کد خبر : 206333
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 15:22
-

فدراسیون فوتبال به دنبال جایگزین ناظم الشریعه

رزومه چند مربی برزیلی و پرتغالی در دست بررسی فدراسیون فوتبال

رزومه چند مربی برزیلی و پرتغالی در دست بررسی فدراسیون فوتبال

تلاش برای تصاحب میزبانی جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۴ خود بیانگر این مسئله است که شکست در برابر قزاقستان فدراسیون فوتبال ایران را دلسرد نکرده است و آنها به موفقیت تیم ملی فوتسال در آینده چشم دارند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، خیلی ها پیش بینی می کردند ایران با شکست قزاقستان به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتسال در لیتوانی صعود خواهد کرد. 

 

شکست تیم ملی فوتسال ایران در برابر آرژانتین در مرحله گروهی بدین معنی بود که شاگردان ناظم الشریعه مسیر رویارویی با ازبکستان را انتخاب کرده اند که به نظر سیاست درستی هم بود. هر چند تنها با اختلاف یک گل در برابر ازبکستان پیروز شدیم و این نتیجه می تواند یک بار دیگر حاوی این پیام برای فوتسال ایران باشد که رقبای ما با استفاده از همه ترفندها پیشرفت کرده اند و حتی قادر به این هستند که قدرت فوتسال ایران در آسیا را به چالش بکشند که قزاقستان این کار را در مرحله یک چهارم نهایی بازی ها به خوبی انجام داد. 

همه چیز در بازی نیمه نخست بازی با قزاقستان برای ایران به خوبی پیش رفت چرا که شاگردان ناظم الشریعه دوبار به گل رسیدند و چند موقعیت خوب دیگر هم خلق کردند. اما در نیمه دوم شاید یک استراتژی اشتباه که بیشتراز دیگر نکات به چشم می آمد موجب شد ایران برتری خود را از دست بدهد و در نهایت حذف شود. از ابتدای نیمه دوم واضح و مشخص بود ایران برای حفظ نتیجه و تنها دفاع کردن به میدان آمد و تیم قزاقستان با استفاده از بازی با پای دروازه بان برزیلی اش برتری عددی نسبت به ایران پیدا کردو در نهایت به هر آنچه که می خواست دست یافت. در حالی که اگر شاگردان ناظم الشریعه بازی نیمه اول را تکرار می کردند به هیچ وجه نتیجه پایانی ۳-۲ به سود قزاقستان نمی شد. 

 

فدراسیون فوتبال برخورد انتقادی با این ناکامی نداشت. فدراسیون فوتبال به استقبال تیم ملی فوتسال ایران در فرودگاه رفت و اعلام کرد قدردان زحمات اعضای تیم ملی فوتسال در جام جهانی لیتوانی است و فراموش نمی کند حضور در جمع ۸ تیم برتر جهان خود یک افتخار است که خیلی از تیم های بزرگ به آن دست پیدا نکردند. اما این بهانه ای نمی شود که فدراسیون فوتبال از برنامه روی به جلوی خود برای فوتسال چشم پوشی کند. تلاش برای تصاحب میزبانی جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۴ خود بیانگر این مسئله است که شکست در برابر قزاقستان فدراسیون فوتبال ایران را دلسرد نکرده است و آنها به موفقیت تیم ملی فوتسال در آینده چشم دارند. از راهروی فدراسیون فوتبال خبر رسیده در آینده ای نزدیک فدراسیون فوتبال با انتخاب یک مربی خارجی از زحمات ناظم الشریعه در راس کادر فنی تیم ملی فوتسال قدردانی خواهد کرد. تیم ملی فوتسال ایران پیشتر هم تجربه کار با مربی خارجی را هم داشته است. گفته می شود روزمه چند مربی پرتغالی و برزیلی در حال مطالعه از سوی فدراسیون فوتبال است تا در نهایت یکی از آنها به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران برگزیده شود.

منبع:ورزش ۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.