کد خبر : 209251
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 10:28
-

تخریب وجهه بین‌المللی فوتسال با رفتار آماتوری فدراسیون فوتبال/ اتفاقات تلخ گذشته تکرار می‌شود؟

تخریب وجهه بین‌المللی فوتسال با رفتار آماتوری فدراسیون فوتبال/ اتفاقات تلخ گذشته تکرار می‌شود؟

تا به امروز فدراسیون فوتبال چندین بدقولی نسبت به برگزاری بازی‌های دوستانه با فدراسیون‌های برزیل و اسپانیا و حالا هم ایتالیا داشته.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بعد از شکست تیم ملی فوتسال مقابل قزاقستان در مرحله یک هشتم نهایی و حذف از گردونه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی، جو بسیار سنگینی علیه تیم و به خصوص ناظم الشریعه سرمربی این تیم و کادرفنی در بین فوتسالی‌ها به راه افتاد. برهمین اساس همین اخبار‌ غیررسمی حکایت از این موضوع داشت که عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال قصد تغییرات در کادرفنی تیم ملی و برکناری ناظم الشریعه را دارد.

از این رو کامرانی‌فر، دبیر فدراسیون فوتبال دستور تشکیل جلسه‌ای در کمیته فوتسال که این روز‌ها بدون ریس اداره می‌شود را داد. سرانجام جلسله‌ای با حضور اعضای این کمیته، سرمربی تیم ملی، موافقان و مخالفان و شخص دبیرکل تشکیل شد که اخبار غیررسمی حکایت از ابقای ناظم الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی داشت، اما این موافقت باز هم در اصل ماجرا تغییری حاصل نکرد به این دلیل که عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال باید نظر نهایی خود را نسبت به کادرفنی اعلام کند، اما تا این لحظه وی سکوت اختیار کرده است.

این اتفاقات در حالی رخ داده که تیم ملی فوتسال ایران باید فروردین ماه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و بازی‌های آسیایی شرکت کند. از این رو طبق برنامه فیفادی تیم ملی قرار بود برای آماده‌سازی در این مسیر دو بازی با تیم ملی ایتالیا در آذرماه برگزار کند. در ابتدا فدراسیون ایتالیا طی نامه رسمی درخواست خود را به فدراسیون ایران ارسال و فدراسیون هم با این درخواست موافقت خود را اعلام کرد. بر این اساس ایتالیا‌یی‌ها در مهر ماه مجددا طی مکاتبه‌ای، درخواست اسامی نفرات اعزامی به این مسابقات را داشته و همچنین تاریخ، محل و ساعت برگزاری این دو دیدار را به اتحادیه اروپا اعلام و در تقویم فیفادی خود پیش‌بینی کردند.

بر این اساس ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی در ابتدای آبان اسامی ملی‌پوشان فوتسال را جهت برگزاری اردو در سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، اما این اردو بنا به دلایلی از سوی فدراسیون لغو شد. اخبار غیررسمی علت لغو اردو را اختلاف عزیزی خادم با ناظم الشریعه و کادر فنی تیم ملی اعلام می‌کرد و همچنان هم وضعیت اردو و یا حضور در تورنمنت ایتالیا در هاله‌ای از ابهام است.

موضوع مهمی که وجود دارد و باید هر چه زودتر فدراسیون فوتبال به آن واکنش نشان داده و پاسخ مناسب دهد در رابطه با بازی دوستانه دو تیم ملی فوتسال ایران و ایتالیاست. تا به امروز فدراسیون فوتبال با رفتار آماتورگونه خود چندین بدقولی نسبت به برگزاری بازی‌های دوستانه با فدراسیون‌های برزیل و اسپانیا و حالا هم ایتالیا داشته. در سال ۲۰۱۰ کشور اسپانیا، در سال ۲۰۱۸ با برزیل و حالا هم ایتالیا که هر ۳ مورد از بازی‌های تدارکاتی آن‌ها مورد موافقت فدراسیون قرار گرفته و محل و ساعت برگزاری این مسابقات توسط کشور میزبان مشخص شده است.

بعد از لغو بازی با اسپانیا در سال ۲۰۱۰ عباس ترابیان ریس وقت کمیته فنی و توسعه فوتسال اعلام کردند با توجه به بدقولی فدراسیون دیگر هیچ کشور اروپایی حاضر به بازی با ایران نیست؛ البته این بدقولی‌ها ادامه داشت. در سال ۲۰۱۸ بازی با تیم ملی برزیل که تمام هزینه‌های سفر ایران را تقبل کرده بود نیز لغو شد.

ایتالیا‌یی‌ها بدون توجه به اتفاقات گذشته درخواست دو بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال ایران داشتند و برحسب موافقت اولیه و نامه مکتوب فدراسیون فوتبال ایران مکاتبات خود را انجام داده و این دو دیدار را در تقویم فیفادی خود گنجانده و به اتحادیه اروپا اعلام کردند و ماه گذشته مجددا نامه‌ای به فدراسیون ایران ارسال کردند تا این فدراسیون اسامی ملی‌پوشان و کادر فنی را اعلام کنند، اما متاسفانه تا به امروز هنوز وضعیت کادر فنی تیم ملی و ریاست کمیته فوتسال مشخص نشده است.

فدراسیون فوتبال و شخص عزیزی خادم هر چه سریعتر باید تکلیف وضعیت کادر فنی و سرمربی تیم ملی و ریاست کمیته فوتسال را مشخص کند و با توجه به کمبود زمان در اسرع وقت اردو‌های تیم ملی را جهت حضور در این تورنمنت آغاز و اسامی ملی‌پوشان فوتسال را جهت انجام کار‌های مقدماتی ویزا، سفر و… به فدراسیون ایتالیا اعلام کنند.

در صورتی‌که این بار هم مثل بازی با اسپانیا و برزیل این مسابقه هم با بدقولی فدراسیون لغو شود، مطمئنا وجهه تیم ملی فوتسال در مجامع بین‌المللی مخدوش خواهد شد و اتفاقات بعد از لغو بازی با اسپانیا که تا سال‌ها کشور‌های اروپایی حاضر به دعوت از ایران برای انجام دیدار‌های تدارکاتی نبودند، مجددا تکرار می‌شود. با این حساب فدراسیون فوتبال و فوتسال ایران هم اعتبار خود را از دست می‌دهند و در آینده نه چندان دور فوتسال دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد. با تمام این تفاسیر فدراسیون فوتبال و شخص عزیزی خادم باید هر چه زودتر به موضوع فوتسال ورود و تکلیف کادرفنی و ریاست کمیته فوتسال را مشخص کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.