کد خبر : 206016
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 7:54
-

می‌توانستیم میثم خیام را به جام جهانی ببریم

لک: ضربات ایستگاهی یکی از ضعف‌های دائمی تیم ملی بود / می‌توانستیم یکی از بهترین نتایج خود در تاریخ فوتسال را بگیریم/ باید پوست‌اندازی تیم ملی با سرمربیگری هر کسی رخ دهد/باید نسلی بیاید تا در یکی دو دوره جام جهانی بازی کند

لک: ضربات ایستگاهی یکی از ضعف‌های دائمی تیم ملی بود / می‌توانستیم یکی از بهترین نتایج خود در تاریخ فوتسال را بگیریم/ باید پوست‌اندازی تیم ملی با سرمربیگری هر کسی رخ دهد/باید نسلی بیاید تا در یکی دو دوره جام جهانی بازی کند

مربی فوتسال کشورمان می‌گوید یکی از دلایل شکست مقابل قزاقستان یکنواخت بازی کردن ایران در سراسر مسابقه بود آن هم در شرایطی که حریف بازیخوانی خوبی داشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مربی فوتسال کشورمان می‌گوید یکی از دلایل شکست مقابل قزاقستان یکنواخت بازی کردن ایران در سراسر مسابقه بود آن هم در شرایطی که حریف بازیخوانی خوبی داشت.

رضا لک درباره شکست ۳ بر ۲ تیم ملی فوتسال ایران مقابل قزاقستان و حذف از جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی،  گفت: تیم بسیار خوب و قابل احترامی داشتیم و همه آن را دوست داریم. بازیکنان تمام تلاش خود را کردند و می‌توانست نتایج بهتری رقم بخورد. آنها خوب بازی کردند، اما قزاقستان در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و با دو اشتباه، بازی به تساوی رسید.

می‌توانستیم دو رأس به بازی بیاوریم تا فشار را از خود برداریم
وی با بیان اینکه ضربات ایستگاهی یکی از ضعف‌های دائمی تیم ملی ایران که در لیتوانی هم از آن ضربه خوردیم، تصریح کرد: جبران گل سوم سخت بود و قزاقستان هم آنالیز خوبی از ایران داشت. نوع بازی ما در نیمه اول و رسیدن توپ‌های پُرتعداد به صمیمی نشان می‌داد قزاقستان در رسیدن به دروازه ما خوب عمل می‌کند. در نیمه دوم می‌توانستیم تغییر تاکتیک بدهیم و دو بازیکن در پُست «رأس» داشته باشیم تا فشار را از خودمان برداریم.

ایران یکنواخت بازی کرد
کارشناس فوتسال کشورمان با اشاره به تفاوت تیم‌های ایران و قزاقستان اظهار داشت: قزاقستان در دو نیمه از لحاظ بازیکنان و نوع بازی متفاوت بود. ایران اما در سراسر بازی یکنواخت و با یک ارنج بازی می‌کرد و قزاقستان به‌خوبی بازیخوانی کرد. بازیکنان ما واقعاً به‌خوبی تلاش کردند و ما می‌توانستیم یکی از بهترین نتایج خود را در تاریخ فوتسال بگیریم. تیم شایسته‌ای داشتیم که بازیکنان باتجربه ما در اوج پختگی خود بودند. کادر فنی هم شش سال با این بازیکنان کار کرده بود و از لحاظ روحی و فنی بر آنها اشراف داشت. خیلی حیف شد.

نمی‌توانیم نتیجه نگرفتن تیم را به یک بازیکن ارتباط بدهیم
لک درخصوص انتقادات نسبت به کنار گذاشته شدن محمدرضا سنگ سفیدی در دیدار مقابل قزاقستان و تأثیر آن در شکست ایران عنوان کرد: ما نزدیک تیم نیستیم و باید به نظر کادر فنی تیم ملی احترام بگذاریم. زمانی که موضوع تیم ملی ایران در میان است و این همه بازیکن باکیفیت داریم، نمی‌توانیم نتیجه نگرفتن تیم را به یک بازیکن ارتباط بدهیم. بازیکنان قابل قبولی به جام جهانی رفتند و درست نیست توقع داشته باشیم یک نفر، مشکلات تیم را به تنهایی حل کند.

 

بازیکن چپ‌پا نداشتیم، می‌توانستیم خیام را به لیتوانی ببریم
وی درباره اعزام حسین طیبی به لیتوانی در شرایط مصدومیت و غیبت او در تمامی دیدارها تصریح کرد: طیبی بازیکنی بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه ناظم‌الشریعه از نزدیک با بازیکنان در ارتباط است، بهترین تصمیم را می‌گیرد. ما بازیکن چپ‌‌پا نداشتیم و جاوید چپ‌پا بود که او هم بازیکن «رأس» استد. در این شرایط می‌توانستیم میثم خیام را به جام جهانی ببریم.

یکی دو بازیکن به تیم ملی کمک نکردند
مربی فوتسال ایران در مورد بازیکنان دیگری که می‌توانستند عازم لیتوانی شوند، عنوان کرد: اگر منتظر بازیکن مصدومی می‌ماندیم، می‌توانستیم مهدی کریمی را همراه تیم ببریم. یکی دو بازیکن در جام جهانی، کمکی به تیم ملی نکردند و می‌شد تصمیمات بهتری گرفت. با این حال باید به تصمیمات ناظم‌الشریعه احترام بگذاریم.

اندوخته مناسبی در فوتسال نداریم
لک در مورد اینکه وحید شمسایی از لزوم جوانگرایی در تیم ملی صحبت کرد و پاسخی مبهم درباره آینده کاری ناظم‌الشریعه داد، به تسنیم گفت: کاری به ماندن یا نماندن ناظم‌الشریعه ندارم. ما درگیر پوست‌اندازی تیم ملی هستیم و این اتفاق باید با سرمربیگری هر کسی رخ دهد. ۶۰ درصد بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۴ به ۳۶ سالگی می‌رسند و ما در سال‌های اخیر اندوخته خوبی ایجاد نکردیم. بازیکنان جوان ما کیفیت خوبی دارند، اما با توجه به توقعاتی که از فوتسال می‌رود، این اندوخته مناسب نیست.

سرمربی تیم ملی کار دشواری برای جوانگرایی دارد
وی با بیان اینکه بخشی موضوع جوانگرایی به باشگاه‌ها و بخشی دیگر به تیم ملی برمی‌گردد، اظهار داشت: ناظم‌الشریعه یا مربی جدید، کار سختی در این بخش دارد و باید توقعات جامعه فوتسال را برآورده کند. بازیکنان جایگزین باید به اندازه کافی خوب باشند و درست است که جابجایی نسل فعلی دشوار است، اما باشگاه‌ها و تیم ملی می‌توانستند بهتر عمل کنند. زمینه لازم وجود ندارد، اما باید نسلی بیاید تا در یکی دو دوره جام جهانی بازی کند. فدراسیون فوتبال باید توجه کند شاید تیم ملی بعدی با تیم فعلی یکسان نباشد و باید به کادر فنی کمک کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

امثال تو تیم ملی رو به این روز انداختن.
امثال مهدی جاوید رو تو اینجوری کردی که بلای جون تیم ملی میشن