سوم و چهارم را به ثمر برسانیم. اما بر اثر دقت نکردن در ضربات آخر با دو گل به رختکن رفتیم. قزاقستان هم نشان داد فوتسالش پیشرفت زیادی بلد است و در نیمه دوم شیوه و بازی متفاوتی در پیش گرفت. عملاً منطقه دفاعی و بازی تیم ملی تحت تاثیر قرار بگیرد و عوض شود.

وی افزود: اگر بخواهیم ۵ بازی تیم ملی را مورد بررسی قرار بدهیم باید بگویم که نسبتاً متوسط بودیم. کارشناسان جهانی فوتسال معقتد بودند تیم ما مدعی حضور در فینال بود، اما متاسفانه دیشب سوت پایان ایران در مسابقات ۲۰۲۱ به صدا درآمد.

کارشناس فوتسال ایران در پاسخ به اینکه آیا همان بازی مقابل آمریکا نشانگر ضعف در تیم ملی بود، تصریح کرد: این نکته را باید مدنظر داشت که نوع و انگیزه بازی آمریکا طوری بود که تمرکز تیم ملی فوتسال ما را برهم زد؛ البته تیم ملی فوتسال ما هم در این دوره و هم در سال ۲۰۱۶ کیفیت فوتسال خود را نشان داد. باید قبول کنیم که تدارکات در شرایط کرونایی کار را سخت‌تر کرد.

خوراکچی در مورد مشکل کرونا و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال تصریح کرد:  جام ملت‌های برگزار نشد و تیم ملی در تورنمنت تایلند و دو بازی تدارکاتی برگزار کرد که برای حضور در جام جهانی کافی نبود. همین موضوع باعث شد تا کادرفنی تیم ملی فرصت به کارگیری و تجربه اندوزی جوانان را از دست بدهد. عیار بازیکن تیم ملی باید در تورنمنت بین المللی تدارکاتی مشخص شود. شاید اگر جام ملت‌های برگزار می‌شد کادرفنی فرصت بیشتری برای به کارگیری بازیکنان جوان داشت. اگر مسلم اولادقبا و طا‌ها نعمتیان در این مسابقات به خوبی نمایش دادند به خاطر اینکه حداقل ۳ تورنمنت آسیایی دیده بودند، اما برای دیگر بازیکنان جوان چنین فرصتی وجود نداشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا به خاطر تغییرات در راس فدراسیون فوتبال در تدارکات تیم ملی فوتسال تاثیر منفی گذاشت، تصریح کرد: در این ۳۵ سالی که در فوتسال حضور دارم کمتر فدراسیونی دیده ام که اینطور به تیم ملی فوتسال توجه داشته باشد. فدراسیون با تزریق پاداش و معوقات حقوقی در سخت‌ترین شرایط ممکن، آرمانی‌ترین شرایط را برای تیم ملی فوتسال ایجاد کرد.

کارشناس تیم ملی فوتسال گفت: تیم ملی به خاطر تعویض‌های یکنواختی که داشت با مشکل مواجه شد. زمان تعویض مناسب بود، اما اینکه در هر تعویض ۴ بازیکن یکسان را به تیم بفرستید، مشکل‌ساز می‌شود. تیم‌های دیگر گروه آنالیز قوی داشتند و از همین نقطه تیم ملی دچار آسیب می‌شد.

خوراکچی تصریح کرد: برعکس تیم‌های دیگر تیم آنالیز تیم ملی در لیتوانی حضور نداشت و از ایران کار را پیش می‌برد. من اگر سرمربی تیم ملی بودم آنها را حتما به لیتوانی می‌بردم و به صورت مجهز و با تکنولوژی روز دنیا کار را پیش می‌بردم. متاسفانه از این جهت تیم ملی خیلی ضرر کرد. در کنار این موضوع، میانگین سنی و آمادگی جسمانی ملی پوشان کار را سخت کرد. چرا که به خاطر شرایط کرونا نتوانستیم بدنسازی مناسبی داشته باشیم و این موضوع در بزنگاه‌ها خودش را نشان داد. البته باید از بازیکنان تیم ملی تشکر کرد که در شرایط سخت کرونایی، در اردو‌ها حضور فیزیکی داشتند و از نظر آمادگی خود را در شرایط آرمانی قرار دادند.

