کد خبر : 206087
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 12:54
-

از لحاظ کار تیمی خیلی کمبود داشتیم

مرتضایی: قطعاً بازی شجاعانه می‌توانست نتیجه دیگری را رقم بزند / شکل و ساختار تیم ملی در جام جهانی بدین صورت بود که وقتی گلی زده می‌شد، استرس بازیکنان بیشتر می‌شد

مرتضایی: قطعاً بازی شجاعانه می‌توانست نتیجه دیگری را  رقم بزند / شکل و ساختار تیم ملی در جام جهانی بدین صورت بود که وقتی گلی زده می‌شد، استرس بازیکنان بیشتر می‌شد

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد در واکنش به شکست تیم ملی فوتسال ایران در برابر قزاقستان گفت: ضعف تاکتیکی، کمبود کار تیمی، نبود پلن جایگزین و هوش هیجانی کم بازیکنان ایرانی باعث شد از جام جهانی حذف شویم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام جهانی گفت: به نظر من بازیکنان و  کادر فنی تیم ملی تلاش خودشان را برای کسب یک نتیجه خوب و ایده‌آل کردند، اما آن چیزی که باید از لحاظ فنی اتفاق می‌افتاد، نیفتاد و از لحاظ کار تیمی خیلی کمبود داشتیم.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد با بیان اینکه شاید دلیل ضعف کار تیمی ملی‌پوشان، کمبود وقت کافی برای هماهنگی و یا عدم برگزاری اردوهای لازمه باشد افزود: از آن‌طرف نشان دادیم از لحاظ کار فردی در دنیا مثل برزیل حرف اول را می‌زنیم و بازیکنانی داریم که با خلاقیت و تکنیک‌های فردی خود می‌توانند مثمرثمر باشند. 

وی با تاکید براینکه انعطاف تاکتیکی در تیم ملی مشاهده نمی‌شد، اظهار کرد: زمانی که مثل اواخر بازی با قزاقستان به مشکل برمی‌خوردیم، طرح و برنامه‌ی دومی برای حمله وجود نداشت و در زمان پاورپلی دائما از تاکتیکی استفاده می‌کردیم که قبلاً توسط حریف شناسایی شده بود و تاکتیک جایگزین برای پاورپلی نداشتیم.

مرتضایی ضمن اشاره به این نکته که نمی‌توان توانایی کادرفنی و بازیکنان را زیر سؤال برد تصریح کرد: جمله‌ی معروفی است که می‌گوید زمانی که ۲ بر صفر جلو هستیم و تلاش می‌کنیم که گل نخوریم، احتمال گل خوردن و شکست ما بیشتر می‌شود. اگر بازیکنان تیم رو به جلو و تهاجمی بازی می‌کردند، شکست قزاقستان دور از دسترس نبود.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد ضمن بیان اینکه تیم ملی ایران از دو تیم چهارنفره خوب و متوسط تشکیل شده بود یادآور شد: مصدومیت حسین طیبی و فرهاد فخیم و تنبیه انضباطی محمدرضا سنگ‌سفیدی که می‌شد بعد از جام جهانی صورت بگیرد، نقش بسزایی در کسب این نتیجه داشتند چراکه سنگ سفیدی نشان داد می‌توانست به صورت مضاعف به تیم ملی کمک کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل ضعف تیم ملی در نیمه‌های دوم همه‌ی بازی‌ها گفت: راه حل این موضوع عمل به این جمله‌ی معروف است که عدم توجه به آن دامن اکثر تیم‌های ایرانی را گرفته: «بهترین دفاع، حمله است» برخلاف جام ملتهای آسیا که تیم‌ها ضعیف‌تر هستند، تأثیر این مساله در عرصه‌ی جام جهانی پررنگ‌تر است.

مرتضایی با بیان اینکه بازی شجاعانه بازیکنان قطعاً نتیجه دیگری را می‌توانست رقم بزند، افزود: ایران در اکثر بازی‌ها سعی داشت نیمه دوم را کنترل کند و گل نخورد اما این پتانسیل وجود داشت که ازبکستان را با ۶ یا ۷ گل اختلاف ببریم.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا مشهد با اشاره به دیدار تیم‌های فوتسال ایران و آمریکا و عدم آسیب‌شناسی کادر فنی از تجربه‌ی آن دیدار اظهار کرد: صربستان با ۷ و آرژانتین با ۱۰ گل، آمریکا را شکست دادند که این خود نشان می‌داد مشکل از تیم ملی بوده است که آمریکا را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد.

وی با ذهنی خواندن موضوع عقب نشینی تیم‌های ایرانی در هنگام برد، خاطرنشان کرد: هوش هیجانی بازیکنان ایرانی باید تقویت شود تا آرامش داشته باشند و بتوانند گل‌های بعدی را هم بزنند. به نظر من، شکل و ساختار تیم ملی در جام جهانی بدین صورت بود که وقتی گلی زده می‌شد، استرس بازیکنان بیشتر می‌شد و رو به دفاع می‌آوردند و شما در فوتسال نمی‌توانید ۲۰ دقیقه دفاع کنید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.