محمود خوراکچی، پیشکسوت فوتسال، درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: لیگ ۱۴۰۰ به مراتب خیلی بهتر از دوره‌های قبل در حال برگزاری است. امسال خوشبختانه دیگر مسابقات به شکل دو گروه نیست و همه تیم‌ها باهم بازی دارند. سال گذشته به دلیل گروه‌بندی مسابقات همان هفته‌های نخست تیم‌های صعود و سقوط کننده مشخص می‌شدند و همین مساله باعث شده بود اکثر مربی‌ها و بازیکنان بی‌انگیزه شوند.

او اضافه کرد: مسابقات در مجموع خوب است تقریبا ۵ تیم بالای جدول نشان دادند به صورت حرفه‌ای به دنبال قهرمانی هستند. مابقی تیم‌ها نیز خیلی بی دست و پا نیستند و هر یک به نوعی برای حضور پررنگ در لیگ تلاش می‌کنند. لیگ جذابی داریم و این جذابیت حتما روز به روز و با نزدیک شدن به فینال مسابقات بیشتر احساس خواهد شد.

 

خوراکچی خاطرنشان کرد: با گذشته ۹ هفته از رقابت‌ها کمترین نقد را می توان به لیگ امسال داشت. البته برخی تیم‌ها هم بودند که بی‌برنامه وارد مسابقات شدند و دیر اعلام کردند که تاوان آن را هم پس دادند. طبیعتا اگر تیمی به دنبال این است که در لیگ برتر بازی کند باید حداقل ۴۵ روز قبل از شروع مسابقات تکلیف خود را روشن کند نه اینکه ۴ روز مانده به آغاز لیگ تازه بخواهد اعلام آمادگی کند و بعد قرارداد بازیکنان را ببندد. این موضوعات بدون شک روی کیفیت بازی‌ها نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کارشناس فوتسال درخصوص شرایط این روزهای تیم ملی نیز تصریح کرد: متاسفانه تیم‌ ملی فوتسال بعد از جام جهانی به حال خود رها شده است. البته در جلسه‌ای که با کامرانی‌فر داشتیم عنوان شد هرچه سریع‌تر تکلیف کمیته و سرمربی تیم ملی مشخص شود. طبق گفته کامرانی‌فر به زودی این اتفاق خواهد افتاد ولی هنوز اسمی از گزینه نهایی برده نشده است. مهم‌ترین کار در حال حاضر همین است که این دو گزینه مشخص شود. البته این را هم بگویم که گزینه هدایت تیم ملی این دوره هم مربی خارجی نخواهد بود.

منبع:برنا