وی درباره اینکه چرا همدلی و نشاط همیشگی در تیم ملی وجود نداشت، عنوان کرد: بله تیم ملی شور و نشاط همیشگی را نداشت. اتحاد بزرگترین تاکتیک برای رسیدن به موفقیت و پیروزی است. ملت ما نشان داده هر وقت همدل می‌شود کار‌های بزرگ انجام میدهد. متاسفانه این بار همدلی در تیم ملی فوتسال مثل سابق نبود. البته یک طرفه هم نباید قضات کنیم باید اجازه بدهیم آن‌ها به ایران بازگردند و شرایط را به خوبی بررسی کنیم.

کارشناس فوتسال ایران در پاسخ به این سوال که آیا کادرفنی تیم ملی به اندازه کافی قوی بود، اظهار داشت: به نظرم اکثریت کادرفنی توانمند هستند و تیم با همین نفرات در جام جهانی قبلی به مقام سوم رسید. شاید تنها نقطه‌ای که احساس ضعف کردم مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتسال بود. میشل پتروس در جلسات کلان فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده تیم ملی فوتسال حاضر می‌شد در حالی که این فراتر از وظیفه او بود. اما در تیم ملی فوتسال نکاتی را که باید به دروازه بانان می‌گفت، گوشزد نکرد. برای مثال کنترل تیر دوم. در فوتسال گلر باید مدافع و گلر باشد. متاسفانه به جز بازی صربستان گلر‌های ما این شرایط را نداشتند. دروازه بان‌های ما انصافاً استعداد بالایی دارند و خوب هستند. انتقادی به آنها وارد نیست.اگر نقدی است به پتروسی وارد است.

خوراکچی با اشاره به کمبود بازیکن چپ پا در تیم ملی فوتسال گفت: یکی از نقاط ضعف تیم ملی فوتسال کمبود بازیکن چپ پا بود. به جز مهدی جاوید ما بازیکن چپ پای دیگری نداشتیم. این موضوع خیال رقبا را راحت می‌کرد. البته قدرت بهادری مصدوم و قاسم عروجی محروم بود. به همین خاطر علی عابدین می‌توانست همراه تیم ملی باشد.

وی درباره اینکه آیا احتمال برکناری کادرفنی تیم ملی فوتسال وجود دارد، گفت: فعلاً باید منتظر باشیم تیم ملی فوتسال به ایران بازگردد؛ اما پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی قرار بود قرارداد وی یک سال دیگر تمدید شود.

کارشناس فوتسال ایران در پایان گفت: از آنجا که بنده در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتم، تجربه اردو در شرایط سخت را دارم. این بازیکنان در شرایط سخت به اردو رفتند و با کرونا جنگیدند؛ که جای تشکر از بازیکنان دارد. همچنین نباید فراموش کرد که مصدومیت حسین طیبی هم تاثیرگذار بود. او اگر ۲۰ دقیقه به میدان برود ۲۰ دقیقه تاثیرگذار است. حداقل در هر ۲۰ دقیقه روی ۲ گل تاثیر می‌گذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نیما حسینی چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

اقای خوراکچی شما تیمتو بنداز پایین /اقای پتروس حداقل وجودشو داش باقر محمدی بازی داد/شما دنبال اینی فقط باشی تو یه تیمی/

علیرضا رضایی چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

اقای خوراکچی یادمه ۶ تا خوردی راستی بهنام بانی چخبر ؟؟؟؟؟؟؟؟

نام پنجشنبه , ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

تیم ملى نبود که یک دورهمى بود که خاله بازى میکردند و تو این شلوغى پطروس که هیچ تجربه لیگ برتر نداشت از بى سوادى ناظم الشریعه استفاده میکرد و تو همه کارها دخالت میکرد